برنامه یاد بعضی نفرات
 
منتقدان و سازندگان سازهاي ابداعي مناظره مي کنند
در نمايشگاه سازهاي ابداعي 10 و 11 خرداد؛
منتقدان و سازندگان سازهاي ابداعي مناظره مي کنند
موسيقي ما- در همایش و نمایشگاه سازهای ابداعی که 10 و 11 خرداد در خانه هنرمندان برگزار می شود سازندگان سازهای نو با منتقدان به بحث و گفتگو می پردازند.

داریوش پیرنیاکان گفت : در چند سال اخیر سازهای ابداعی متعددی از جمله سازهای «سلانه»، «شور انگیز»، «صراحی»، «سنتور باس» و...ساخته شده و با این سازها کنسرت هایی نیز برگزار شده است وبحث ها و بعضا انتقادهای بسیاری به دنبال داشته است لذا خانه موسیقی به منظور تبادل آرا بین سازندگان سازها، نوازندگان، کارشناسان و منتقدان و طرح مباحث علمی و پژوهشی طرح برگزاری همایش و نمایشگاه سازهای ابداعی را در خانه هنرمندان پیشنهاد کرد.
سخنگوی خانه موسیقی در ادامه افزود: نشست های تخصصی این نمایشگاه قطعا با اجرای سازهای ابداعی همراه خواهد بود تا به طور عینی وضعیت سازها مورد بررسی قرار گیرد. در هر صورت پیش بینی می شود این نوع تعامل به ارائه راهکارهای سازنده بیانجامد و باعث رشد وضیت ساز سازی ما شود وقطعا در کنار این موضوع به اعتلای بیشتر فرهنگ موسیقی کشورمان نیز کمک خواهد شد.
پیرنیاکان همچنین افزود: ما قصد داریم دست آوردها و نتایجی را که از حاصل نشست های تخصصی این نمایشگاه به دست می آید در قالب یک مجموعه پس از پایان نمایشگاه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
این نوازنده تار همچنین درباره نوع صدای این سازهای ابداعی تصریح کرد: البته من به عنوان یک نوازنده که صدای این سازها را شنیده ام نظر شخصی ام این است که احساس کمبود صدای آنها را نداشته ام؛ اما به نظرم ساز«صراحی» آقای شجریان طعم صدایی متمایزی از سایر این سازها دارد و شاید بتواند جای خودش را باز کند البته به شرط اینکه همان طور که آقای شجریان گفته است صراحی باس و سوپرانو نیز ساخته شود و نوازنده ها نیز با آن ارتباط برقرار کنند.
وی در پایان به برنامه امروز همایش اشاره کرد و گفت : درمیزگردهای این همایش،بعد از ظهر امروز دهم خرداد ماه حسین علیزاده،جمال سماواتی، رامین جزایری وامیرحسین پورجوادی در تالار ناصری خانه هنرمندان در باره سازهای نو و ابداعی به بحث و تبادل نظر می پردازند.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود منتقدان و سازندگان سازهاي ابداعي مناظره مي کنند | موسیقی ما