.
به احترام «علمدار» برای رنج مردم سیستان
پرویز پرستویی: موسیقی همیشه برایم یک دغدغه‌ی جدی بوده است
تصویر: 
تدوین: 
گفت و گو: 
plays 89664
موسیقی ما- سرانجام بعد از ماه‌ها توقف در اجراهای صحنه‌ای، از اول تا ششم مهرماه موسیقی-نمایشِ «علمدار» با رهبری «بردیا کیارس»، آهنگ‌سازی «پوریا خادم» و خوانندگی «پوریا اخواص» اجرا شد. کنسرتی که تعدادی از مهم‌ترین چهره‌های هنری در آن حضور داشتند از «پرویز پرستویی» که به عنوانِ تهیه‌کننده‌ی این پروژه فعالیت می‌کرد تا چهره‌هایی سینمایی که روایت‌گرانِ قطعه‌ای بودند که در رثای حضرت ابوالفضل نوشته شده بود و در میان‌شان نام‌هایی چون حسین پاکدل، هادی حجازی‌فر، فرهاد قائمیان، داریوش ارجمند دیده می‌شد.

بلیت‌های این نمایش به صورتِ همت عالی فروخته شد برای حمایت از مردمِ سیستان و بلوچستان. بانی‌اش نیز خیریه‌ای است که «رسول خادم» آن را راه‌اندازی کرده و پرستویی و کیارس و پوریا خادم در آن نقشی موثر دارند و در تلاش‌ند برای کمک به مردمی که سهم‌شان از روزگار جز رنج انگار چیزِ دیگری نیست.

 اجرای این نمایش را باید به فالِ نیک گرفت که ماه‌های متعددی است که هیچ برنامه‌ای برگزار نشده است و این به معنای بی‌کاری تعدادِ زیادی نوازنده و عواملِ کنسرت است. لابد در روزهایی که همه را خطرِ مرگ تهدید می‌‌کند، فعالیت‌های موسیقایی اهمیتِ چندانی ندارند؛ اما نه‌آن هنگام که به این ماجرا توجه کنیم که زندگی بخشِ زیادی از جامعه‌ی هنری که آنان هم مردمانِ همین سرزمین هستند، با مشکلاتی جدی روبه‌رو شده است.

ارکستر سمفونیک تهران این قطعه را نواخته و ضرب زورخانه، ساکسیفون، پیانو و...  نیز به ارکستر اضافه شده است. رهبر کنسرت شرایط‌ِ دشواری در این اجرا داشت؛ از یک طرف اعضای گروه کر، در بالکن مستقر شده بودند و رهبر برای هدایتِ آنان، ناگزیر بود که در لحظاتی روبه تماشاچیان رهبری کند و نوازندگانِ بادی نیز با شلف‌هایی از دیگر نوازنده‌ها جدا شده‌ا بودند. هم‌چنین کلیه‌ی نوازندگان با ماسک در این برنامه نواختند.

کیارس درباره‌ی این اجرا می‌گوید: «این پروژه از طرف بنیاد رودکی به من پیشنهاد شد و با افتخار آن را قبول کردم. من کمتر از یک سال است که با موسسه خادمین علی بن ابی‌طالب آشنا شدم و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم کاری برای هم‌وطنان محروم و عزیزی که در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند، انجام دهم. خیلی دوست داشتیم که نهادهای بزرگ‌تری این پروژه را همراهی کنند، به دلیل اینکه این پروژه می‌تواند یک پروژه ملی باشد و باری از روی دوشِ مردمِ رنج‌دیده‌ی مناطقِ محروم ایران بردارد.»

موسیقی نمایش «علمدار» با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی از اول مهر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود.
 
 
 
 
 


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
2 + 6 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو به احترام «علمدار» برای رنج مردم سیستان از سایت موسیقی ما | موسیقی ما