.
  • ویدیوها
  • هامان
  • مستند پشت صحنه آلبوم تیغ و ترانه با صدای هامان (بخش دوم)
plays 0
بخش دوم مستندآلبوم «تیغ و ترانه» در تارنمای «موسیقی ما» منتشر شد.  بخشی از فیلم کوتاهی با عنوان توقیف که فرآیند تولید اثر را در کنار مصاحبه ها با عوامل اثر به تصویر کشیده است. در دفترچه آلبوم به قلم دکتر چراغعلی آمده است : در روزگار ولنگاری و هرج و‌ مرج ترانه‌ی روز و آنچه در سایه ممیزی‌های عجیب تولید می‌شود (که به نظر اینجانب آشفتگی کلام است تا آراستگی سخن)، نیاز به ارائه‌ی اثری دغدغه‌مند که ریشه‌های این نشیب نامبارک را در تقویم ترانه طرح و ثبت کند، ضروری می‌نمود و چنین بود که آلبوم «تیغ و ترانه» در قامت اثری عاشقانه-اجتماعی جان گرفت.
محمدرضا چراغعلی در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی برای فیلم بلندی از مستانه مهاجری است.  در همین حال وی خبر از ساخت مجموعه موسیقایی- نمایش بر روی ترانه هایی از هامان  و بر اساس کتاب منطق الطیرعطار نیشابوری داده است.
در بخشی از متن دفترچه آلبوم به قلم شاعر و خواننده تیغ و ترانه آمده است:
شاعر خنیاگر در مسیر یافتن خود و درک پدیده‌های پیرامون و در گریز از میان‌مایگی روزگار گرچه زمانمند، دچار فلسفیدن در تعبیر و تحلیل پدیده‌ها می‌شود. درجایی ‌که با معشوق در سخن است یا با مردم و یا حتی راوی یک گفتگوی درونی است، از مشرق اشراق تا مغرب اصالت وجود.
نگاهی به لایه‌های روان‌شناختی در هر سرگذشت و پدیده‌ منظور داشته و نسخه‌ی درمان آن را در حریر و کیمیای ترانه وا می‌گوید.
تیغ‌وترانه یک اثر عاشقانه اجتماعی است؛ چه آنجا که مستقیماً منتقد پدیده‌ی اجتماعیِ سانسور می‌شود و چه آنجا که روایتِ یک عاشقانه در تقویم تحولات اجتماعی ورق می‌خورد. در این میان خنیاگر به‌آرامی کنار می‌رود تا روایت او روایت بسیاران باشد.
اظهارات دو مولف اثر تیغ و ترانه نشان می دهد که مسئولانه برخورد کرده اند و بیانگر دغدغه آن ها نسبت به مسائل اجتماعی است  .
دو آلبوم دیگری هامان نیز به زودی آماده رونمایی خواهد بود: اثری مشترک به آهنگسازی فردین خلعتبری بر روی اشعار ی از بیدل دهلوی که با همکاری ارکستر پراگ در کشور چک ضبط خواهد شد. همچنین مجموعه ای شامل یازده ترانه با کلام و آهنگسازی هامان که امید حجت تنظیم برای گیتار ، ویلنسل و فلوت را بر عهده داشته است.
تمام عواید اسپانسرینگ آلبوم صرف ساخت دو مدرسه در سیستان و بلوچستان خواهد شد.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
12 + 1 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو مستند پشت صحنه آلبوم تیغ و ترانه با صدای هامان (بخش دوم) از هامان | موسیقی ما