برنامه یاد بعضی نفرات
 
جلسه مشاوره مالیاتی فعالان حوزه موسیقی برگزار شد
حمیدرضا نوربخش: دولتی‌ها به ما قول وام کم‌بهره و پرداخت حق بیمه هنرمندان را دادند
موسیقی ما- جلسه مشاوره‌ی مالیاتی فعالان حوزه موسیقی به همت خانه موسیقی روز گذشته (جمعه ۲۰ تیرماه) در سالن استادجلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور جمعی از فعالان حوزه موسیقی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، «حمیدرضا نوربخش» (مدیرعامل خانه موسیقی) ضمن خوشامد گویی به حضار  در خصوص ضرورت برگزاری این جلسه به دلیل مشکلات مالیاتی هنرمندان موسیقی به‌خصوص صاحبان آموزشگاه‌های موسیقی صحبت‌هایی ارائه کرد و گفت: «از دغدغه‌های صاحبان آموزشگاه‌های موسیقی با خبر هستم و امیدوارم  این مشکلات را در کنار هم و با همکاری هم حل کنیم. تجربه‌هایی در خانه سینما وجود دارد و دوستان کارشناس مالیاتی ایامی در آنجا مستقر هستند و خوشبختانه توانسته‌اند کمک و مشاوره‌های خوبی به اهالی سینما ارائه دهند. ما از این دوستان درخواست کردیم به جمع ما بیایند و با توجه به اشراف شان به مسائل مالیاتی و همچنین حوزه فرهنگ و هنر حلقه وصلی میان این دو حوزه باشند. این جلسات ادامه‌دار خواهد بود تا مشکلات مالیاتی برطرف شود.»
 
مدیرعامل خانه‌ی موسیقی ادامه داد: «بسیاری از صاحبان آموزشگاه به دلیل قانون معافیت مالیاتی فرهنگ و هنر، تا چند سال پیش نمی‌دانستند باید اظهارنامه مالیاتی پر کنند؛ اما حالا که اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌شود مشکلات ریز و درشتی وجود دارد و همچنین نگاه ممیزهای مالیاتی نیز در این حوزه متفاوت است.»

در ادامه جلسه «منوچهر فیروزی» یکی از صاحبان آموزشگاه‌های موسیقی گفت: «مشکل عمده آموزشگاه‌داران موسیقی مساله مالیاتی است که در سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌ایم. در ماه‌های اخیر هم مشکل بیمه هنرمندان وجود داشت که امیدواریم جناب نوربخش در این مورد هم صحبت کنند. مساله دیگر هم به دلیل شیوع کرونا که قرار است کمکی به هنرمندان موسیقی از سوی دولت ارائه شود و امیدواریم به آموزشگاه ها هم این کمک ارائه شود که بتوانند به کار خود ادامه دهند.»

در این جلسه حمیدرضا نوربخش در خصوص سوالاتی که در خصوص بیمه هنرمندان وجود داشت گفت: «در روز های آخر سال گذشته فکر می‌کردیم بحران کرونا تا پایان بهار امسال به پایان می‌رسد و اعلام کردیم که صندوق اعتباری هنر بیمه سه ماهه فصل بهار هنرمندان را پرداخت می‌کند و موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد را هم توانستیم برای این مساله جلب کنیم. با تجربه‌هایی که در خصوص قطع بیمه هنرمندان وجود داشت وقتی دیدیم هنوز این مساله محقق نشده از دوستان خواستیم فیش‌های سه ماهه بیمه را دریافت کنند تا بیمه  آنها تا پایان خردادماه برقرار باشد و بعدا توسط دولت پرداخت شود. بعد از اینکه ساز و کار پرداخت بیمه مشخص شد به ما اعلام کردند فیش‌های دریافتی قابل ابطال نیست و باید توسط خود هنرمندان پرداخت شود و مبلغ بعدا به حسابی که در سامانه صندوق اعتباری هنر اعلام شده واریز خواهد شد.»‌
 
نوربخش در پایان گفت: «در آن زمان درست‌ترین کاری که به فکر ما برای جلوگیری از ابطال بیمه هنرمندان می‌رسید همین بود و هدف ما هم پرداخت حق بیمه از سوی صندوق بود و هیچ خلف وعده‌ای وجود نداشت. در جلسات جداگانه‌ای که با آقایان جهانگیری و نوبخت هم داشتیم به ما قول حتمی دادند که هم حق بیمه و هم مساله وام کم بهره کمک به هنرمندان پرداخت شود که امیدواریم این وعده‌ها محقق شود.»
 
در ادامه با حضور منوچهر فیروزی، غلامرضا رضایی (از آموزشگاه‌داران موسیقی) و کارشناسان مالیاتی این جلسه با توضیحات کارشناسان مالیاتی ادامه پیدا کرد و در پایان هم به پرسش و پاسخ حضار در خصوص مسائل مالیاتی، تکمیل اظهار نامه ها و ... اختصاص داشت.
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 13:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا نوربخش: دولتی‌ها به ما قول وام کم‌بهره و پرداخت حق بیمه هنرمندان را دادند | موسیقی ما