برنامه یاد بعضی نفرات
 
bay
به دلیل عدم رعایت کپی‌رایت؛
سایت اشتراک‌گذاری در هلند محکوم شد

موسیقی ما - یک دادگاه هلندی به سایت اشتراک‌گذاری فایل سوئدی «pirate bay» دستور داد لینک آثار اعضای یک گروه مدافع کپی‌رایت فیلم و موسیقی هلندی را از وب‌سایتش حذف کند.

دادگاهی در آمستردام به سه بنیانگذار این وب سایت دستور داد ظرف سه ماه کلیه لینک‌های قابل دانلود را که امکان دسترسی به آثار اعضای گروه «Stichting Brein» را می‌دهند، حذف کند. طبق حکم این دادگاه در صورت پیروی نکردن از حکم این دادگاه صاحبان این سایت برای هر جرم پنج هزار یورو جریمه می‌شوند ضمن این که مشمول حداکثر جریمه 30 میلیون یورو شناخته خواهند شد.

صاحبان سایت «pirate bay» و نفر چهارم در 17 ماه آوریل توسط یک دادگاه سوئدی در زمینه ترویج نقض کپی‌رایت در سایت اشتراک‌گذاریشان گناهکار شناخته شده و به یک سال زندان و پرداخت 30 میلیون کرون جریمه (2.72 میلیون یورو) به صنعت فیلم و ضبط موسیقی محکوم شدند. آن‌ها برای این حکم صادره درخواست تجدیدنظر کرده‌اند اما حکم صادره علیه آن‌ها شامل خود وب‌سایت که در حال حاضر کار می کند، نمی‌شود.

سایت «pirate bay» که مدعی داشتن 22 میلیون کاربر در جهان است، در سال 2003 پایه‌گذاری شد و با استفاده از فن‌آوری بیت تورنت یا لینک‌های نقطه به نقطه عرضه شده در این سایت دانلود فیلم، آهنگ و بازی‌های دارای کپی‌رایت را امکان‌پذیر ساخت اما هیچ یک از این محتواها در سرورهای این سایت وجود ندارند.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سایت اشتراک‌گذاری در هلند محکوم شد | موسیقی ما