برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم عبدی اوحدی با همراهی همایون مجدزاده منتشر شد
رونمایی از آلبومی که منجر به عمل قلب خالقش شد
موسیقی ما - عبدی اوحدی پس از سال‌ها فعالیت در دنیای موسیقی راک، روز گذشته (جمعه 17 اسفند) از اولین آلبومش با نام «آدمآبی» رونمایی کرد که همایون مجدزاده در این مراسم توضیحاتی درباره آلبوم و همکاری‌اش با عبدی اوحدی داد.
 
«آدمآبی» در فضای موسیقی راک دهه هفتاد است و ده قطعه با نام‌های «قلب درد»، «آدمآبی»، «تنهایی»، «بوم بوم قلبم»، «کاکتوس»، «راه ابری»، «شوق دیدار»، «اون همه رویا»، «اختاپوس» و «با طبیعت قهر» دارد که به غیر از چند سلو گیتارالکتریک که توسط همایون مجدزاده نواخته شده، آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی گیتارها، خط باس، وکال و ترانه‌ها را خود عبدی اوحدی برعهده داشته است.
 
همایون مجدزاده سه سال پیش به درخواست عبدی اوحدی به گروه «آئورت» رفته که به‌جز «کهت‌میان» تنها گروهی بوده که در آن ساز زده است و دلیلش را فضای کاملاً شخصی و موزیک آوانگارد عبدی می‌داند. حالا مجدزاده دوباره با این هنرمند همکاری داشته که در مراسم رونمایی از نخستین آلبومش گفت: «می‌گویند هر چه درخت پربارتر، سربه زیرتر؛ عبدی با این سن و سالش، جایگاه یک آدم شصت ساله را دارد. او استعداد عجیبی دارد، مضاف بر اینکه همیشه عاشق موسیقی بوده و در آن عمیق شده است.»
 
سرپرست گروه «کهت‌میان» در ادامه حرف‌هایش به پروسه ساخت آلبوم «آدمآبی» اشاره کرد و گفت: «فضای این آلبوم، ریویوی بسیار جالبی از گروه‌های راک پایه دارد؛ گروه‌هایی که اثرگذار واقعی بودند و باید گفت این آلبوم یک آلبوم راک ساده نیست. ممکن است ساده دیده شود اما پیچیدگی فراوانی دارد. این هم یک استعداد خدادادی است و البته همان‌طور که گفتم، عبدی برایش زحمت بسیار کشیده است. او هر آهنگی که دوست داشته را زده، من فکر کنم در زندگی چند تا آهنگ از دیگران بیشتر نزده باشم اما عبدی اجرای زنده می‌گذارد و آلبوم یک گروه را از اول تا آخر می‌زند. خب نتیجه هم می‌شود همین دیگر. او در این آلبوم لبوم آلبومحرف دلش را  زده است.»
 
عبدی اوحدی درباره ترانه‌های آلبوم گفت: «همانطور که همایون مجدزاده گفت در مورد ترانه‌ها خیلی دلی پیش رفتم و در واقع آزمون و خطا می‌کردم. سعی کردم در این آلبوم درباره چیزهایی صحبت کنم که همه آدم‌ها آن را در وجودشان دارند؛ درباره تنهایی حرف زدم. همه آدم‌ها حتی آن‌هایی که دورشان خیلی شلوغ باشد هم تنهایی‌شان را دارند. درباره رویا حرف زدم و همه در هر گوشه دنیا، رویایی‌هایی در ذهنشان می‌پرورانند. محوریت صحبت‌هایم را بر مبنای این‌ها گذاشتم و در کنارش درباره اتفاق‌های شخصی هم حرف زدم. پروژه خیلی سنگینی بود و من صبح تا شب مشغول بودم و کاملاً قلب درد را احساس می‌کردم که بعدش هم منجر به عمل قلب شد که اتفاقاً اسم یکی از قطعات هم «قلب درد» است. من کاملاً احساسی و شخصی جلو رفتم و در عین حال سعی کردم کارم جهان شمول هم باشد و برای دیگران حرفی داشته باشد تا آنها هم بتوانند بشنوند.»
 
همایون مجدزاده که میکس و مسترینگ آلبوم را هم برعهه داشته درباره آن توضیح داد: «چون این آلبوم یک روح نسبتاً قدیمی دارد، به عبدی گفتم من می‌توانم برای مسترینگ کاری کنم که آلبوم به لحاظ شنیداری هم صدای آن دهه را بدهد اما شنونده‌ی الان به دلیل کیفیت وُلوم، فکر می‌کند کیفیت این آلبوم پایین است و آن را کنار می‌گذارد؛ در نتیجه ما آن را میانه گرفتیم. به او گفتم با گیتار فندر قدیمی بنوازد که این پکیج کامل شود. کار سختی بود اما به دلیل توانایی‌های این آدم و درست عمل کردنش، ساده انجام شد و ظرف یک ماه آن را ضبط کردیم. میکس و مسترینگ آن هم دو، سه هفته بیشتر طول نکشید. امیدوارم دیگر موسیقی‌های او هم منتشر شود تا بتوانید گستردگی فعالیت او را ببینید که از موسیقی جز تا پاپ پیش می‌رود و اشتباه هم نمی‌کند. برای من افتخاری بود که در این آلبوم سولو بنوازم.»
 
مجدزاده پیش از این درباره حضورش در گروه آئورت گفته بود: «پیچیدگی و اصالتی که موزیک آئورت دارد، از آن یک کار هنری خالص ساخته است. من فقط نوازنده لید گیتار بودم و پیچیدگی آکوردها، کسرمیزان‌ها و گام‌های به کار رفته تجربه جدیدی از نوازندگی برای من داشت.» در این مراسم هم با اظهار امیدواری از انتشار کارهای این گروه گفت: «ما دنبال شرایطی هستیم که قطعات آئورت به شکل رسمی منتشر شوند تا بتوانند فرصت شنیده شدن پیدا کنند. احتمالاً اگر فرصت پیدا کنیم، برای آلبوم «اسکیزوتراپی» ریمیکسی در نظر گرفته‌ایم که آن را منتشر کنیم. این را هم بگویم خیلی‌ها که دنبال لذت بردن صرف از موسیقی هستند، شاید این آلبوم را دوست نداشته باشند اما خیلی‌ها که تعدادشان کم است و دنبال موسیقی ویژه هستند، می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.»
 
در ادامه مراسم هم سه قطعه آلبوم اجرا شد و بعد از آن هم جشن امضای آلبوم را با حضور هنرمندان و طرفدارانشان برگزار کردند.
 
آلبوم موسیقی راکِ «آدمآبی»، اولین ساخته عبدی اوحدی، از سوی مرکز نشر و پخش جوان منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی آن را از شهرکتاب‌ها و مراکز ارائه آثار فرهنگی و فروشگاه‌های موسیقی تهیه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 - 14:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از آلبومی که منجر به عمل قلب خالقش شد | موسیقی ما