خواننده «خوشبختیت آرزومه» در گفتوگو با «موسیقی ما» از اولین تجربه تهیهکنندگی در عرصه نمایش گفت
سیامک عباسی: اگر دنبال بیزنس بودم سراغ تئاتر نمیرفتم
موسیقی ما - «سیامک عباسی» این روزها فعالیتهای متفاوتی را در عرصه هنر آغاز کرده است. او که در سالهای اخیر با خوانندگی به شهرت رسیده قرار است تهیهکنندگی تئاتر را هم تجربه کند. اولین تجربه عباسی در این عرصه در قالب پروژهای به نام «خروج ممنوع» به کارگردانی «گیتی قاسمی» رقم میخورد و به زودی روی صحنه میرود. انتشار خبر تهیهکنندگی سیامک عباسی در رسانهها با واکنشهای گوناگونی همراه شد و به همین بهانه با او دقایقی را گپ زدیم. البته فعالیت تهیهکنندگی او صرفاً به تئاتر خلاصه نمیشود و در زمینه تهیهکنندگی موسیقی هم به زودی حضور پررنگی خواهد داشت و خوانندههای شرکت خودش را معرفی میکند.
. طبیعتاً زمانی هم که خواننده به قله موفقیت برسد، تهیهکننده میتواند کارهای اجرایی او را انجام دهد و سود کند که در این صورت حقش است. اما الان اکثر تهیهکنندههای ما کنار میایستند و مارکت را رصد میکنند و به محض موفقیت کسی او را با تور، شکار میکنند! هرچند که در سالهای اخیر شاهد ستارهسازی برخی تهیه کنندهها بودیم، اما این حرکت هم به منظور برطرف کردن مشکلات هنرمندان نبوده است. بلکه ستارهسازی اخیر بیشتر به این دلیل است که خوانندگان جوان دستمزد کمتری نسبت به دستمزدهای سنگین خوانندگان معروف دارند. من فکر میکنم در حال حاضر در حوزه تئاتر، تهیهکنندههای جوان و خوشفکری داریم که از کارهای خلاقانه حمایت میکنند. تئاتر امروز ما خیلی جوان است و اغلب چهرهها از نسلهای جدید هستند و دیگر پیشکسوتها را کمتر میبینیم که کار روی صحنه ببرند. مگر کارهایی که خیلی فخیم و کلاسیک هستند.
- *اول برای ما بگو که چه شد سراغ تهیهکنندگی تئاتر رفتی؟
- * پس با این حساب قرار نیست حضورت در تئاتر در حد یک تجربه باقی بماند. میخواهی فعالیت درسینما و تئاتر را ادامه دهی؟
- *همکاری با گیتی قاسمی از کجا شکل گرفت؟
- *جنبه اقتصادی تئاتر هم برایت مهم بود؟
- *با وجود اشاره به این نکات اما در حال حاضر تئاترهای زیادی در سال روی صحنه میرود که گردش مالی و بعد اقتصادی آنها دست کمی از پروژههای سینمایی ندارد.
- *در حوزههای دیگر هنر هم که بحث تهیهکنندگی را دنبال کنی باز هم بیشتر دنبال بُعد هنری پروژهها هستی؟
- *ورودت به عرصه تهیه کنندگی در این سن و سال و با توجه به اینکه خودت هنوز در بازار موسیقی فعال هستی جالب است. چون ما عادت کرده ایم معمولاً هنرمندانی که سن زیادی دارند یا پیشکسوت هستند را در چنین جایگاهی ببینیم.
. طبیعتاً زمانی هم که خواننده به قله موفقیت برسد، تهیهکننده میتواند کارهای اجرایی او را انجام دهد و سود کند که در این صورت حقش است. اما الان اکثر تهیهکنندههای ما کنار میایستند و مارکت را رصد میکنند و به محض موفقیت کسی او را با تور، شکار میکنند! هرچند که در سالهای اخیر شاهد ستارهسازی برخی تهیه کنندهها بودیم، اما این حرکت هم به منظور برطرف کردن مشکلات هنرمندان نبوده است. بلکه ستارهسازی اخیر بیشتر به این دلیل است که خوانندگان جوان دستمزد کمتری نسبت به دستمزدهای سنگین خوانندگان معروف دارند. من فکر میکنم در حال حاضر در حوزه تئاتر، تهیهکنندههای جوان و خوشفکری داریم که از کارهای خلاقانه حمایت میکنند. تئاتر امروز ما خیلی جوان است و اغلب چهرهها از نسلهای جدید هستند و دیگر پیشکسوتها را کمتر میبینیم که کار روی صحنه ببرند. مگر کارهایی که خیلی فخیم و کلاسیک هستند.
- *فکر میکنی بتوانی در این سیستم تهیه کنندگی موسیقی تغییری ایجاد کنی؟
- *به این نکته معروف اشاره کردی که ما در موسیقی افرادی را داریم که هنرمندان را شکار میکنند اما در تئاتر هم چنین تهیه کنندههایی هستند؟
- *در شرکت خودتان هم فعلاً فکر میکنم کارهای «امید افخم» را پیگیری میکنید. تولید آثار او در چه مرحلهای قرار دارد؟
- *نکته خاصی باقی مانده است؟
منبع:
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 - 13:40
افزودن یک دیدگاه جدید