برنامه یاد بعضی نفرات
 
jackson
پرفروش‌های موسیقی هفته؛
آلبوم جدید مایکل جکسون به بازار آمد

موسیقی ما - دوئل تیلور سوئیفت و سوزان بویل برای صدر جدول آلبوم‌های پرفروش ادامه دارد و برنده این هفته تیلور سوئیفت بود.

طبق آمار نیلسن ساونداسکن در هفته‌ای که روز پایانی‌اش یکشنبه بود آلبوم «اکنون سخن بگو» به خوانندگی سوئیفت 259 هزار نسخه فروش داشت و با رشد 29 درصدی فروش به صدر جدول بازگشت.

آلبوم سوئیفت که آخرین بار اوایل نوامبر صدرنوشین شده بود در هشت هفته مجموعه فروش خود را به دو میلیون و 600 هزار نسخه رساند. این آلبوم پس از «بهبودی» به خوانندگی امینم با فروش سه میلیون و 200 هزار نسخه و «اکنون نیازمند تو هستم» کار گروه لیدی آنت‌بلوم با فروش 3 میلیون نسخه رتبه سوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 2010 را دارد.

«موهبت» اثر بویل با وجود رشد پنج درصدی، با فروش 254 هزار نسخه در رتبه دوم ایستاد. این آلبوم در دو هفته گذشته صدرنشین بود.

آلبوم «مایکل»، اولین آلبوم مایکل جکسون پس از مرگ او با فروش 228 هزار نسخه و قرار گرفتن در رتبه سوم کار خود را آغاز کرد. این آلبوم در رقابتی سنگین و در بین شایعات بسیار بر سر واقعی نبودن قطعات خود نتوانست طبق انتظار عمل کند و حتی مثل آلبوم آهنگ‌های فیلم «همین است» که نوامبر سال 2009 صدرنشین جدول پرفروش‌ها شد ظاهر نشد. آهنگ‌های این آلبوم شامل قطعاتی هستند که پیش‌تر منتشر نشده بودند.

دو آلبوم منتشر شده از سوی کمپانی کلمبیا جمع پنج آلبوم پرفروش را تکمیل می‌کنند؛ «ای شب مقدس» کار جکی ایوانچو که با فروش 191 هزار نسخه و رشد 28 درصدی یک پله در جدول بالا آمد و چهارم شد. آلبوم دیگر «موسیقی: آلبوم کریسمس» از برنامه تلویزیونی «گِلی» بود که با افت 18 درصدی و فروش 158 هزار نسخه یک پله سقوط کرد و پنجم شد. این آلبوم تنها آلبوم جدول 10 آلبوم پرفروش بود که افت فروش داشت.

دو آلبوم جدید دیگر نیز در این هفته به بازار آمدند. «نامه عاشقانه» کار آر. کلی با فروش 154 هزار نسخه ششم شد. «آخرین قطار به پاریس» کار دیدی-درتی مانی با فروش 101 هزار نسخه هم هفتم شد.

نیکی میناژ با آلبوم «جمعه صورتی» با دو پله سقوط و فروش 97 هزار نسخه هشتم شد. «آزاده» کار کید راک شش پله در جدول بالا آمد و با فروش 94 هزار نسخه نهم شد. این آلبوم فروش خود را میدون تبلیغات گسترده در خرده‌فروشی‌ها بود. «موسیقی: فصل دوم جلد چهارم» دیگر آلبوم سریال «گلی» هم با دو پله سقوط و فروش 87 هزار نسخه دهم شد.

مجموع فروش آلبوم‌های این هفته 12 میلیون و 500 هزار نسخه بود که نسبت به هفته گذشته 23 درصد رشد داشت، اما نسبت به همین هفته سال گذشته با 17 درصد کاهش روبرو بود.

فروش آلبوم‌های امسال تا امروز به 303 میلیون و 940 هزار دلار رسید که در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 13 درصد افت داشته است.

منبع: خبر آنلاین، ترجمه: حسین عیدی‌زاده

تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم جدید مایکل جکسون به بازار آمد | موسیقی ما