پروندهای برای نوازندههای موسیقی ایران – 2
امیرمیلاد نیکزاد: همایون شجریان خواننده سنتی ایرانی بود ولی دیگر سنتی نمیخواند
موسیقی ما - امیرمیلاد نیکزاد یکی از نوازندهها و تنظیمکنندههای جوان اما با تجربه است. او طی این سالها با خوانندگان مختلفی به عنوان نوازنده سازهای گوناگون روی صحنه رفته اما اغلب مخاطبان، امیرمیلاد نیکزاد را با نوازندگی پیانو و کیبورد می شناسند. در ادامه پرونده گفتگو با نوازندههای موسیقی ایران به سراغ این هنرمند شوخ طبع و فعال رفتیم و دقایقی با او گپ زدیم.
امیرمیلاد نیکزاد در این گفتوگو از سوابق و خاطرات جالباش در عرصه نوازندگی و همچنین فعالیتهای این روزهای خود صحبت کرد که میتوانید بخوانید:
امیرمیلاد نیکزاد در این گفتوگو از سوابق و خاطرات جالباش در عرصه نوازندگی و همچنین فعالیتهای این روزهای خود صحبت کرد که میتوانید بخوانید:
- * اولین سازی که با آن روبهرو شدی چه بود؟
- * الان هم درامز مینوازی؟
- * در ادامه، برای ساز پیانو چه اساتیدی داشتی؟
- *این کنسرت برای چه سالی بود؟
- * واقعاً هیچ تمرینی برای این کنسرت نکرده بودی؟!
- * چه زمان اولین کیبوردت را خریدی؟
- * چه شد که از پیانو به سراغ کیبورد رفتی؟
- * ساز خاصی در موسیقی ایرانی هست که بنوازی؟
- * در بین خوانندههای موسیقی ایرانی کار کسی را دنبال میکنی؟
- * چرا چنین نظری درباره همایون شجریان داری؟
- * برگردیم به فعالیت نوازندگی خودت؛ از همان ابتدا تصمیم داشتی در موسیقی پاپ فعالیت کنی؟ چون اساتیدت در زمینه موسیقی کلاسیک کار میکنند.
- * بعد از محمد اصفهانی با چه خوانندههایی روی صحنه رفتی؟
- * فکر میکنم سال هشتاد و هشت با نیما وارسته آشنا شدی. اولین اجرایت با او چه زمانی بود؟
- * گیتارباس هم می نوازی؟
- * کلاً همه کار انجام میدهی!
- * این نکته تو در نوازندگی جالب است. چون معمولاً وقتی نوازندهها در یک ساز حرفهای میشوند، فقط در خلوت خود سراغ سازهای دیگر میروند.
- * به نظر تو کدام نوازندههای پیانو و کیبورد در ایران شاخص هستند؟
- * نوازندههای محبوبت در جهان چه کسانی هستند؟
- * بهترین نوازندهای که در کنار تو روی صحنه ساز زده کیست؟
- * سوالی که درباره تو مطرح است این است که چرا طی همه سالهای فعالیتات، تا این اندازه گروههای مختلف را تجربه کردهای و تغییر و تحولات زیادی در همکاریهایت داشتهای؟
- * فکر میکردم از آن دست نوازندههایی هستی که نمیتوانی با خوانندهها بسازی.
- * کیفیت آموزش پیانو و کیبورد را در ایران چطور میبینی؟
- * وضعیت آموزش کیبورد و پیانو در دانشگاهها و آموزشگاهها چطور است؟
- * چه معضلات و موانعی برای آموزش کیبورد داریم؟
- * تو در برخی مقاطع زمانی، مقوله نوازندگیات پررنگ میشود و در برخی مقاطع هم تنظیمهایی که انجام میدهی. چرا هر دو را موازی پیش نمیبری؟
- * قبل از این گفتوگو با من در مورد بحث سندیکا یا یک انجمن برای نوازندهها صحبت میکردی. در این زمینه پیشنهاد خاصی داری؟
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396 - 16:06
افزودن یک دیدگاه جدید