برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختلال در پخشِ برنامه‌ی کنسرتِ حمید قنبری، حسین رضایی نیا و همایون نصیری
حمید قنبری: زیرساخت‌های اجرای آنلاین معیوب است
موسیقی ما- یکی از نوازندگان شرکت‌کننده در پروژه کنسرت‌های آنلاین «ماه و نوا» معتقد است در شرایط کنونی ایجاد زیرساخت‌های لازم فنی برای برگزاری این رویدادهای آنلاین امری لازم و ضروری است.

«حمید قنبری» نوازنده سازهای کوبه‌ای که طی روزهای اخیر همراه با حسین رضایی نیا و همایون نصیری در پروژه کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا» حضور داشت، پیرامون اختلال در پخش بخش سوم از کنسرت‌های آنلاین ماه و نوا» ضمن انتقاد از از فراهم نبودن زیرساخت‌های قابل اعتماد برای برگزاری چنین رویدادهایی، اظهار کرد: «در شرایط کنونی، حتی اندک فرصت‌های موجود برای حفظ ارتباط مردم با موسیقی را هم نباید از دست داد. در شرایطی که امکان برگزاری کنسرت با حضور مستقیم مخاطبان در سالن‌های اجرا مهیا نیست، به طور قطع دغدغه هنرمندان، حفظ ارتباط مردم با موسیقی است که البته از سوی دیگر عوامل اجرایی کنسرت‌های آنلاین همدل با این دغدغه در تلاش برای بهره برداری از فرصت‌های مجازی برای تقویت این ارتباط هستند.»
 
وی افزود: «آنچنان که پیش از شیوع ویروس کرونا، اجرای موسیقی در سالن‌ها مستلزم عبور از مقدمات پیچیده و نفس گیر اداری بود، در شرایط فعلی هم مجریان و برنامه ریزان اجراهای آنلاین با زیرساخت‌های ضعیف و معیوب و بسترهای بعضاً سیاست زده مواجه هستند. در این زمینه آنچه بیش از همه ارزشمند و ستودنی‌ست، دغدغه مشترک عوامل اجرایی و هنرمندان برای رساندن صدای موسیقی به گوش مخاطبانی است که به جبر پاندمی دچار هستند.»
 
قنبری با تأکید بر اهمیت دلسرد نشدن هنرمندان و مجریان در مواجهه با مشکلات زیرساختی اظهار کرد: «قطع به یقین اطلاع رسانی به مخاطبان در صفحات متعدد و دعوت از آنان برای تماشای یک کنسرت آنلاین در روز و ساعت مقرر، تعهدی را متوجه هنرمندان نوازنده و عوامل اجرایی مرتبط با پخش آن خواهد کرد. از این منظر وجود اختلالاتی که سهم قابل توجهی از آن بی ارتباط با این دو گروه است، ما را شرمنده مخاطبان خواهد کرد. اما مهم است که در این عرصه همواره وفاق خود را برای ادامه این راه حفظ کنیم.»
 
این نوازنده سازهای کوبه‌ای گفت: «مردم با اختلالات گاه و بیگاه اینترنتی آشنا هستند. به این ترتیب وجود اختلال در پخش یک کنسرت آنلاین برایشان عجیب نخواهد بود. اما با گذشت زمان و با عادی سازی این دست اتفاقات دلسردی میان مخاطب و هنرمند و مجریان دست‌اندرکار توسعه می‌یابد و این مهمترین آفتی است که با آن مواجه می‌شویم.»
 
بخش سوم از کنسرت‌های آنلاین ماه و نوا، در شب نخست، سه شنبه ۱۲ مرداد ماه، به رغم اطلاع رسانی به مخاطبان برای پخش اجرای سازهای کوبه‌ای به هنرمندی حمید قنبری، همایون نصیری و حسین رضایی نیا، با اختلال پخش در صفحات مجازی ه مواجه شد و مقرر شد که این اجرا امشب (چهارشنبه ۱۳ مرداد) به طور کامل در این صفحات آپلود شود.شش
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 11:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید قنبری: زیرساخت‌های اجرای آنلاین معیوب است | موسیقی ما