برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازدید وزیر ارشاد از ستاد جشنواره‌ موسیقی فجر
صالحی: با موسیقی احساس عادی زندگی را به مردم بازگردانید
موسیقی ما - «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر پنجشنبه پنجم بهمن ماه با حضور در ستاد برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه این رویداد ملی در هفته‌های اخیر قرار گرفت. در این دیدار محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران وزارت ارشاد نیز حضور داشتند.
 
اجازه ندهیم از کیفیت جشنواره‌های هنری فجر کاسته شود
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر با اشاره به اینکه جشنواره‌های فجر هم برای کشور و هم برای جامعه ایرانی اهمیت خاصی پیدا کرده است، گفت: «جشنواره‌های فجر به نوعی به یک رسم سالانه تبدیل شده  و برای مردم اهمیت دارد. برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جشنواره‌های فجر به عنوان یک موضوعی که سال‌ها به وجود آمده است به نوعی یک کارنامه کاری محسوب می‌شود. جشنواره موسیقی ویژگی‌هایی به طور عام و خاص دارد،  که البته به طور عام فراز و نشیب‌هایی در این هنر وجود داشته اما باید تلاش کرد تا کیفیت و نوع برگزاری این جشنواه سال به سال ارتقا پیدا کند و روند نزولی نداشته باشد. ضمن اینکه  باتوجه به شرایطی که طی این چندسال برای کشور به وجود آمده است این جشنواره‌ها می‌تواند برخی از مسائل اجتماعی را کاهش دهد.»‌
 
صالحی در مورد نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: «جدول‌بندی دقیق و به هنگام در جشنواره به نوعی احترام و ادب به میهمانان جشنواره است، زیرا جشنواره نوعی دعوت از مردم است و زمان‌بندی درست در برپایی جشنواره قدرت انتخاب را برای مخاطب فراهم می‌کند، امسال تیم جشنواره موسیقی نظم خود را دارند و این جشنواره می‌تواند میزبانی خوبی را همچون گذشته داشته باشد.»‌

تقدیر از نظم ستاد جشنواره موسیقی فجر در اتفاقات اخیر
وی افزود: «اینکه یک ماه قبل از شروع جشنواره جدول نهایی تنظیم شده بسیار خوب است. از سوی دیگر با وجود اتفاقات هفته‌های اخیر ، ستاد جشنواره به خوبی شرایط را برای تکمیل جدول نهایی فراهم کرده و این نشان می‌دهد که نظم در دبیرخانه جشنواره حاکم است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: «در حوزه جشنوارهها نیاز داریم خط‌های ارتباطی را برقرار و بین موضوعات مختلف اتصال‌هایی را داشته باشیم، جشنواره‌ها باید برای حوزه خود فرصت‌سازی کنند، در واقع جشنواره‌ها باید کمک کنند در مورد مسائل حوزه خود گفت‌وگوهای علمی را انجام و سپس نتیجه‌گیری‌های بدست آمده را به سیاست‌گذاری تبدیل کنند. البته اینکه موضوعات این جشنواره را تکثیر و در طول این جشنواره تا جشنواره بعدی ادامه دهیم امر مفیدی است، در این چارچوب  سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی  هم مورد بحث است که با استفاده از مباحث علمی در جشنواره موسیقی فجر می‌توان موضوعات کاربردی را نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند موسیقی مطرح کرد.»
 
حضور مهمانان خارجی نشان داد ایران همچنان امن است
 
وی با اشاره به برپایی جشنواره در استان‌های دیگر نیز بیان کرد: «حوزه استان‌ها بسیار مهم و اقداماتی که تا به امروز انجام شده خوب بوده است، فراموش نکنیم خلاقیت قابل توجهی در فضای استان‌ها داریم و هر قدر خود را به فضای استان‌ها نزدیک کنیم به سرعت حرکت خود در این ‌حوزه افزوده‌ایم. به هر حال جشنواره موسیقی فجر یک جشنواره ملی است و باید تلاش کرد همه استان‌ها در آن حضور داشته باشند، استان‌ها یکی از بخش‌هایی هستند که در سرعت تلاش‌ها و .پویشها می‌توانند به این رویکرد کمک کنند.»
 
صالحی درباره توجه به استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان  گفت: «سیستان و بلوچستان باید به عنوان یک موضوع ملی در فضای جشنواره مورد توجه قرار گیرد، فضای سیستان و ‌بلوچستان به موجب جشنواره‌های فجر باید عوض شود و بر روی این موضوع باید کار کرد. در بخش بین‌الملل هم گروه‌های خوبی به کشور دعوت شده‌اند، به هر میزان بتوانیم فضای کشور را با میهمانان خارجی همراه کنیم کارکرد ملی دارد و نشان می‌دهد ایران همچنان امن است، در اصل حضور این گروه‌ها هم جشنواره را پررونق‌تر می‌کند و هم کارکرد ملی دارد.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: «در بخش سایت جشنواره موسیقی فجر امسال اتفاقات خوبی رخ داده زیرا این فرصت پدید می‌آید میهمانان جشنواره به راحتی بلیط تهیه کنند، باید از طریق تبلیغات فرصت بیشتری برای شور و نشاطی که به آن نیاز داریم استفاده و سرعت این موضوع را نیز بیشتر کنیم، تبلیغات باید فضایی را فراهم کند که افراد بیشتری به جشنواره بیایند و این حضور پررنگ‌تر شود.»
 
 
جشنواره موسیقی فجر باید احساس یک زندگی عادی را به جامعه  بازگرداند
 
صالحی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: «ایران در دی‌ماه غم‌های زیادی داشته و در فضای جشنواره موسیقی باید احساس یک زندگی عادی را به فضای جامعه بازگردانیم، فضای جشنواره‌ها از جمله موسیقی می‌تواند این کار را انجام دهد، تبلیغات، تیزرها و فضای مجازی این شرایط را فراهم کرده تا جشنواره‌ها با این ابزارها در بستر بهتری حرکت کنند. بعضی نوآوری‌ها همانند جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه و دیگر جوایز کمک می‌کند ایده‌هایی نو مطرح شود، حوزه رسانه و روابط عمومی پیش از این از یک بعد بیشتر دیده نمی‌شد و آن هم امر اطلاع‌رسانی جشنواره بود، امسال در روابط عمومی باید با دیدگاه پدافندی عمل کرد و به مبارزه با نگاه‌های براندازانه و دیگر نگاه‌ها رفت.»
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «روابط عمومی جشنواره علاوه بر ارتباط خوب با رسانه ممکن است در یک فضای تعارض رسانه‌ای قرار گیرد. از این رو پیوست رسانه‌ای بسیار مهم است و نباید از این موضوع غافل شد. از سوی دیگر بزرگداشت‌ها و انتخاب چهار شخصیت پیشکسوت برای جشنواره امسال بسیار خوب است ولی در عین حال باید برخوردی در شان این ‌هنرمندان داشت، ضمنا باید مسیری معنادار برای نگرش این هنرمندان شکل بگیرد و نوعی مستندسازی تاریخی برای این هنرمندان صورت گیرد تا از این طریق این موضوع را به هنرمندان دیگر وصل کنیم و این باعث می‌شود از حالت بزرگداشت صرف خارج شویم.»
 
تسلیم فضاسازی‌ها نشوید اما خودتان را بی رحمانه نقد کنید
 

وی تصریح کرد: «در بخش ارزیابی جشنواره هرچقدر بیشتر خود را نقد کنیم در جشنواره بعدی کامل‌تر خواهیم بود، نقد بی‌رحمانه از خود کارهای بعدی را کامل‌تر می‌کند، همچنین در ارزیابی از دفتر جشنواره هم نباید تسلیم فضاسازی‌ها شد.»
 
در این بازدید حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امورهنری و محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و اعضای ستاد جشنواره حضور داشتند.
 
 
 جدول جشنواره موسیقی فجر به زودی منتشر می‌شود
 
محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گزارشی از روند جشنواره بیان کرد و گفت: «کار سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با اتشار فراخوان جشنواره در شهریور ماه آغاز شد. گروههای جشنواره از بین گروههایی که در فراخوان ثبت نام کردند و مدعوین انتخاب شد. جدول اجراهای جشنواره در هفته آینده منتشر می‌شود و در این دوره گروههایی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، تلفیقی، بین المللی، بانوان و کودک و نوجوان در جشنواره حضور دارند. همچنین جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه، بزرگداشت چهار هنرمند موسیقی و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های این دوره جشنواره است. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در استان سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر نیز برگزار می‌شود.»
 
مدیران کمیته‌های اجرایی سی و پنجمین جسنواره موسیقی فجر نیز گزارشی از فعالیت‌های جشنواره در هر بخش بیان کردند.
تاریخ انتشار : جمعه 4 بهمن 1398 - 14:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صالحی: با موسیقی احساس عادی زندگی را به مردم بازگردانید | موسیقی ما