برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ادامه برگزاری کنسرت‌های آنلاین
گروه موسیقی کردی «ژوانا» به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری روی صحنه رفت
موسیقی ما- در ادامه برگزاری کنسرت‌های آنلاین در برج میلاد توسط شهرداری تهران، شب گذشته گروه موسیقی کردی «ژوانا» به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری در سالن همایش‌‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند.

سعدالله نصیری که علاوه  بر خوانندگی دیوان نیز می‌نواخت، در این کنسرت با همراهی نوازندگان دف، عمد، تنبور، شمشال، تنبک و کمانچه قطعات متعددی اجرا کرد و کمتر با مخاطبان به صحبت پرداخت.

در این کنسرت سعدالله نصیری و اعضای گروهش قطعات شاد و ملایمی اجرا کردند.

سعدالله نصیری در بخش دوم و در دقایق پایانی کنسرت به زبان کردی با همزبانان خود خوش و بش کرد، سپس ادامه داد: «به امید آن روز که همه در صفا و سرخوشی و شادی به سر ببرند و سلامت باشند.»

وی پیش از اجرای قطعه پایانی کنسرت به معرفی اعضای گروهش از پرداخت و از آنها بابت حضورشان تشکر کرد: «شاهد این هستم که عوامل پشت صحنه چندین شب است برای برگزاری و ضبط و پخش کنسرت‌ها تلاش می‌کنند و بابت زحماتشان از آنها ممنونم و تشکر می‌کنم. تک تک شما عزیزان انسانهایی اهل دل و با صفا هستید و طی حضورمان و اجرای کنسرت به همه ما انرژی دادید و  بابت همه اینها از شما دوستان عزیزم تشکر می‌کنم.»

او پیش از اجرای قطعه پایانی کنسرت به معرفی آن پرداخت و گفت: «ملودی این اثر ساخته خودم است و شعر و مقام آن را نیز خودم نوشته‌ام. امیدوارم امشب لحظات خوبی را با موسیقی کردستان سپری کرده باشید.»

سعدالله نصیری اهل ر روستای هانیس از توابع شهرستان سنندج است و یادگیری موسیقی را از پنج سالگی آغاز کرده و در سن دوازده سالگی با تئوری موسیقی و نوازندگی ساز دیوان آشنا شده است. او در زمینه موسیقی مستقیماً استادی نداشته است، اما در شعر و ادبیات کردی از شاعران قدیم هورامی مانند مولوی کرد و صیدی هورامی و از شاعران معاصر همچون اقبال محمدی نوره و جلال ملکشاه بهره برده است. نصیری همچنین توانسته موسیقی هفت دستگاه را به‌صورت مجمل برای اولین‌بار در ایران با ساز دیوان ضبط و منتشرکند.
 
ازجمله فعالیت‌های گروه «ژوانا» تحت سرپرستی سعدالله نصیری نیز می‌توان به شرکت در جشنواره جهانی رقص و موسیقی کشور لهستان و اجرای چندین کنسرت‌ داخلی و برون مرزی اشاره کرد.
 
با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، خوانندگان موسیقی پاپ و برخی گروه‌ها از جمعه ۸ فروردین‌ لغالیت ۲۱ فروردین‌ماه در قالب برنامه نوروزخانه به اجرای کنسرت می‌پردازند. زمان برگزاری این کنسرت‌ها ساعت ۲۱:۰۰ هرشب است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 فروردین 1399 - 12:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه موسیقی کردی «ژوانا» به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری روی صحنه رفت | موسیقی ما