برنامه یاد بعضی نفرات
 
mercer
ترانه‌سازان بزرگ تاریخ سینما (2)؛
جانی مرسر

موسیقی ما - جواد رهبر: جانی مرسر (1909- 1976) یکی از خوانندگان و ترانه‌سرایان سرشناس امریکا به شمار می‌آید. او کار خود را در کنار پل وایتمن شروع کرد و از سال 1935 رسما وارد دنیای هالیوود شد و در چند موزیکال هم نقش‌های کوتاهی برعهده گرفت. مرسر در کنار فعالیت‌های نمایشی خود وارد کار گویندگی رادیو هم شد و در کنار بینگ کرازبی روزهای شکوهمند و موفقی را تجربه کرد.

مرسر به لطف ذوق و استعدادی که در دو زمینهٔ خوانندگی و ترانه‌سرایی داشت، از اواسط دههٔ سی تا اواسط دههٔ پنجاه یکی از چهره‌های محبوب موسیقی امریکا بود و ترانه‌هایش همیشه جزو محبوب‌ترین کارها بودند.

یکی از دلایل محبوبیت او کار بر روی ساخت ترانه‌های فیلم‌های سینمایی بود که این کار را در کنار موسیقی‌دانان بزرگی چون هنری منچینی انجام می‌داد. مرسر علاوه بر ساخت بیش از صد ترانه، در ساخت ترانه‌هایی برای نمایش‌های موزیکال برادوی هم حضور بسیار فعالی داشت. او یکی از موسسین کمپانی کاپیتول رکوردز هم بود. مرسر چهار بار برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین ترانه شد که دو بار آن را با همکاری هنری منچینی و دو بار دیگر را در کنار هری وارن و هوگی کارمایکل کسب کرد.

برخی از ترانه‌های ماندگارش در کنار هنری منچینی از این قرارند: «رودخانه مهتاب»، «روزهای شراب و گل‌های سرخ»، «معما»، «درخت معشوقه»، «لحظه به لحظه» و «سوت زدن در تاریکی».

تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جانی مرسر | موسیقی ما