برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخنرانی علی مرادخانی، فرهاد فخرالدینی و شهرداد روحانی
نکوداشت یکصدمین سالروز تولد «حشمت سنجری» برگزار می‌شود
موسیقی ما - نوزدهم اسفند ماه آیین نکوداشت یکصدمین سالروز تولد استاد «حشمت سنجری» همراه با رونمایی فیلم «رقص دایره» به کارگردانی فرزاد فره‌وشی با بررسی شرایط اجتماعی و تاثیر آن در گروه‌های موسیقی، چگونگی ایجاد هنرستان موسیقی، معرفی افرادی جریان‌ساز در تشکیل ارکستر، معرفی استادان هنرستان موسیقی در بازه‌ی زمانی سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰، چگونگی ایجاد ارکستر توسط حشمت سنجری و مشکلاتی که وجود آنها این اقدام مهم را دشوار می‌کرد، از موضوعات این مستند است. در این مراسم علی مرادخانی، عباس سجادی، محمد سریر، فرهاد فخرالدینی، مرسده بایگان، فرزاد فره وشی، مهدی نیکنام نیز سخن‌رانی خواهند کرد و علاوه بر آن، پیام صوتی شهرداد روحانی پخش می‌شود. گروه کر دیسونانس به رهبری مهدی جاور نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
 
«رقص دایره» تلاش دارد تا تصویری روشن و حقیقی از وقایع و اقدامات جریان ساز در حوزه‌ی موسیقی و به طور خاص ارکستر سمفونیک تهران برای مخاطبان ارائه دهد؛ هدف از تولید این مجموعه، آشنایی بیشتر با روند تکاملی بروز گروه های موسیقی کلاسیک که در نهایت به تشکیل ارکستر سمفونیک تهران منتهی شده است. در فیلم «رقص دایره» هنرمندانی چون حشمت سنجری، مرسده بایگان، محسن افتاده، شهرداد روحانی، کامبیز روشن روان، سیاوش ظهیرالدینی، جاوید مجلسی، توماس کریستین داوید و فریدون مشیری حضور دارند و گویندگی و اجرا بر عهده‌ی «ژرژ پطروسی» است.
 
آیین یکصدمین سالروز تولد استاد حشمت سنجری در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در ساعت 18:30 برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395 - 13:51

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نکوداشت یکصدمین سالروز تولد «حشمت سنجری» برگزار می‌شود | موسیقی ما