برنامه یاد بعضی نفرات
 
ساروج یاسایی درباره‌ی جزییات جشنواره‌ی موسیقی نواحی توضیح داد
رییس انجمن موسیقی کرمان: از شرایط کرونا بهره بردیم تا مستند اساتید موسیقی نواحی را بسازیم
موسیقی ما- رییس انجمن موسیقی استان کرمان درباره زمان و نحوه برگزاری، مکان اجراها و دیگر جزییات جشنواره موسیقی نواحی توضیحاتی ارائه داد.

سورج یاسایی، رئیس انجمن موسیقی استان کرمان، درباره جشنواره موسیقی نواحی گفت: «در برگزاری دوره‌های قبلی جشنواره، از هنرمندان و مخاطبان درباره نحوه برگزاری نظرسنجی کردیم و پس از پایان جشنواره، پرسش‌نامه‌ها را جمع‌بندی و موارد مورد نظر را مورد بررسی قرار دادیم. حتا با دوستانی که در ادوار گذشته شرکت کرده بودند، صحبت کردیم تا نقاط قوت و ضعف را بشناسیم.»
 
رئیس انجمن موسیقی استان کرمان افزود: «عمده فعالیت در این دوره، اجرای آنلاین و تهیه فیلم‌هایی از هنرمندان موسیقی نواحی است. ما هر شب یک ساعت و نیم اجرای آنلاین خواهیم داشت و همچنین مستندهایی از زندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در سراسر کشور تولید خواهد شد. شاید بهترین بهره‌ای که می‌توانستیم از شرایط کرونا ببریم این باشد که پس از جشنواره تعدادی مستند از هنرمندان شاخص موسیقی نواحی ایران داشته باشیم.»
 
یاسایی با اشاره به اینکه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی قرار است از دهم تا سیزدهم آبان‌ماه برگزار شود، توضیح داد: «طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته هنرمندان شرکت کننده در این دوره هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۱ اجرا خواهند داشت. اجراها نیز از محل کاروانسرای گنجعلی‌خان بازار بزرگ کرمان پخش می‌شود. البته مکان‌های دیگری نیز پیشنهاد شد که بر این اساس پنج منطقه را برای اجراهای عمومی در نظر گرفته بودیم، منت‌ها به دلیل کرونا عملاً اجرا در بعضی نقاط امکان‌پذیر نبود.»
 
وی ضمن تأکید بر اینکه استان کرمان تنوع بی‌نظیری از دوبیتی‌خوانی دارد، اظهار کرد: «امیدوارم بتوانیم اجرای همه هنرمندان شاخصی را که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند، شاهد باشیم البته جذابیت عمومی اجراها را نیز در نظر خواهیم گرفت. ایران دارای تنوع زیادی از گویش‌ها و نواهای مختلف است و اگر جشنواره جشنواره‌ای ملی است، باید هر روز بخشی از این آواها را بشنویم. در کنار هنرمندانی که از سراسر ایران اجرای آنلاین خواهند داشت، شاهد اجرای هنرمندان کرمانی نیز خواهیم بود. برنامه‌ها به لحاظ نواها، آواها، گویش‌ها و زبان‌ها از تنوع زیادی برخوردارند.»‌
 
رئیس انجمن موسیقی استان کرمان درباره نحوه پخش اجراهای جشنواره گفت: «اجراهای آنلاین از طریق صفحات مجازیِ جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و اینستاگرام پخش خواهد شد. همچنین صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران نیز این برنامه‌ها را پخش خواهد کرد. در این دوره قصد داریم جشنواره را گسترده‌تر پوشش بدهیم.  انجمن موسیقی استان کرمان و هنرمندان موسیقی این استان در سال‌های گذشته و امسال تمام تلاش‌شان این بوده و هست که جشنواره موسیقی نواحی را به بهترین کیفیت ممکن برگزار کنند. از همه مخاطبان و هنرمندانی که در ادوار مختلف، جشنواره موسیقی نواحی را دنبال کرده‌اند درخواست می‌کنم پیشنهادات و نظرات خود را از طریق صفحه انجمن موسیقی استان کرمان با ما در میان بگذارند. قطعاً نظرات را می‌شنویم و تا جای ممکن سعی می‌کنیم به بهترین شکل جشنواره را برگزار کنیم.»
 
سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری احمد صدری دهم تا سیزدهم آبان‌ماه در کرمان به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 12:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رییس انجمن موسیقی کرمان: از شرایط کرونا بهره بردیم تا مستند اساتید موسیقی نواحی را بسازیم | موسیقی ما