برنامه یاد بعضی نفرات
 
سینا جهان‌آبادی در گفت‌وگو با موسیقی ما مطرح کرد؛
موسیقی فلامنکو، ریتم زیادی دارد و تلفیق آن با موسیقی ایرانی زیباست
موسیقی ما- سینا جهان‌آبادی از حضورش در فستیوال «سوما فلامنکو» در همکاری با محمد معتمدی خبر داد. جهان ابادی نوازنده نام‌آشنای کمانچه در گفت‌وگو با موسیقی ما ضمن اعلام این خبر که برای شرکت در فستیوال «سوما فلامنکو» یکشنبه عازم اسپانیا خواهد شد گفت: «در تجربه‌ها و اجراهای قبلی تلفیق با موسیقی فلامنکو را به اشتراکاتی رسانده‌ایم و در این اجرا ضمن اعمال برخی تغییرات همان رپرتوار را ارائه خواهیم داد».

جهان‌آبادی درباره اولین تجربه کار در فضای تلفیقی موسیقی ایرانی – فلامنکو افزود: «فرم دستگاهی برخی از دستگاه‌های موسیقی ایرانی با فلامنکو دارای اشتراکات کشف ناشده‌ای بود. شوشتری از جمله مایه‌های موسیقی ایرانی است که بخشی از آن دارای اشتراک موسیقایی با موسیقی فلامنکو است».

این نوازنده کمانچه با اشاره به همکاری‌اش با معتمدی در این فستیوال خاطرنشان کرد: «ما به‌عنوان گروه ایرانی بخش مربوط به خودمان را اجرا می‌کنیم و پروه اسپانیولی هم بخش مربوط به خود را اجرا خواهد کرد. در ادامه در بخش‌هایی به هم می‌رسیم و سعی می‌کنیم به لحاظ فرم ملودیک و ریتم کار را مشترکا اجرا کنیم».

این نوازنده و آهنگساز کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضای بداهه پردازانه موجود در این اجرا،  درباره افزایش اتفاقات فرهنگی نظیر آنچه گروه «قصیده» به دنبال آن است گفت: «هر چه اشتراک بین موسیقی ملت‌های مختلف افزایش یابد می‌توانیم در کنار هم قدم‌های بزرگی را برداریم. اگر بتوان این نقاط مشترک بین موسیقی‌های مختلف را کشف کرد باعث می‌شود این موسیقی‌ها بتوانند از منظر ریتم و البته فواصل موسیقایی به هم برسند. قدم‌های اول به صورتی که ما در حال انجام آن هستیم برداشته می‌شود و در ادامه می‌توان شاهد کارهای مشترک ارکسترال بود».

جهان‌آبادی در پایان ضمن اشاره به جشنواره «سوما فلامنکو» گفت: «موسیقی اسپانیا و خاصه فلامنکو،  ریتم زیادی دارد و تلفیق آن با موسیقی ایرانی زیباست. اگر روی این تجربه‌ها کار شود در آینده می‌توان شاهد اتفاقات بزرگ‌تر و موسیقی با سازبندی بیشتر باشد».

گفتنی است این پروژه که نخستین بار در سال 2011 در دوسالانه فلامنکو آمستردام که از معتبرترین فستیوال‌های فلامنکو اروپاست اجرا شد، امسال اولین اجرای اروپایی خود را در تاریخ دهم ژوئن در فستیوال سوما فلامنکوی مادرید به روی صحنه خواهد برد.

در این اجرا علاوه بر جهان‌آبادی، حبیب مفتاح بوشهریبه عنوان نوازنده دمام، معتمدی را همراهی خواهد کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 - 03:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی فلامنکو، ریتم زیادی دارد و تلفیق آن با موسیقی ایرانی زیباست | موسیقی ما