.
plays 222468
این بخش اول گفت وگو با یکی از بزرگترین آوازخوانان تاریخ موسیقی ایران است، یکی از چهار خواننده گلهای جاویدان و یکی از پریادگارترین خوانندگان در تاریخ برنامه گلها؛ استاد اکبر گلپایگانی.
گلپا شاید از معدود خوانندگان موسیقی ایران است که عمده شهرت خود را با آواز به دست آورد است؛ فراموش نکنیم که استاد گلپایگانی دوازده سال در رادیو فقط آواز خواند و با همان آوازها به اوج شهرت رسید، طوری که مشهور است وقتی در رادیو برنامه داشت، خیابان ها خلوت می شد و همگان پای رادیوها منتظر آواز ایشان بودند. در این گفتگو می بینید و می شنوید که بیشترین دوره آوزشی را پیش نورعلی خان برومند و بسیاری دیگر از بزرگان داشته و در ثبت یکی از مشهورترین ردیف های آوازی در کنار نورعلی خان، نقش اساسی را ایفا کرده است.
گلپا بعدتر، برای ایجاد ارتباط بیشتر مردم با موسیقی ملی ایرانی خواندن تصنیف و ترانه را پی گرفت که با آهنگسازی جمعی از  بهترین آهنگسازان تاریخ موسیقی ایران ترانه های ماندگاری نیز از خود به جا گذاشت.
این مصاحبه پایه یک مصاحبه مفصل با این بزرگمرد آواز ایران بود و قرار بود بخش دوم آن نیز انجام شود، اما با بروز مشکل کرونا متوقف شد و ماند برای فرصتی دیگر که این مشکل جهانی حل شود. در این گفتگو نام بسیاری از بزرگان تاریخ ایران آمده و خاطرات استاد با آنان بازخوانی شده است.


دیدگاه‌ها

دوشنبه 11 فروردین 1399 - 14:04

بسیار زیبا و عالی

سه شنبه 12 فروردین 1399 - 15:54

درود بر شما لطفا با استاد ایرج و استاد هم مصاحبه کنید

سه شنبه 12 فروردین 1399 - 16:11

سایه استاد گلپا بر سر هنر این مملکت مستدام باد

چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 03:04

استاد الگوی کاملی از عشق به وطن و خانواده، هنر، ادب و ورزش هستن که با استعداد بی نظیرشون یکی از پایه های اصلی موسیقی کشورمون رو ساختن.
من ۳۵ سال سن دارم و از دوران بچگی عاشق صدای استاد شدم بدون اون که اسمشون رو بدونم و فقط داخل یکی از کاست ها یکی از آهنگاشون بود. یادم نمیره چطور بعدها که اسمشون رو یاد گرفتم چطور دنبال تک تک کاراشون میگشتم و هر کدوم از آهنگاشون یادآور دوره ای از زندگی من هستن. انشالله سایه استاد همیشه بالای سر جوانان کشورمون باشن.

چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 18:04

نمیدونم چی بگم از اینهمه عشق و علاقه... اینهمه صاف و بی ریا بودن... واقعا هنرمند بودن یه تقدسی داره که لایق گلپا و امثال گلپا هست... عمرتون طولانی استاد...

پنجشنبه 14 فروردین 1399 - 03:43

با درود فراوان. بسیار عالی بود... لطفا از این گفتگوها و مستندهای بسیار عالی تهیه کنید... استاد ایرج الان به فکرم میاد... آفرین. واقعا آفرین. درود بر استاد گلیپایگانی و بر شما تهیه کنندگان این برنامه ها.

جمعه 15 فروردین 1399 - 13:41

با سلام. ضمن تشکر از این مصاحبه عالی و پرمغز ، خواهشمندم با سایر اساتید برجسته موسیقی سنتی به خصوص استاد علیرضا افتخاری هم مصاحبه طولانی برقرار کنید. چون اساتید افتخاری و گلپایگانی بهترین اساتید و بهترین صداهای ضبط شده تاریخ موسیقی ایران هستند. سپاس

دوشنبه 18 فروردین 1399 - 18:44
وحید جعفری

با درود و ضمن سپاس خدمت -سایت محترم "موسیقی‌ ما"- برای انجام این مصاحبه‌ی وزین. امید آنکه قسمت دوم آن نیز به‌زودی انجام گردد. / من نیز با دیدگاه -جناب پویا- از برای انجام مصاحبه‌ی تفصیلی تصویری با استاد افتخاری بسیار موافق هستم. استاد علیرضا افتخاری، -مرد هزار حنجره‌ی تاریخ موسیقی‌ ایران و جهان- می‌باشند. با آرزوی سلامتی‌ و موفقیت برای همگان. با احترام.

130.180.212.54
جمعه 12 اردیبهشت 1399 - 16:33
علی

با سلام بنده نیز با نظر دوستان موافقم
تشکر از سایت موسیقی ما به خاطر این مصاحبه بسیار غنی با استاد گلپا
شایسته است با استاد افتخاری نیز مصاحبه ای بدین ترتیب داشته باشید..یا اساتید دیگر مثل استاد ایرج البته بهتر است اینگونه نباشد که بخواهید در هر شکلی شده اسم آقای شجریان را در مصاحبه ها جای دهید.سپاس

37.255.140.192
جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 23:45

استاد دوستتون داریم
روح پدرم شاد که میگفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
انصافا عشق رو بایست از شما آموخت.

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
2 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو مصاحبه با استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) از سایت موسیقی ما | موسیقی ما