برنامه یاد بعضی نفرات
 
دبیر جشنواره‌ی موسیقی نواحی می‌گوید در این جشنواره تنها موسیقی نیست که مهم است
احمد صدری: ​اجراهای جشنواره موسیقی نواحی در قالب فیلم منتشر می‌شود
موسیقی ما- دبیر علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت روند انتشار اجراهای سال گذشته در صفحه اینستاگرام جشنواره آغاز شده و برای سیزدهمین دوره نیز این روند ادامه خواهد داشت.

احمد صدری با بیان اینکه این آثار با بالاترین سطح کیفی تولید می‌شوند گفت: «به‌دلیل اینکه در اجراهای زنده امکان صدابرداری به شکل مطلوبی وجود ندارد، از سال گذشته اجراهای زنده قبل از جشنواره ضبط می‌شد که به‌تدریج در حال انتشار در سایت و شبکه‌های اجتماعی است.  به‌دلیل سر و صدای موجود در کنسرت‌ها و مشکلات دیگر، از سال گذشته تیم فیلمبرداری ویژه‌ای قرار دادیم و آثار بهترین‌های جشنواره را ثبت کردیم.»

به گفته‌ی صدری، از هفته گذشته روند انتشار اجراهای سال گذشته در صفحه اینستاگرام جشنواره آغاز شده و برای سیزدهمین دوره نیز این روند ادامه خواهد داشت. او هم‌چنین در خصوص جزییات تازه‌ترین جلسه با اعضای شورای علمی جشنواره گفت: «با توجه به شرایط کشور به‌دلیل کرونا و همچنین عدم حضور برخی از اعضای هیئت علمی در تهران، جلسه به صورت مجازی برگزار شد. پیرو مصوبۀ جلسه گذشته قرار بود اعضای شورا افراد پیشنهادی برای حضور در بخش آنلاین سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را معرفی کنند که امروز در بخشی از جلسه این موضوع پیگیری شد.»

صدری با اشاره به اینکه در بخش دیگری از جلسه راجع به موضوعات پژوهشی جشنواره صحبت شد، اظهار داشت: «یکی از اتفاقات خوب تهیه فهرستی است از کتاب‌هایی که در زمینه دوبیتی‌ها منتشر شده است؛ چه دوبیتی‌های شاعران کلاسیک و چه دوبیتی‌هایی که دوبیتی‌سرایان بومی در مناطق مختلف ایران سروده‌اند. در برخی از این کتاب‌ها دوبیتی‌خوانی‌ها به لحاظ موسیقایی آنالیز شده‌اند که امیدواریم بتوانیم این کتاب‌ها را توسط هیئت علمی در سایت جشنواره موسیقی نواحی ایران و دیگر فضاهای مجازی معرفی کنیم تا پاسداشتی برای عزیزانی باشد که در این حوزه کار کرده‌اند.»

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: «در جشنواره موسیقی نواحی فقط به موسیقی توجه نمی‌کنیم، بلکه مباحث پیراموسیقایی را هم درنظر داریم. ادبیات یکی از حوزه‌هایی است که رابطه تنگاتنگی با موسیقی دارد، لذا این موضوع را مرکز توجه قرار داده‌ایم. این دوبیتی‌ها فقط مربوط به حوزه جغرافیای سیاسی ایران نمی‌شود، بلکه از حوزه ایران فرهنگی و از کشورهای همسایه نظیر تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان هم آثاری را معرفی خواهیم کرد. خوشبختانه فضای مجازی این امکان را می‌دهد تا مدت جشنواره را گسترش بدهیم. لذا این رویداد در طول سال می‌افتد و تا آخر سال معرفی‌ آثار خواهیم داشت.»
 
سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری با موضوع «دوبیتی‌خوانی» در استان کرمان آبان‌ماه برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 12:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احمد صدری: ​اجراهای جشنواره موسیقی نواحی در قالب فیلم منتشر می‌شود | موسیقی ما