برنامه یاد بعضی نفرات
 
دو اثر تازه آهنگ‌سازی که به تازگی مهاجرت کرده است
مهدی وجدانی: کارهنری کردن در کشورِ دیگر دشوار است
موسیقی ما- «مهدی وجدانی» قطعه «یاد من باش» را که به زودی منتشر می‌شود برای کوارتت زهی و قطعه‌ی «رقص خیال» را با همکاری سامان احتشامی و امیرحسین طائی بعد از ماه رمضان منتشر می‌کند. «وجدانی» در این آثار روی موسیقی ایرانی تمرکز کرده و فضای متفاوتی از آثار پیشینِ خود را تجربه کرده است.

او درباره‌ی این آثار که قرار است هم‌زمان از سایت‌های داخلی و خارجی پخش شود، می‌گوید: «حدود یک سال پیش تصمیم گرفتم به خارج از کشور بروم و فعالیت هنری خود را در خارج از کشور ادامه دهم البته هر هنرمندی که وارد جامعه دیگر می شود به راحتی نمی‌تواند وارد بازار کار شود؛ زیرا هر کشوری برخلاف کشور خودمان ترجیح می دهد با هنرمندان خودشان کار کنند؛ با این وجود دو ماه بعد از ورودم  پیشنهاد ساخت یک موسیقی باکلام را دادند که با موفقیت انجام شد.»‌

این رهبر ارکستر در ادامه بیان کرد: «همچنین بعد از آن پیشنهاد همکاری با خواننده‌های ترک و برگزاری کنسرت با خواننده‌های مطرح داده شد. در ادامه اواخر مرداد ماه سال گذشته سفارش یک موسیقی فیلم به کارگردانی پروفسور جیهان کاندمیر و به تهیه کنندگی مورات چینار و نویسندگی نفیسه لاله به من داده شد که در ژانر سینمای مستقل بود. این فیلم دو اکران خصوصی در ترکیه داشت و کاندید چندین جشنواره در اروپا شد که خوشبختانه موسیقی این فیلم مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت، هم‌چنین قرار بود به همراه یک ارکستر زهی و نوازنده های خوب ترکیه به صحنه روبم؛ ولی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این کنسرت لغو شد و قرار است بعد از کرونا برگزار شود.»
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 - 14:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی وجدانی: کارهنری کردن در کشورِ دیگر دشوار است | موسیقی ما