برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه اینک به یاد محمد رضا لطفی برگزار شد؛
شب بداهه و نوا
موسیقی ما - کنسرت گروه موسیقی اینک در تالار رودکی برگزار شد. گروه موسیقی اینک به سرپرستی و آهنگسازی حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی ساعت ۲۰، ۱۵ تا ۱۷ مرداد ماه با اجرای آثاری از انور براهم (نوازنده نام آشنای ساز عود (بربط) یاد استاد محمدرضا لطفی را گرامی داشت. این کنسرت که با عنوان «اینک... دریچه‌ای به بیکرانگی...» در تالار رودکی برگزار شد از سه بخش اصلی تشکیل شده بود.

بخش اول اجرای گروه اینک به بداهه‌نوازی تار حامد فکوری اختصاص داشت. در این بخش فکوری علاوه بر توجه به دورن مایه اصلی ردیف موسیقی ایرانی به فضاهایی که در ذهن داشت سرک کشید و فضاهای سایه روشن و بداهه پردازانه را به خوبی نشان داد. در ادامه نوبت به مقداد شاه حسینی رسید تا دست به ساز سه تار ببرد و برای حاضرین بداهه نوازی کند.

با پایان یافتن دو بخش بالا نوبت به اجرای آثاری از انور براهم رسید. در ابتدا مقدمه کار در آواز بیات اصفهان اجرا شد که بر اساس قطعه‌ای از انور براهم ارائه شده بود و تنظیمش را هم حامد فکوری انجام داده بود. قطعه «خورشید را در کوچه صدا کن» ساخته انور براهیم با تنظیم حامد فکوری ادامه دهنده بخش سوم کار گروه اینگ در شب مردادی سال ۹۳ بود. اشکان کمانگری خواننده جوا و خوش آتیه آواز ایرانی در ادامه با همراهی گروه ساز و آواز بیات اصفهان را ارائه داد که بر روی شعری از مهدی اخوان ثالث ساخته و پرداخته شده بود. تصنیف دشت بیکران به آهنگسازی و تنظیم حامد فکوری و بر روی شعری از مهدی اخوان ثالث ادامه دهنده شب موسیقایی «اینک» در تالار رودکی بود.

در ادامه گروه اجرایی در دستگاه نوا داشت که فضای بداهه پردازانه آن به کوشه‌های مختلف نوا سرک می‌کشید.

گروه اینک در ادامه چهارمضرابی را نیز در دستگاه نوا اجرا کرد که کار آهنگسازی و تنظیم آن را مقداد شاه حسینی انجام داده بود. در این بخش آواز کمانگری بر روی شعری از مولانا جلال الدین نیز به گوش رسید. پیش از این در خبری که از گروه اینک به خبرگزاری‌ها اعلام شده بود ساخت این قطعه به ریتمی از فرهاد صفری نسبت داده شده بود. کمانگری در همراهی با گروه اینک ساز و آوازی در مایه نوا ارائه داد که تحریرهای زینتی موجود در صدایش را به خوبی نشان می‌داد. تصنیف دریچه با آهنگسازی و تنظیم مقداد شاه حسینی به همراه شعری از مهدی اخوان از دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت اجرا شد و با تشویق از سوی حاضرین در سالن همراه بود.

اعضای گروه اینک در کنسرت مرداد ماه حامد فکوری و مقداد شاه حسینی (تار)، شروین مهاجر (کمانچه)، فرهاد صفری (تمبک و زروان)، پوریا فرجی (سنتور آلتو)، نگار نوراد (ویولنسل) و اشکان کمانگری (خواننده) تشکیل می‌دادند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1393 - 04:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب بداهه و نوا | موسیقی ما