برنامه یاد بعضی نفرات
 
bjork
در مراسمی با حضور پادشاه سوئد؛
جایزه‌ای برای انیو موریکونه و بیورک

موسیقی ما - انیو موریکونه، آهنگساز مشهور ایتالیایی و بیورک خواننده بنام ایسلندی جایزه موسیقی پولار سال 2010 را از کارل شانزدهم گوستاف، پادشاه سوئد دریافت کردند.

روز دوشنبه در مراسمی باشکوه در استکهلم جوایز این دو چهره سرشناس دنیای موسیقی اهدا شد. جایزه نقدی پولار یک میلیون کرون معادل 136 هزار دلار است.

بیورک پس از دریافت این جایزه گفت از گرفتن این جایزه به خودش افتخار می‌کند و از قرار گرفتن نامش در کنار نام برندگان دوره‌های پیشین این جایزه چون پینک فلوید و جونی میچل احساس غرور می‌کند.

موریکونه تاکنون بیش از 450 موسیقی متن فیلم سینمایی نوشته است که از این میان می‌توان به موسیقی فیلم‌های «خوب، بد و زشت» سرجیو لئونه، «تسخیرناپذیران» برایان دی‌پالما، «سینما پارادیزو» جوزپه تورناتوره و «ماموریت مذهبی» رولند جافی اشاره کرد.

کمیته داوران در مورد موریکونه 81 ساله، گفت:«آهنگ‌ها و تنظیم‌های او هستی ما را یک پله ارتقا داده است، به شکلی که با شنیدن موسیقی‌اش حتی معمولی‌ترین احساساتمان شبیه به صحنه‌ای دراماتیک در فیلمی سینمایی شده است.»

جایزه موسیقی پولار بزرگترین جایزه بین‌المللی موسیقی سوئد محسوب می‌شود. این جایزه سالانه به یک چهره از دنیای موسیقی پاپ و یک چهره از دنیای موسیقی کلاسیک تعلق می‌گیرد.

این جایزه در سال 1989 توسط استیگ اندرسون، مدیر گروه آبا، گروه موسیقی افسانه‌ای سوئد تاسیس شده است.

منبع: خبرآنلاین

تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جایزه‌ای برای انیو موریکونه و بیورک | موسیقی ما