بیانه هیات داروان منتشر شد؛
اعلام نتایج داوری دوسالانه آهنگسازی احمد پژمان
موسیقی ما - جمعه، مورخ ۲۶ دیماه، پس از بررسی ابتدایی ۴۵ اثر رسیده توسط دبیرخانه دوسالانه، ۳ اثر به دلیل نداشتن شرایط شرکت در مسابقه حذف شدند و۴۲ اثر باقی مانده به بخش داوری راه یافتند. جلسه داوری ۲۶ دی ماه از ساعت ۱۵ با حضور استاد احمد پژمان، استاد هوشنگ کامکار، حمیدرضا دیبازر، امیرحسین اسلامی و دکتر امین هنرمند آغاز گردید.
هیئت داوران اسامی سه نفربرگزیده را به شرح زیر اعلام کردند: رهام شناسا، وحید جهانداری و حسان صائمی. (توجه داشته باشید اعلام نتایج انتخاب نفر اول، دوم و سوم در روز اختتامیه دوسالانه آهنگسازی احمد پژمان خواهد بود.)
سازخانه طهران با عرض تبریک به سه هنرمند برگزیده و تشکر از تمامی شرکت کنندگان، برای این هنرمندان جوان آرزوی موفقیت دارد.
مراسم اختتامه دوسالانه آهنگسازی احمد پژمان در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور اساتید و هیئت داوران در تالار وحدت برگزار خواهد شد. اختتامیه شامل اجرای قطعات برتر، اهدای جوایز و برنامههای تدارک دیده شده خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است اما لازم به ذکر است که علاقمندان برای شرکت در این مراسم باید کارت ورود به تالار وحدت را از سازخانه طهران تهیه فرمایند.
متن بیانیه امین هنرمند دبیر دوسالانه پژمان به این شرج است:
با پايان يافتن مهلت ارسال آثار در نيمهشبِ پنجشنبه، 25 دي ماه 1393، مراحل پرينت، تكثير و كدگذاري پارتيتورها با مديريت خانم سارا سبلاني در سازخانة طهران آغاز شده و تا شروع جلسة داوري ادامه يافت. جلسة داوري با حضور آقايان احمد پژمان، هوشنگ كامكار، حميدرضا ديبازر، امير اسلامي، امين هنرمند و خانم سارا سبلاني، راس ساعت 15 روز جمعه، 26 دي ماه در سازخانه آغاز شد. در ابتدا هر يك از 42 اثر ارسالي مورد ارزيابي اوليه قرار گرفت و نمونههاي صوتي آنها شنيده شد. در اين مرحله، هر يك از داوران نتيجة ارزيابي خود را ثبت كرده و در پايان با معدلگيريِ نمرات، حدود 10 اثر براي راهيابي به مرحلة دوم در نظر گرفته شد. در مرحلة دوم، آثارِ انتخابي مجدداً مورد مطالعه قرار گرفته و دو نفرِ برگزيده با اتفاق آراء مشخص شدند. پيش از تصميمگيري در مورد نفر اول و دوم از ميان دو نفر برگزيده، هر يك از داوران تحليل خود را از قطعات ارائه داده و پس از بحث و گفتگو، نفر اول و دوم با اختلاف ناچيزي انتخاب شدند.
انتخاب نفر سوم با چالش و بحثهاي بسياري همراه بود. در اين مرحله كه حدود يك ساعت به طول انجاميد، تمامي انتخابهاي ممكن به بحث گذاشته شد و حتي صحبت از گزينش تنها دو اثر به ميان آمد. با رد اين پيشنهاد و تصميمگيري براي انتخاب سه برگزيده، قطعات احتمالي براي كسب مقام سوم دوباره مورد بررسي قرار گرفته و سر انجام نفر سوم با ملاحظاتي مشخص گرديد. جلسة داوري با ارائة گزارش تصويري مختصر و امضاي صورت جلسه به پايان رسيد. سه نفرِ برگزيده از انتخاب آثارشان مطلع شدند اما ترتيب مقامها در مراسم اختتاميه اعلام خواهد شد.
در طي ارزيابي آثار، موارد مختلفي مورد توجه داوران قرار گرفت؛ علاوه بر استفاده از عناصر موسيقي ايراني كه جزو ملزومات شركت در مسابقه بود، جذابيت و اصالت مواد تماتيك و موتيويك، زبان هارمونيك، بسط و گسترش تماتيك و فرم، استفادة موثر و مصطلح از سازها و نحوة نگارش پارتيتور مورد بررسي قرار گرفت. در هر يك از آثار ارسالي، برخورد متفاوتي با موارد فوق صورت گرفته و عموماً مُدها و مواد تماتيكِ مورد استفاده، تداعيكنندة موسيقي ايراني بودند. بديهي است كه در هر مسابقهاي تعداد محدودي برگزيده وجود دارد و ناگزير تعداد بسياري از شركت كنندگان جزو منتخبين نيستند. عدم انتخاب اين آثار هرگز به معني كيفيت پايين آنها و يا عدم صلاحيت عرضة آنها نيست، بلكه بايد توجه داشت كه اين آثار با توجه به نحوة داوري و نگاه خاص هيأت داورانِ اين مسابقه در رقابت با سايرين ناموفق بودهاند. اين رقابت گاهي بسيار تنگاتنگ است و چه بسا برخي از آثارِ انتخاب نشده به دليل كيفيت مناسبشان در مسابقات ديگر مورد توجه قرار گيرند.
