برنامه یاد بعضی نفرات
 
مصطفی‌كمال پورتراب از اساتید برجسته موسیقی درباره حضور شهرداد روحانی برای رهبری اركستر سمفونیك تهران اظهار كرد: ایشان فردی تحصیل‌كرده در حوزه موسیقی است و كارش را خوب بلد است.وی ادامه داد: آقای روحانی به همراه هنرمندانی همچون ایرج صهبایی، منوچهر صهبایی و علی رهبری از جمله افتخارات كشور ما هستند. من این هنرمندان را از دوران دانش‌جویی می‌شناسم و سوابق هنری آنها كاملا روشن است. ایشان از دانشجویان خوبی بودند كه به خارج رفتند، در آنجا تحصیلات تكمیلی‌شان را گذرانده‌اند و عملكرد خوبی از خود نشان داده‌اند

.مولف كتاب «تئوری موسیقی» درباره رویكرد انجمن موسیقی برای دعوت از رهبران میهمان برای رهبری اركستر سمفونیك تهران گفت: این رویكرد، شیوه بسیار خوبی است. این هنرمندان، كسانی هستند كه ایرانی‌اند و احساس ایرانی دارند و ضمن اینكه تحصیلات‌شان را به بهترین نحو انجام داده‌اند، هنرمندان بااستعدادی هستند. خوب است كه این هنرمندان شناخته‌شده، گه‌گاهی به ایران بیایند و اركستر سمفونیك را رهبری كنند.

در این صورت، هم تنوعی در كار نوازندگان ایجاد می‌شود و هم مردم دائما یك رهبر و یك شیوه كار را نخواهند دید.پورتراب در ادامه بیان كرد: البته باید گفت كه همواره لازم است یك رهبر به مدت چند سال در كنار اركستر حضور داشته باشد و به‌طور مداوم مسوولیت اركستر را برعهده بگیرد. در عین حال دعوت از رهبران میهمان به نفع اركستر است و هنرمندان این‌چنینی نیز تجدید دیدار با كشور خود خواهند داشت.این استاد دانشگاه درباره حضور رهبران اركستر خارجی اظهار كرد: رهبران اركستر ملیت‌های دیگر حضورشان مفید خواهد بود به این شرط كه از میان شناخته‌شده‌های دنیا انتخاب باشند تا بتوانند سطح فنی اركستر را بالا ببرند و رقابت میان نوازندگان را ایجاد كنند.

نوازندگان ما باید با فرهنگ‌ و هنر روز جهان آشنایی بیشتری یابند بنابراین هر از چندی رهبران بزرگ اركستر جهان باید در ایران حضور یابند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران