برنامه یاد بعضی نفرات
 
فردا (شنبه 20 اردیبهشت) و به یاد استاد مجد؛
آلبوم «آغاز پر پایان» منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «آغاز پر پایان» حاصل همکاری صائب کاکاوند و رشید کاکاوند، به یاد استاد لطف اله مجد آهنگسازی شده و از روز شنبه توزیع آن در فروشگاه‌ای فرهنگی سرایر کشور آغاز می‌شود.

رشید کاکاوند با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی ما گفت: این آلبوم شامل دونوازی تار و تنبک است که نوازندگی تار و آهنگسازی آن توسط آقای صائب کاکاوند انجام داده و من هم در این کار تنبک و سازهای کوبه‌ای مثل دهل، بندیر و کوزه نواخته‌ام.

کاکاوند درباره مایه‌ها و دستگه‌هایی از موسیقی ایرانی که کار‌ها در قالب آن‌ها ارائه شده افزود: این آلبوم در دو بخش ابوعطا و همایون طراحی شده و شامل ۶ ترک ابوعطا و هشت ترک همایون است. طبیعتا چون کار به یاد استاد مجد ساخته شده است دو قطعه از قطعات ایشان هم در این آلبوم قرار گرفته‌اند. بقیه آثار ساخته آقای صائب کاکاوند است و البته یکی از کار‌ها هم تنظیم جدیدی از یکی از قطعات استاد فرامز پایور است.

رشید کاکاوند نوازنده سازهای کوبه‌ای سابقه نوازندگی در آلبوم‌های «سوگواران خموش» در همکاری با پژمان طاهری و «قاف عشق» با خوانندگی علیرضا قربانی را داردو البته در ۴ آلبوم دیگر هم نوازندگی کرده است.

وی همچنین در موسیقی فیلم‌های «بی‌پولی» و «فریدون مهربان» به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای حضور داشته است.

این نوازنده موسیقی ایرانی با گروه اشتیاق به سرپرستی و خوانندگی علیرضا قربانی در ۱۰ جشنواره بین المللی شرکت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت در جشنواره «رودل اشتت» آلمان، فستیوال «الموسیقات» تونس و «VOIX» در فرانسه و بزرگداشت حضرت مولانا در قونیه اشاره کرد.
تشکیل و سرپرستی گروه کوبه‌ای افتتاح از جمله دیگر فعالیت‌های کاکاوند است که همراه با‌‌ همان گروه در جشنواره‌های استانی و آموزگاه‌های آزاد کل کشور شرکت داشته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 00:05

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 13:22

كارو گوش كردم
تبريك به نوازندگان محترم اين كار
واقعا جناب آقاي رشيد كاكاوند سونوريته خوب و زيبايي دارند...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «آغاز پر پایان» منتشر می‌شود | موسیقی ما