در ژانر جز- فيوژن با نگرشى به موسيقى اسپانيش و ايرانى
آلبوم «بازگشت به روياپردازى» با حضور دو نوازنده ايرانی در آمريكا منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «بازگشت به روياپردازى» اثر مشترک محمد شعبانى نوازنده پركاشن و آرمين مرشد آهنگساز و نوارنده گيتار توسط شرکت «شید ریکوردز» به صورت ديجيتال در آمريكا منتشر شد.
اين آلبوم در راستاى فرهنگسازى شنيدارى و جريانسازى درستِ موسيقى سبك «جز/ فيوژن»، بعد از ٢ سال توليد مداوم امروز سهشنبه 22 خرداد ماه جاری (12 ژوئن 2018) منتشر شد. این آلبوم در ژانر جز/ فيوژن و تلفیقی از موسیقی شرقی و غربی تولید شده و زیرمجموعه شرکت «شید ریکوردز» در آمريكا است و هر 9 قطعه آن، تماماً بصورت اينسترومنتال است، بجز دو ترك، که با تیاگو موراعس Tiago Moraes نوازنده مهمان با ساز باس از کشور برزیل و باربد بکان Barbad Bakaan خواننده ٢١ ساله از کشور ایران، به زبان انگليسى و با اشعار انگليسى «آرمين مرشد» همراه است.
جنس و رنگ صوتى آلبوم «بازگشت به روياپردازى» با استفاده از دو ساز گيتار و پركاشن به آهنگسازى و تنظيم آرمين مرشد و تنظيم پركاشن محمد شعبانى و به تهيهكنندگى هر دوی این هنرمندان ایرانی، توليد شده است و ديگر سازهاى اين آلبوم، بهعنوان نوازنده مهمان در بخش «اكومپانيمان» يا «سولو» همكارى داشتهاند كه جمعى از بهترين نوازندگان ايران و یک نوازنده مهمان از برزيل در آن همكارى داشتهاند.
این آلبوم به صورت ديجيتال در بیش از 80 پلاتفورم معتبر موسیقی آمريكایی همچون آیتیونز Itunes، اپل میوزیک Apple Music، اسپاتیفای Spotify، شازمShazam!، آی.هرتز رادیو iHeartRadio، ساندکلود SoundCloud، دیزر Deezer، یوتیوب YouTube، كى كى باكس KKBox، آمازون Amazon و... منتشر شده است.
در دو قطعه آلبوم «بازگشت به روياپردازى» نوازنده مهمان آرين قيطاسى با ساز ابوا و ساكسوفون هنرنمايى كرده است. در یک قطعه سايورى شفيعى با ساز كلارينت، در دو قطعه آرين كشيشى با گیتارباس و در سه قطعه نیز آمانج آذرمى بك وكال، از جمله مهمانان ايرانى در اين اثر موسیقایی هستند.
آرمين مرشد و محمد شعبانى در مورد آلبوم «بازگشت به روياپردازى» نوشته: «مدت ٢ سال است بىوقفه مشغول ضبط و تهيه اين آلبوم هستيم، به جهت حساسيت و توليد بينالمللى كه مدنظر داشتيم، برایمان بسيار حائز اهميت بود كه اثرى را در سطح جهانى ارائه بدهيم. در این اثر، تمام تلاش ما براى شناساندن موسيقى فرهنگ شرق به جهانيان و تلفيق آن به هنر غربى است. از تمام عزيزانى كه در اين راستا به ما كمك كردند و ما را یاری دادند؛ تشکر میکنيم.»
سه قطعه آلبوم «بازگشت به روياپردازى» در فرم آغازین Prelude با نگرشى كاملاً كلاسيك با آهنگسازى آرمين مرشد، اما با تنظيم و ساختارى جز محور و تنظيم خلاقانه سازهاى كوبهاى توسط محمد شعبانى و استفاده از سازهاى كوبهاى شرقى مانند؛ بندير، كاخن و ... مىباشد كه هدف از آن، پيوند اصول ساختارگراى موسيقى كلاسيك با ساختارشكنى موسيقى جز بوده است و یک قطعه پاپ محور و الكترونيك به نام Skylover، كه آخرين قطعه اين آلبوم است و براى اولين بار در ايران، «محمد شعبانى» با نگرشى كاملاً الكترونيك به سازهاى پركاشن با ساز DTX Yamaha آن را تنظيم و به آهنگسازى و تنظيم آرمين مرشد اجرا شده است. دیگر قطعات نیز در فضاى جز لاتين Latin و كوبايى Cuban و آفریقایی African هستند.
نكته قابل توجه در این اثر موسیقیایی، سطح كيفى آن است كه در چند دهه اخير در ايران، آلبومى به شكل بينالمللى در ژانر «فيوژن / جز» با نگرشى به موسيقى اسپانيش و ايرانى و موسيقى جز استاندارد و جز لاتين، منتشر نشده است و اين آلبوم در این راه پیشرواست.
