برنامه یاد بعضی نفرات
 
شکایتِ خواننده‌ی امریکایی از کسانی که صدایش را با هوش مصنوعی بازآفرینی کنند
آیس کیوب:‌ دیگران نمی‌توانند صدایت را از تو بدزدند
موسیقی ما- آیس کیوب (خواننده‌ی امریکایی)، تهدید کرد از هر کسی که سعی کند با استفاده از هوش مصنوعی صدایش را بازآفرینی کند به دادگاه شکایت‌ می‌کند. او می‌گوید: « دیگران نمی‌توانند صدایت را از تو بگیرند و بدون این که پولی بابتش بدهند آن را دستکاری کنند. من فکر می‌کنم که هوش مصنوعی یک چیز شیطانی است و واکنش بسیار تندی از آدم‌ها خواهد دید.»
 
این خواننده ۵۳ ساله، که نام اصلی اوشی جکسون سینیور است، در بحث پیرامون افرادی که از هوش مصنوعی برای بازآفرینی آهنگ‌های تقلبی و صدای هنرمندان استفاده می‌کنند خیلی تهاجمی ظاهر شد.
 
او با اشاره به آهنگ‌های Drake ساخته شده توسط هوش مصنوعی در یوتیوب و تیک تاک در ماه گذشته گفت: «من نمی‌خواهم یک ترانه ساخته شده با هوش مصنوعی و از این دست چرندیات بشنوم. دریک باید از هر کسی که این کار را کرده شکایت کند.»
 
مجری این پادکست، کایل فورجیرد، بعد از آیس کیوب پرسید که اگر خودش در موقعیت مشابهی قرار بگیرد چه می‌کند؟
 
آیس کیوب گفت: «من از آن آدم‌ها و پلتفرمی که آن را پخش کرده شکایت می‌کنم. دیگران نمی‌توانند صدایت را از تو بگیرند و بدون این که پولی بابتش بدهند آن را دستکاری کنند. من فکر می‌کنم که هوش مصنوعی یک چیز شیطانی است و واکنش بسیار تندی از آدم‌ها خواهد دید.»
 
در ماه‌های اخیر، آثار چندین هنرمند از جمله Drake، The Weekend و فرانک اوشن توسط هوش مصنوعی بازآفرینی شده‌اند.
 
ماه گذشته، تنها چند روز بعد از واکنش تند او به ترانه‌ای که گفته می‌شد توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، دو ترانه بازآفرینی شده دیگر توسط هوش مصنوعی با تقلید از صدای دریک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند. در همان ماه نیز، ترانه بازآفررینی شده دیگری با صدای Drake به نام «قلبم توی آستینم» با عکسی از weekend در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
 
بنابر گزارش‌ها این ترانه توسط کاربری به نام Ghostwriter۹۷۷ خلق شده بود و بیش از ۲۷۵۰۰۰ بار در یوتیوب پِلِی شد و بیش از ۶۰۰ هزار بار دراسپاتیفای پلی شد تا این که در نهایت آن را از سایت‌ها برداشتند.
 
کمی قبل، فرد کلاهبرداری با فریب کاربران توانسته بود چندین ترانه تولیدشده با هوش مصنوعی و با صدای فرانک اوشن را در ازای هزاران دلار بفروشد.
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 - 12:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیس کیوب:‌ دیگران نمی‌توانند صدایت را از تو بدزدند | موسیقی ما