برنامه یاد بعضی نفرات
 
dr
در پی موفقیت‌های «بینوایان» موزیکال به سینماها می‌آید؛
روایت موزیکال دکتر جکیل و آقای هاید در سینماها

موسیقی ما - هر چند سال یک‌بار یک فیلم موزیکال گُل می‌کند و در مرکز توجه قرار می‌گیرد. سال 2012 «بینوایان» ساخته‌ٔ تام هوپر این موقعیت را به دست آورد و سال 2008 فیلم «ماما میا» با بازی مریل استریپ چنین جایی به دست آورد. حالا به نظر می‌رسد در سال 2015 روایت موزیکال از رمان معروف «دکتر جکیل و آقای هاید» چنین جایگاهی را به دست بیاورد.

مایک مداووی، تهیه‌کنندهٔ این اثر که تهیه‌کنندهٔ فیلم تحسین‌شدهٔ «قوی سیاه» هم بوده، قصد دارد با همکاری ریک نیکیتا امتیاز نسخهٔ موزیکال «جکیل و هاید» را بخرند تا فیلمی موزیکال براساس آن بسازد.

نسخه موزیکال این قصه براساس داستان و اشعار لسلی برایکوس و با موسیقی فرانک ویلدهورن سال پیش در سراسر آمریکا اجرا شد و قرارست در بهار 2013 در برادوی و در تئاتر مارکوس به روی صحنه برود. این نمایش موزیکال نخستین بار 23 سال پیش اجرا شد و سال 1997 در نیویورک به روی صحنه رفت و بیش از سه سال و نیم اجرا شد. با این حال هالیوود هنوز امتیاز این اثر را به دست نیاورده است. به گفته برایکوس نسخه موزیکال این فیلم بسیار پرقدرت است و می‌تواند روی مخاطب خیلی اثر بگذارد.

نسخه موزیکال «دکتر جکیل و آقای هاید» که بر مبنای رمان مشهور قرن نوزدهمی نوشته رابرت لوییس استیونسون تنظیم شده، سال‌هاست که توجه فیلمسازان را به خود جلب کرده است. اسپنسر تریسی یکی از کسانی بود که اولین بار به سراغ این اثر رفت و فیلم سال 1942 سه اسکار به دست آورد. اما همهٔ نسخه‌های سینمایی این فیلم موفق نبودند و نسخه‌ای که شان یانگ در آن بازی کرد، به عنوان بدترین تلاش هالیوود برای ساختن این داستان ترسناک شناخته شد و سال 1996 نامزد دریافت سه جایزه تمشک طلایی شد. هیچ یک از نسخه‌های متعددی که با اقتباس از این داستان ساخته شدند موفق به دریافت جایزه نشدند ولی به نظر می‌رسد ساخت نسخه موزیکال آن ارزش تلاش را داشته باشد.

به گفته تهیه‌کنندگانی که قصد تهیه این فیلم را دارند، آن‌ها به دنبال یافتن کارگردانی مناسب هستند و امیدوارند که این فیلم را سال 2015 اکران کنند. با این حال این دو تهیه‌کننده معتقدند کار انتخاب بازیگر به سادگی و تنها برمبنای توانایی خوانندگی انجام نمی‌شود و ترجیح می‌دهند از بازیگران درجه یک که خوانندگان درجه یکی هم باشند دعوت به کار کنند و البته می‌دانند در فهرست انتخاب‌شان افراد زیادی جای ندارند.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایت موزیکال دکتر جکیل و آقای هاید در سینماها | موسیقی ما