برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با مراسم رونمایی و در حضور طرفداران «اوهام»؛
آلبوم «این خرقه بینداز» با صدای «شهرام شعرباف» منتشر شد
موسیقی ما – مراسم رونمایی نخستین آلبوم رسمی «شهرام شعرباف» شب گذشته در حضور پرتعداد طرفداران «اوهام» برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در این برنامه که بعد از ظهر جمعه در محل فروشگاه فرهنگ (واقع در بلوار کشاورز تهران) برگزار شد، دوستداران «اوهام» پس از سالها شاهد انتشار نخستین آلبوم رسمی «شهرام شعرباف» در کشور بودند و برای حضور در این برنامه از اقصی نقاط کشور خود را به محل برگزاری این برنامه رسانده بودند.

در ابتدای این برنامه نشست پرسش و پاسخ بین خبرنگاران حاضر در جمع و دوستداران «اوهام» و شهرام شعرباف صورت گرفت که که این خواننده به همراه اعضای گروهش به سوالات پاسخ گفت. «شعرباف» درباره همه این سالها و تاخیری حدود 13 ساله در انتشار نخستین آلبوم رسمی اش در داخل کشور گفت: «همان طور که در یادداشتی که برای سایت «موسیقی ما» نوشتم، بالا و پائین‌های زیادی را در همه این سالها گذرانده‌ام. در داخل کشور و آن اوایل محکوم به غرب‌زدگی شدم و مجبور شدم از ایران برای مقطعی خارج شوم. جالب اینجاست که در خارج از کشور هم به من انگ «شرق زدگی» چسباندند و اصولا خودم هم از آن فضا به شدت ناراحت و غمگین بودم. اما مبارزه کردم و حاصل اش بالاخره آلبومی است که امروز قرار است در مورد آن صحبت کنیم. آلبومی که شاید نتیجه همه این تلاشها و مبارزه های ماست.»

وی در پاسخ به این سوال امروز چه حسی پس از انتشار رسمی آلبومش در بازار داخلی دارد نیز گفت : «احساس‌ام ترکیبی از حسرت و هیجان و شادی ست. به هر حال سالهای زیادی را زحمت کشیدم ولی اجازه پیدا نکردم که محصول ام را ارائه کنم. ولی امروز این حضور پر تعداد دوستداران «اوهام» و این استقبال ویژه به قدریبه من انرژی داده که همان آن حسرت ها، تبدیل به امید شده است.»

سوال دیگری از سوی دوستداران اوهام مطرح شد که در آن درباره موج جدید موسیقی تلفیقی در کشور و گل کردن آثاری از قبیل آلبوم های «پالت» و «چارتار» و «دنگ شو» و ... مطرح شد و اینکه آیا این قبیل آثار که موجی جدید را در بازار راه انداخته اند تا چه حد می توانند پایدار باشند که شعرباف پاسخ داد: «به هر حال موسیقی سلیقه های مختلف را باید تامین کند و از آنجایی که مخاطب موسیقی از فضاهای به شدت تکراری و تقلیدی پر شده، گل کردن این اثار نشان از میزان درک و شعور بالای مخاطب موسیقی دارد.»

در این بین خواننده گروه «پالت» (امید نعمتی) نیز که در محل برگزاری برنامه حاضر بود، به درخواست خبرنگاران حاضر در جمع به این سوال اینگونه پاسخ داد: «من هم فکر می کنم که این نبوغ چهره های جدید است که توانسته مورد توجه قرار بگیرد و دوستدارانش را پیدا کند. به هر حال امروز مخاطبان موسیقی در پی فضاهایی جدید اند و همین باعث شده که کارها و صداهای جدید مورد توجه قرار بگیرند.» وی در انتهای صحبت هایش نیز با لبخندی جالب ادامه داد: «من امروز به خاطر این اینجا آمده ام که همیشه و از همان دوران نوجوانی علاقه زیادیبه موسیقی اوهام داشتم و همین جا به صراحت می گویم که من fan تو هستم، شهرام!»

صحبت های جالب «امید نعمتی» باعث شد که حاضرین در جمع به شدت نسبت به صحبت های خواننده گروه پالت واکنش نشان دهند و او را تشویق کنند.

صحبت ها و سوالات و جواب ها ادامه پیدا کرد و اعضای گروه نیز (روزبه قلی پور، سامان وندادی و پویا شمالی) صحبت ها و سخنانی را درباره چگونگی همکاری شان با شهرام شعرباف داشتند. عدم برگزاری کنسرت در اسفند ماه، حاشیه های کنسرت سال قبل شعرباف در اریکه ایرانیان، برنامه های آینده و ... از دیگر مباحثی بود که در نشست یک ساعته مطرح شد و سپس دوستداران این خواننده حضور در محل اصلی فروشگاه فرهنگ، نسبت به خریداری آلبوم جدید این خواننده اقدام کردند.
تعداد زیادی از دوستداران اوهام نیز در صف های طویل جهت امضا گرفتن از اعضای گروه بودند که باعث شد ادامه این صف حتی به انتهای فروشگاه و بلوار کشاورز تهران کشیده شود.

گفتنی ست «این خرقه بینداز» از ده قطعه تشکیل شده و مدت زمان کل آلبوم 50 دقیقه است. این اولین آلبوم رسمی اوهام در داخل ایران میباشد که به صورت سی دی و نیز خرید دیجیتال از صبح امروزدر دسترس دوستداران این سبک موسیقی قرار گرفته است. همزمان خارج از کشور و در فروشگاه های آنلاین معتبر موسیقی از قبیل آی تونز و... منتشر شده است. با توجه به اینکه مجوز فعالیت اوهام در داخل ایران به نام شهرام شعرباف صادر شده، آلبوم در داخل ایران به نام گروه "شهرام شعرباف" عرضه و پخش شده و در خارج از ایران تحت عنوان آلبوم "اوهام" ارائه شده است.

قطعات این آلبوم عبارتند از: « قدح، این خرقه بیانداز، مسلمانان مرا وقتی دلی بود، صلاح کار، نامه، رسم عاشق کشی، زاهد خلوت نشین، لب لعلش...، منزل ویران، یاد باد» و آهنگساز،تنظیم کننده ومیکس و مسترینگ اثر را خود «شهرام شعرباف» انجام داده است. کلیه اشعار نیز سروده حضرت حافظ است. سامان وندادی، روزبه قلیپور، پویا شمالی، نیما رمضان و ماهان میرعرب از جمله نوازنده هایی هستند که در این آلبوم حضور دارند.

همچون همیشه از دوستداران موسیقی تقاضا داریم جهت حفظ حقوق مولفین اثر، نخستین آلبوم شهرام شعرباف را به صورت اورجینال تهیه نمایند.

چند سکانس از مراسم رونمایی این آلبوم را از نگاه دوربین «محمد رضا جنیدی» در ادامه می بینید:
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1392 - 15:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «این خرقه بینداز» با صدای «شهرام شعرباف» منتشر شد | موسیقی ما