برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهره‌ی بین‌المللی نوازندگی، ارکستر سمفونیک را رهبری می‌کند
بردیا کیارس: اتفاقات ارکستر سمفونیک مثل یک دعوای خانوادگی است
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک تهران در اجرای ششم بهمن ماه با رهبری «بردیا کیارس» و مدیریت هنری شهرداد روحانی به روی صحنه خواهد رفت.

«بردیا کیارس» که یکی از چهره‌های بین‌المللی نوازندگی ایران است، در گفت‌وگو با «موسیقی ما» در این باره می‌گوید: «این اجرا به پیشنهاد آقای روحانی به من سپرده شد و البته از آنجا که این تصمیم دیر گرفته شد، من تمرینات محدودی با نوازندگان خواهم داشت؛ اما ایمان دارم که آنان که مدت‌ها است روی این رپرتوار کار کرده‌اند، به خوبی می‌توانند از پس اجرای آن برآیند.»

او دوره ای به عنوان رهبر ارکستر ملی و هم‌چنین مایستر ارکستر سمفونیک فعالیت کرد و چندی قبل بعد از مدت‌ها در اجرای ارکستر به رهبری «لوریس چکناواریان» بار دیگر به عنوانِ مایستر حضور داشت و حالا قرار است این ارکستر را رهبری کند. او در این باره می‌گوید: «ارکستر سمفونیک تهران همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من بوده و هر زمانی که توانسته‌ام کاری برای این ارکستر انجام دهم، در حد توانایی‌های خودم آن را محقق کرده‌ام. ارکستر سمفونیک خانه‌ی ما است و باید همه‌مان با همکاری یکدیگر کاری کنیم که این ارکستر به جایگاهی که شایسته‌ی کشورمان است، دست پیدا کند؛ من در این مدت از زحمات تمام رهبران و نوازندگانی که انرژی خود را صرف آن کرده‌اند، تقدیر می‌کنم.»‌

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ارکستر سمفونیک به روزهای اوج و آرامش خود برگردد، می‌گوید: «ارکستر هم‌اکنون هم در روزهای اوج و آرامش است و مهم‌ترین اتفاق این است که این ارکستر در هر جایگاهی است،‌ تلاش کنیم تا آن را ارتقا دهیم.»

این آهنگ‌ساز، نوازنده و رهبر ارکستر همچنین ادامه می‌دهد: «گاهی در این ارکستر اتفاقاتی رخ می‌دهد که چندان خوشایند نیست و همه‌مان را ناراحت می‌کند، اما یادمان نرود که هر اتفاقی که در این ارکستر رخ می‌دهد، اتفاقاتی است که درون خانواده رخ می‌دهد. یک خانواده هم در کنار تمام عشقی که به یکدیگر دارند، گاهی دچار اختلافاتی با یکدیگر هم می‌شوند؛ اگرچه باید تلاش کنیم که این حواشی کمتر رخ دهد و از اتفاقاتی چون این پیش‌گیری کنیم.»

لازم به توضیح است اجرای فوق با همراهی «میترا کوته» پیانیست ایرانی‌ـ‌اتریشی برگزار می‌شود. قطعات این اجرا، سمفونی شماره پنج بتهوون در دومینور، اپوس 67 ، اورتور اگمونت، اپوس 84، "کنسرت پیانو شماره 2" اثر سرگئی راخمانینوف برای ارکستر است.
بردیا کیارس ، نوازنده و رهبر ارکستر، پیش از این رهبر ارکستر ملی ایران بوده  و دارای سوابق متعددی در آهنگسازی، رهبری ارکستر و تدریس موسیقی است.   
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 - 13:27

دیدگاه‌ها

دوشنبه 7 بهمن 1398 - 04:36

با سلام
چرا جوری صحبت می کنید که انگار نه انگار چیزی شده ؟ دعوای خانوادگی بطور معمول در خانه و دور از چشم اغیار است نه وسط خیابان جلوی چشم دیگران !!!!!
اساتید فن جامعه شناسی می پرسند : چرا اخلاق این همه تضعیف شده ؟ نمونه ی عینی دلیل آن یکی همین مسئله است. وقتی بزرگی حرمت بزرگی خویش و دیگران نگه نمی دارد آنوقت از دیگران چه انتظار است ؟؟؟؟ اتفاقا حادثه بسیار مهمی ست چون نشان دهنده عمق فاجعه ای هست که ذره ای از آن آشکار شد.اگر هنر و هنرمندی این است که دیدیم ؛ مرحمت فرموده ما را مس کنید !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بردیا کیارس: اتفاقات ارکستر سمفونیک مثل یک دعوای خانوادگی است | موسیقی ما