.
plays 82004
موسیقی ما - از زمانی که برای آخرین‌بار مرحوم شجریان دوباره به بیمارستان منتقل شد، تصمیم گرفتم که قطعه‌ای موسیقایی برگرفته از تمام آثار سمفونیک‌ام که طی سالیان گذشته نوشته بودم را به احترامش تنظیم کنم. برای این کار، ابتدا از هریک از آثارم تم‌ها و موتیف‌های مشخصی را که بتوان آنها را از نظر تنالیته، ریتم، اشعار و بیان تصاویر صوتی در ارتباط با موضوع مورد نظر ترکیب نمود، انتخاب کردم.
 
با توجه به شرایط قرنطینه، هر روز مرتباً بی‌وقفه روی آنها کار می‌کردم تا اینکه حدوداً عصر پنج شنبه 17 مهر بود که طی تماس تلفنی از طرف خانه موسیقی، خبر درگذشت ایشان را در حالی که روی پروژه کار می‌کردم، به من اطلاع دادند. با شنیدن آن، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و حالم دگرگون شد. این خبر، فاجعه بسیار دردناک و غمگینی برای همه موسیقی‌دانان و دوست‌داران موسیقی بود. خبر را در حالی دریافت کردم که چند قسمت از پروژه به اتمام رسیده بود که اکنون می‌بایست با توجه به موضوع، تغییراتی در آن می‌دادم.
 
چند روز دیگر روی قسمت‌های پایانی آن کار کردم و با تغییراتی، هماهنگ با مراسم خاکسپاری، موسیقی آن به پایان رسید؛ ولی خواستم آن را به صورت ویدیوکلیپ درآورم و چند روز دیگر دخترم روی میکس تصاویر برای این موضوع کار کرد؛ اما متأسفانه در نتیجهی کمبود وقت و تعطیلات رسمی، به مراسم نرسید. اکنون شما آن را با نام «تمام ملودی‌هایم» به‌صورت مرثیه خواهید شنید که امیدوارم توانسته باشم در این ارتباط کاری انجام داده باشم.
 
در ساخت موسیقی، چگونگی هماهنگی منطقی موسیقائی بین تمام تم‌ها، از نظر قواعد هارمونیک، جمله‌بندی ملودیک، ریتمیک و معانی اشعار، کار سخت و زمان‌بری بود. برای این منظور، الزاماً تغییراتی در شیوه اکومپانیمان و کنترپوان ملودی‌ها و برخی از قسمت‌های آوازی به‌صورت پلی‌فونیک انجام شد.
 
درگذشت خسرو آواز ایران، ضایعه بسیار تأسف‌باری است ولی همیشه نامش ورد زبان‌ها خواهد ماند و آوازها و ترانه‌هایش در دل اکثر مردم جاودانه و در تمام کوچه‌های ایران تا ابد زمزمه خواهد شد.
 
در پایان، لازم می‌دانم از دوستانی که در این امر مرا یاری داده‌اند، از جمله آقایان حمیدرضا نوربخش، علیرضا قربانی، ارسلان و صبا کامکار به عنوان خواننده و گروه کامکارها، کیوان لاچین (نوازنده دوتار)، خانه موسیقی و آقای عطا نویدی برای همکاری در تولید محتوای تصویری این اثر تشکر کنم. تمام اشعار انتخابی جملاتی است از آثار استادان شفیعی کدکنی، بیژن جلالی، مولانا و احمدرضا احمدی.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
3 + 11 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو مرثیه ای برای خسرو آواز خفته در خاک از هوشنگ کامکار | موسیقی ما