برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستند «هزاردستان اميرجاهد» را مشيری ساخت
مستندی درباره‌ی اولين مؤسس آموزشگاه آزاد موسيقی در ايران
مستند «هزاردستان اميرجاهد» را مشيری ساخت
منوچهر مشیری، به‌تازگی اثری با نام «هزار داستان امیر‌جاهد» را به پایان رسانده و درحال تدوین مستندی درباره‌ی دكتر شهیدی است.

منوچهر مشیری، مستند «هزار‌داستان امیر‌جاهد» را درباره‌ی یكی از شخصیت‌های موسیقی اصیل ایرانی دانست و گفت: «استاد محمدعلی امیر‌جاهد، موسس اولین آموزشگاه آزاد موسیقی در ایران است در كنار علی‌اكبر خان شیدا و عارف قزوینی به مثلث تصنیف معروف بوده‌اند.»
او درادامه، با بیان این‌كه تهيه و تنظيم این فیلم نزدیك به 3 سال به طول انجامید، اظهار كرد: «گذشت مدت زیادی از فوت استاد امیر جاهد و زمان بر‌بودن مصاحبه با افراد مختلف موجب شد كه ساخت این فیلم كمی به طول بی‌انجامد.»
مشیری، هم‌چنین از حضور افرادی چون فرهاد فخرالدینی، داریوش طلایی، حسین دهلوی، ارفع عطر‌آیی و زنده‌ یاد خاطره پروانه دراین فیلم خبر داد و افزود: «دراین فیلم با دختران مرحوم امیر جاهد نیز صحبت شده كه یكی از آنها، همسر دكتر محمد معین است. علاوه‌بر‌این، دكتر مهدخت معین، دختر دكتر معین هم دراین فیلم به گفت‌وگو پرداخته است.»
بعضی از عوامل این مستند 46 دقیقه‌ای عبارتند از؛ تصویر‌برداران: ارسطو گیوی، علی‌اصغر مبرهنی، مجید قربانی‌فر، اشكان اشكانی، مهدی ملك‌زاده و سعید صمدی، صدابردار: سید محمد جلال‌حسینی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، تدوینگر: میترا كارآگاه، طراح، محقق و كارگردان: منوچهر مشیری.

هم‌چنین این فیلم به تهیه‌كنندگی سعید رشتیان برای مركز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده اكنون هم برای نمایش به جشنواره‌ی سینما حقیقت ارسال شده است و سید‌علیرضا میرعلی‌نقی هم مشاوره‌ی موسیقی آن را برعهده داشته است. مشیری هم‌چنین از ساخت قسمت دوم «عشق دردانه است» خبر داد و گفت: «به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر، یك قسمت دیگر از این مستند را نیز تدوین می‌كنیم تا برای 26 دی‌ماه كه سالگرد فوت ایشان است، نمایش داده شود.»
بعضی از عوامل این فیلم هم عبارتند از: تصویر‌بردار: حمید احمدی‌لاری، محمد حدادی، صدابردار: حسین بشاش و مهدی صالحی‌كرمانی، تدوینگر: پروین بنافتی، مجری طرح: جلیل شعبانی و تهیه‌كننده: محمد داوودی.

قسمت اول این فیلم كه به سفارش معاونت فرهنگی _ هنری شهرداری تهران ساخته شده بود، پیش از این علاوه بر نمایش‌های متعدد، در قالب بسته فرهنگی سینمای ایران به كشورهای مختلف ارسال شده است.

ناگفته نماند که منوچهر مشیری علاوه‌بر تهيه فیلم در حال حاضر مشاوره‌ی چهار قسمت از مجموعه‌ی «آيینه فرهنگ» را برعهده دارد.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستند «هزاردستان اميرجاهد» را مشيری ساخت | موسیقی ما