دربارهی متد و پرورش تحریر در صدای هنرجو
«محمد معتمدی» کتاب «آلاله آبیرود» را منتشر کرد
موسیقی ما- «محمد معتمدی» (خواننده موسیقی ایرانی) به تازگی کتاب «آلاله آبی رود» را منتشر کرده است. او در این اثر دربارهی متد و پرورش تحریر در صدای هنرجو سخن گفته است.
این خوانندهی اصیل موسیقی ایران این متد آموزشیاش را در قالب دوازده جلسه تمرین، مکتوب و مدون کرده تا برای هنرجویان مبتدی راحتتر، لذتبخشتر و پربازدهتر شود.
او پیش از این دربارهی این متد توضیح داده بود: «برای اغلب کسانی که به آوازخوانی سنتی علاقه دارند و هنوز تعلیمی ندیدهاند، مشکل بزرگی که وجود دارد به نام تحریر یا چهچه که بسیاری از مبتدیها برای اجرای آن مشکل دارند. از قدیم تا امروز بین اساتید آواز این نظریه جاری بود که هرکس صدایش تحریر ندارد و وارد فضای سنتی نشود. ولی بنده طی سالهای اخیر یک متد آموزشی بسیار ساده و قابل فهم برای هنرجویان مبتدی طراحی کردهام تا هنرجویان بتواند با کمترین سطح دلزدگی و خستگی از تمرینات سخت و تکراری صداسازی، پس از گذراندن یک ترم به صدایی قابل قبول و با تحریر مطلوب دست پیدا کند.»
او سال گذشته در برنامهی «دورهمی» دربارهی این مساله صحبت کرده و گفته بود: «این شیوه ایجاد تحریر در صدای هنرجوی مبتدی را از حدود دوازده سال پیش آغاز کردم و در این ده سال بسیاری از هنرجویان مبتدی من به سادگی دارای تحریر شدند. امسال از فرصت قرنطینه استفاده کردم و اشکالات آن را تا حدودی برطرف نمودم و آن را در قالب دوازده جلسه تمرین، مکتوب و مدون کردم تا برای هنرجویان مبتدی راحتتر، لذتبخشتر و پربازدهتر شود.»
این خوانندهی اصیل موسیقی ایران این متد آموزشیاش را در قالب دوازده جلسه تمرین، مکتوب و مدون کرده تا برای هنرجویان مبتدی راحتتر، لذتبخشتر و پربازدهتر شود.
او پیش از این دربارهی این متد توضیح داده بود: «برای اغلب کسانی که به آوازخوانی سنتی علاقه دارند و هنوز تعلیمی ندیدهاند، مشکل بزرگی که وجود دارد به نام تحریر یا چهچه که بسیاری از مبتدیها برای اجرای آن مشکل دارند. از قدیم تا امروز بین اساتید آواز این نظریه جاری بود که هرکس صدایش تحریر ندارد و وارد فضای سنتی نشود. ولی بنده طی سالهای اخیر یک متد آموزشی بسیار ساده و قابل فهم برای هنرجویان مبتدی طراحی کردهام تا هنرجویان بتواند با کمترین سطح دلزدگی و خستگی از تمرینات سخت و تکراری صداسازی، پس از گذراندن یک ترم به صدایی قابل قبول و با تحریر مطلوب دست پیدا کند.»
او سال گذشته در برنامهی «دورهمی» دربارهی این مساله صحبت کرده و گفته بود: «این شیوه ایجاد تحریر در صدای هنرجوی مبتدی را از حدود دوازده سال پیش آغاز کردم و در این ده سال بسیاری از هنرجویان مبتدی من به سادگی دارای تحریر شدند. امسال از فرصت قرنطینه استفاده کردم و اشکالات آن را تا حدودی برطرف نمودم و آن را در قالب دوازده جلسه تمرین، مکتوب و مدون کردم تا برای هنرجویان مبتدی راحتتر، لذتبخشتر و پربازدهتر شود.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 13:00
افزودن یک دیدگاه جدید