در پايان، از طرف سازخانة طهران و هيأت داوران از تمامي شركتكنندگان در اين مسابقه كه با سعي و تلاش خود آثار ارزندهاي را در مدت كوتاهي خلق و ارسال نمودند، تشكر و قدرداني ميشود.
امين هنرمند، 27/10/93
دبير دوسالانة پژمان و عضو هيأت علمي دانشگاه تهران
هیئت داوران اسامی سه نفربرگزیده را به شرح زیر اعلام کردند: رهام شناسا، وحید جهانداری و حسان صائمی. (توجه داشته باشید اعلام نتایج انتخاب نفر اول، دوم و سوم در روز اختتامیه دوسالانه آهنگسازی احمد پژمان خواهد بود.)
سازخانه طهران با عرض تبریک به سه هنرمند برگزیده و تشکر از تمامی شرکت کنندگان، برای این هنرمندان جوان آرزوی موفقیت دارد.
مراسم اختتامه دوسالانه آهنگسازی احمد پژمان در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور اساتید و هیئت داوران در تالار وحدت برگزار خواهد شد. اختتامیه شامل اجرای قطعات برتر، اهدای جوایز و برنامههای تدارک دیده شده خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است اما لازم به ذکر است که علاقمندان برای شرکت در این مراسم باید کارت ورود به تالار وحدت را از سازخانه طهران تهیه فرمایند.
متن بیانیه امین هنرمند دبیر دوسالانه پژمان به این شرج است:
با پايان يافتن مهلت ارسال آثار در نيمهشبِ پنجشنبه، 25 دي ماه 1393، مراحل پرينت، تكثير و كدگذاري پارتيتورها با مديريت خانم سارا سبلاني در سازخانة طهران آغاز شده و تا شروع جلسة داوري ادامه يافت. جلسة داوري با حضور آقايان احمد پژمان، هوشنگ كامكار، حميدرضا ديبازر، امير اسلامي، امين هنرمند و خانم سارا سبلاني، راس ساعت 15 روز جمعه، 26 دي ماه در سازخانه آغاز شد. در ابتدا هر يك از 42 اثر ارسالي مورد ارزيابي اوليه قرار گرفت و نمونههاي صوتي آنها شنيده شد. در اين مرحله، هر يك از داوران نتيجة ارزيابي خود را ثبت كرده و در پايان با معدلگيريِ نمرات، حدود 10 اثر براي راهيابي به مرحلة دوم در نظر گرفته شد. در مرحلة دوم، آثارِ انتخابي مجدداً مورد مطالعه قرار گرفته و دو نفرِ برگزيده با اتفاق آراء مشخص شدند. پيش از تصميمگيري در مورد نفر اول و دوم از ميان دو نفر برگزيده، هر يك از داوران تحليل خود را از قطعات ارائه داده و پس از بحث و گفتگو، نفر اول و دوم با اختلاف ناچيزي انتخاب شدند.
انتخاب نفر سوم با چالش و بحثهاي بسياري همراه بود. در اين مرحله كه حدود يك ساعت به طول انجاميد، تمامي انتخابهاي ممكن به بحث گذاشته شد و حتي صحبت از گزينش تنها دو اثر به ميان آمد. با رد اين پيشنهاد و تصميمگيري براي انتخاب سه برگزيده، قطعات احتمالي براي كسب مقام سوم دوباره مورد بررسي قرار گرفته و سر انجام نفر سوم با ملاحظاتي مشخص گرديد. جلسة داوري با ارائة گزارش تصويري مختصر و امضاي صورت جلسه به پايان رسيد. سه نفرِ برگزيده از انتخاب آثارشان مطلع شدند اما ترتيب مقامها در مراسم اختتاميه اعلام خواهد شد.
در طي ارزيابي آثار، موارد مختلفي مورد توجه داوران قرار گرفت؛ علاوه بر استفاده از عناصر موسيقي ايراني كه جزو ملزومات شركت در مسابقه بود، جذابيت و اصالت مواد تماتيك و موتيويك، زبان هارمونيك، بسط و گسترش تماتيك و فرم، استفادة موثر و مصطلح از سازها و نحوة نگارش پارتيتور مورد بررسي قرار گرفت. در هر يك از آثار ارسالي، برخورد متفاوتي با موارد فوق صورت گرفته و عموماً مُدها و مواد تماتيكِ مورد استفاده، تداعيكنندة موسيقي ايراني بودند. بديهي است كه در هر مسابقهاي تعداد محدودي برگزيده وجود دارد و ناگزير تعداد بسياري از شركت كنندگان جزو منتخبين نيستند. عدم انتخاب اين آثار هرگز به معني كيفيت پايين آنها و يا عدم صلاحيت عرضة آنها نيست، بلكه بايد توجه داشت كه اين آثار با توجه به نحوة داوري و نگاه خاص هيأت داورانِ اين مسابقه در رقابت با سايرين ناموفق بودهاند. اين رقابت گاهي بسيار تنگاتنگ است و چه بسا برخي از آثارِ انتخاب نشده به دليل كيفيت مناسبشان در مسابقات ديگر مورد توجه قرار گيرند.
در پايان، از طرف سازخانة طهران و هيأت داوران از تمامي شركتكنندگان در اين مسابقه كه با سعي و تلاش خود آثار ارزندهاي را در مدت كوتاهي خلق و ارسال نمودند، تشكر و قدرداني ميشود.
امين هنرمند، 27/10/93
دبير دوسالانة پژمان و عضو هيأت علمي دانشگاه تهران
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1393 - 13:30
افزودن یک دیدگاه جدید