ميكس و مسترينگ اين آلبوم تماماً توسط پويان رمضانى (آهنگساز، تنظيمكننده و صدابردار) انجام شده كه طبق نقد و نظرات انجام شده، كمك مؤثری به كيفيت صوتى اين آلبوم كرده و از منظر كيفيت صوتى قابل مقايسه با آثار در حال توليد در آمريكا است.
اين آلبوم در راستاى فرهنگسازى شنيدارى و جريانسازى درستِ موسيقى سبك «جز/ فيوژن»، بعد از ٢ سال توليد مداوم امروز سهشنبه 22 خرداد ماه جاری (12 ژوئن 2018) منتشر شد. این آلبوم در ژانر جز/ فيوژن و تلفیقی از موسیقی شرقی و غربی تولید شده و زیرمجموعه شرکت «شید ریکوردز» در آمريكا است و هر 9 قطعه آن، تماماً بصورت اينسترومنتال است، بجز دو ترك، که با تیاگو موراعس Tiago Moraes نوازنده مهمان با ساز باس از کشور برزیل و باربد بکان Barbad Bakaan خواننده ٢١ ساله از کشور ایران، به زبان انگليسى و با اشعار انگليسى «آرمين مرشد» همراه است.
جنس و رنگ صوتى آلبوم «بازگشت به روياپردازى» با استفاده از دو ساز گيتار و پركاشن به آهنگسازى و تنظيم آرمين مرشد و تنظيم پركاشن محمد شعبانى و به تهيهكنندگى هر دوی این هنرمندان ایرانی، توليد شده است و ديگر سازهاى اين آلبوم، بهعنوان نوازنده مهمان در بخش «اكومپانيمان» يا «سولو» همكارى داشتهاند كه جمعى از بهترين نوازندگان ايران و یک نوازنده مهمان از برزيل در آن همكارى داشتهاند.
این آلبوم به صورت ديجيتال در بیش از 80 پلاتفورم معتبر موسیقی آمريكایی همچون آیتیونز Itunes، اپل میوزیک Apple Music، اسپاتیفای Spotify، شازمShazam!، آی.هرتز رادیو iHeartRadio، ساندکلود SoundCloud، دیزر Deezer، یوتیوب YouTube، كى كى باكس KKBox، آمازون Amazon و... منتشر شده است.
در دو قطعه آلبوم «بازگشت به روياپردازى» نوازنده مهمان آرين قيطاسى با ساز ابوا و ساكسوفون هنرنمايى كرده است. در یک قطعه سايورى شفيعى با ساز كلارينت، در دو قطعه آرين كشيشى با گیتارباس و در سه قطعه نیز آمانج آذرمى بك وكال، از جمله مهمانان ايرانى در اين اثر موسیقایی هستند.
آرمين مرشد و محمد شعبانى در مورد آلبوم «بازگشت به روياپردازى» نوشته: «مدت ٢ سال است بىوقفه مشغول ضبط و تهيه اين آلبوم هستيم، به جهت حساسيت و توليد بينالمللى كه مدنظر داشتيم، برایمان بسيار حائز اهميت بود كه اثرى را در سطح جهانى ارائه بدهيم. در این اثر، تمام تلاش ما براى شناساندن موسيقى فرهنگ شرق به جهانيان و تلفيق آن به هنر غربى است. از تمام عزيزانى كه در اين راستا به ما كمك كردند و ما را یاری دادند؛ تشکر میکنيم.»
سه قطعه آلبوم «بازگشت به روياپردازى» در فرم آغازین Prelude با نگرشى كاملاً كلاسيك با آهنگسازى آرمين مرشد، اما با تنظيم و ساختارى جز محور و تنظيم خلاقانه سازهاى كوبهاى توسط محمد شعبانى و استفاده از سازهاى كوبهاى شرقى مانند؛ بندير، كاخن و ... مىباشد كه هدف از آن، پيوند اصول ساختارگراى موسيقى كلاسيك با ساختارشكنى موسيقى جز بوده است و یک قطعه پاپ محور و الكترونيك به نام Skylover، كه آخرين قطعه اين آلبوم است و براى اولين بار در ايران، «محمد شعبانى» با نگرشى كاملاً الكترونيك به سازهاى پركاشن با ساز DTX Yamaha آن را تنظيم و به آهنگسازى و تنظيم آرمين مرشد اجرا شده است. دیگر قطعات نیز در فضاى جز لاتين Latin و كوبايى Cuban و آفریقایی African هستند.
نكته قابل توجه در این اثر موسیقیایی، سطح كيفى آن است كه در چند دهه اخير در ايران، آلبومى به شكل بينالمللى در ژانر «فيوژن / جز» با نگرشى به موسيقى اسپانيش و ايرانى و موسيقى جز استاندارد و جز لاتين، منتشر نشده است و اين آلبوم در این راه پیشرواست.
ميكس و مسترينگ اين آلبوم تماماً توسط پويان رمضانى (آهنگساز، تنظيمكننده و صدابردار) انجام شده كه طبق نقد و نظرات انجام شده، كمك مؤثری به كيفيت صوتى اين آلبوم كرده و از منظر كيفيت صوتى قابل مقايسه با آثار در حال توليد در آمريكا است.
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 - 14:20
افزودن یک دیدگاه جدید