برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سن 85 سالگی و بر اثر ابتلا به کرونا
«آلیس ماراسالیس جونیور» اسطوره‌ی موسیقی جاز شهر نیواورلئان درگذشت
موسیقی ما- «الیس ماراسالیس جونیور»، نوازنده مشهور آمریکایی و از اسطوره‌های موسیقی جاز شهر نیواورلئان، چهارشنبه و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سن 85 سالگی درگذشت.

الیس ماراسالیس جونیور نوازنده چیره دست پیانو و یکی از آهنگسازان صاحب سبک موسیقی جاز در آمریکا بود. او در طول سال‌ها فعالیت هنری خود موفق به دریافت جوایز بسیاری شد و از سوی سازمان های فرهنگی و هنری بسیاری مورد تجلیل قرار گرفت.

لاتویا کانترل شهردار نیواورلئان در بیانیه ای که چهارشنبه شب منتشر شد، الیس ماراسالیس جونیور را معنای واقعی موسیقی جاز نیواورلئان خواند. او در ادامه یادآور شد که او آموزگار، پدر، و شخصیت بزرگی بود که کلمات قادر به توصیف هنر، شادی، و شگفتی که او به جهان عرضه کرد، نیست.

الیس ماراسالیس جونیور ۶ فرزند داشت که چهار نفر از آنها در عرصه موسیقی فعال هستند و راه پدر خود را ادامه می‌دهند. وینتون ماراسالیس موفق ترین فرزند این هنرمند فقید است که مدیریت و کارگردانی هنری بخش موسیقی جاز در مرکز هنری لینکلن نیویورک را بر عهده دارد و جوایز بسیاری دریافت کرده است. برنفورد ماراسالیس، پسر دیگر او، نوازنده صاحب نام ساکسیفون است که با خواننده های بزرگی مانند استینگ همکاری می کند.
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399 - 12:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آلیس ماراسالیس جونیور» اسطوره‌ی موسیقی جاز شهر نیواورلئان درگذشت | موسیقی ما