برنامه یاد بعضی نفرات
 
نگاهِ داوران بخش کلاسیک جشنواره موسیقی جوان در باره‌ی آثار درباره‌ی شرکت‌کنندگان چیست؟‌
ابراهیم لطفی: هدف جشنواره موسیقی جوان، انگیزه‌دادن به جوان‌ها و رشد آنهاست
موسیقی ما- داوران مرحله نهایی بخش کلاسیک چهاردهین جشنواره ملی موسیقی جوان، کیفیت آثار رسیده را خوب ارزیابی کردند و از پیشرفت نوازندگان به نسبت سال گذشته خبر دادند.

«نادر مرتضی‌پور»، از اعضای هیات داوران بخش موسیقی کلاسیک در خصوص کیفیت آثار نوازندگان کنترباس توضیح داد: «اجراها را بررسی کردم و با تمام جوانب، بسیار خوب بود. واقعاً همت زیادی می‌خواهد که در این شرایط، نوازنده بتواند در نواختن ساز، تمرین و حفظ کردن قطعات تمرکز داشته باشد.»
 
او در خصوص نقش جشنواره در طول سال عنوان کرد: «در اولین جلسه‌ای که دکتر اسعدی، دبیر جشنواره را ملاقات کردم، خدمت ایشان عرض کردم دفتر جشنواره باید فعال باشد. برای مثال اگر داوری ۳۰ اثر را گوش کردم، نکاتی را برای خودش یادداشت کند و این‌ها را در شش‌ماهه دوم سال به شرکت‌کنندگان منتقل کند، نظر داوران با آن‌ها در میان گذاشته شود. جشنواره باید در طول سال استمرار داشته باشد و کارشناسان و داوران حضور فعال داشته باشند.»
 
مجید سینکی، داور بخش فلوت هم در خصوص آثار مرحله نهایی گفت: «شرکت‌کنندگان سال به سال بهتر می‌شوند و جشنواره حقیقتاً کمک می‌کند در آینده فلوتیست‌های خیلی خوبی داشته باشیم. هر بار که اجراها را می‌شنویم، نسبت به سال قبل بهتر شده‌اند.»
 
او به نوازندگان فلوت توصیه کرد: «این دوستان باید با تمرکز و دقت، خودشان را برای آینده آماده کنند. واقعیت این است که در هر ارکستری، بین ۳۰ تا ۶۰ ویُلن ممکن است وجود داشته باشد، اما در مقابل آن، یک یا دو فلوت وجود دارد و طبیعتاً نوازندگان باید فوق‌العاده باشند که یکی از آن دو نفر باشند.»
 
ابراهیم لطفی، از دیگر اعضای هیات داوران در بخش ویلن، در خصوص نقاط قوت و ضعف اجراها گفت: «امسال تعداد بیشتری از شهرستان‌ها شرکت کرده بودند. طبق روال هر سال، از اجراهای بسیار ضعیف تا بسیار قوی و حتی درخشان داشتیم و درمجموع اجراها راضی‌کننده بود.»
 
او ادامه داد: «برخی از شرکت‌کنندگان برای چندمین‌بار است که در جشنواره شرکت می‌کنند و شاهد رشد و پیشرفت آن‌ها هستیم. برخی، سال‌های قبل ضعیف‌تر بودند ولی امسال رشد کرده بودند. هدف جشنواره موسیقی جوان، انگیزه‌دادن به جوان‌ها و رشد آنهاست.»
 
کریم قربانی، از داوران بخش ویُلنسل هم درباره کیفیت اجراها گفت: «امسال رپرتوار سخت‌تری را به شرکت‌کنندگان دادیم و فکر می‌کردیم برای آن‌ها سخت باشد، ولی وقتی اجراها را گوش کردیم، متوجه شدیم این استعداد را داشتند که این رپرتوار را به خوبی اجرا کنند. با توجه به آنچه که در سه بخش شنیدیم، احساس می‌کنم اگر سال گذشته پیشرفت شرکت‌کنندگان ۷۰ درصد بود، امسال به ۹۰ درصد رسیده است.»
 
او تاثیر ویروس کرونا بر جشنواره موسیقی جوان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: «کسانی که در ارکسترها کار می‌کردند، در این مدت به خاطر کرونا اجرا نداشتند و بیشتر تمرکزشان روی تمرین بود. اجراها حقیقتاً باکیفیت و خوب بودند.»
 
مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز جمعه نهم آبان‌، ساعت ۹ شب از صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران، هفدانگ، موسیقی ما، و صفحه انجمن موسیقی ایران در آپارات به صورت آنلاین پخش می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ابراهیم لطفی: هدف جشنواره موسیقی جوان، انگیزه‌دادن به جوان‌ها و رشد آنهاست | موسیقی ما