برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید جشنواره‌ی موسیقی در سالِ‌ جاری برگزار می‌شود
سید عباس صالحی: می‌دانیم کمک به هنرمندان اندک است؛ اما ما هم چاره‌ای نداریم
موسیقی ما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با باور بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر در ایام کرونایی آسیب‌های زیادی متحمل شد، از برگزاری کلیه رویدادهای فرهنگی و هنری همانند کلیه جشنواره‌های فجر در ماه‌های آینده خبر می‌دهد و معتقد است که کلیه این برنامه‌های می‌توانند به صورت تلفیقی از امکانات حضوری و فضای مجازی برگزار شوند.

 عباس صالحی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در گفت‌وگو با «ایسنا» به این مساله اشاره دارد که تلاش‌مان این است تا آنجایی که می‌توانیم این دو فضا را با هم تلفیق کنیم. به هر حال شرایط کرونایی با وجود تمام محدودیت‌ها و آسیب‌هایی که داشته است، فرصت‌هایی را نیز فراهم کرد که ما می‌توانیم از آنها در برگزاری جشنواره‌های پیش‌رو استفاده کنیم.

او به این نکته اشاره دارد که مقایسه آمار فروش شش ماه نخست سال ۹۹ با سال گذشته به‌خوبی بیانگیر میزبان خسارت‌های وارد شده به این حوزه است: «در حوزه جشنواره‌ها دو قالب حضوری و آنلاین را در نظر داریم و تلاش‌مان این است تا آنجایی که می‌توانیم این دو فضا را با هم تلفیق کنیم؛ اتفاقی که در جشنواره‌های موسیقی جوان و کودک و نوجوان اصفهان و موسیقی نواحی و ... شاهد آن بودیم. به هر حال شرایط کرونایی با وجود تمام محدودیت‌ها و آسیب‌هایی که داشته است، فرصت‌هایی را نیز فراهم کرد که ما می‌توانیم از آنها در برگزاری جشنواره‌های پیش‌رو استفاده کنیم.»

او درباره‌ی مشکلاتِ هنرمندان در این دوران از بیکاری تا بیمه درمانی می‌گوید: «با توجه به گستردگی خسارت‌ها و محدودیت منابع مالی به وسطه تحریم‌ها، طبیعتا جبران این حجم از خسارت‌ها کار ساده‌ای نیست؛ اما اقداماتی برای کمک به هنرمندان انجام شده و در حال انجام است. به عنوان مثال در سه ماه ابتدایی آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، حدود ۳۵ میلیارد تومان برای بیمه ۷۰ هزار هنرمند پرداخت شد. همچنین با توجه به اینکه حوزه فرهنگ و هنر جزو دسته‌های آسیب‌پذیر قرار گرفت، اصحاب فرهنگ و هنر برای دریافت وام در سامانه کارا قرار گرفتند که مرحله اول آن تمام شده است و به‌تازگی به مرحله دوم ورود کرده‌ایم. در مرحله اول فرآیند انجام امور مقداری کند بود، اما هم‌اکنون شاهد فرآیند بهتری هستم. بر اساس آماری که اول آبان‌ماه به دست ما رسید، از ۷۴۶ میلیارد تومان، ۳۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده است. این درحالی است که میزان پرداختی تا ۲ ماه قبل، ۱۲۰ میلیارد تومان بود. بنابراین می‌توان گفت که در ماه‌های اخیر این فرآیند سرعت بیشتری پیدا کرده است. همچنین در مرحله دوم در حال گفت‌وگو با کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا هستیم تا تسهیلات سامانه کارا به شکل دیگری نیز در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار بگیرد. اقدام سوم نیز کمک تسهیلات معیشتی بود که ۱۲۰ میلیارد تومان دریافت شده و این مبلغ توسط صندوق هنر به هنرمندان پرداخت می‌شود. همچنین با مساعدت معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت که تفاهم‌نامه‌های آن انجام شده و آن دسته از اهالی فرهنگ و هنر که ثبت‌نام کرده‌اند، امکان دریافت وام درخواستی خود را دارند. البته درست است که این کمک‌ها آنگونه که باید و شاید نیست، اما تلاش کرده‌ایم که در وضع موجود تا اندازه‌ای که می‌توانیم کمک کنیم.»‌
 
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 14:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید عباس صالحی: می‌دانیم کمک به هنرمندان اندک است؛ اما ما هم چاره‌ای نداریم | موسیقی ما