برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسمی با غیبت این هنرمند در نیویورک
کیهان کلهر هنرمند سال «گلوبال فست» شد
موسیقی ما - «کیهان کلهر» آهنگساز و نوازنده سرشناس کشور، برنده‌ی جایزه «گلوبال فست ۲۰۲۰» شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در مراسم اهدای این جایزه که بدون حضور کیهان کلهر، دیشب در نیویورک برگزار شد، جایزه «هنرمند سال» به این موزیسین رسید. همچنین «تام اشنابل» در بخش «تأثیرگذاری» و «لیزا استافورد» در بخش «کار سازنده»، هر دو از امریکا، موفق به دریافت جایزه گلوبال فست شدند.

در متنی که به نقل از برگزارکنندگان این جایزه جهانی منتشر شده، آمده است: «ما مفتخریم از سه هنرمند برتر در جشنواره جهانی فست ۲۰۲۰ تقدیر به عمل آوریم. کیهان کلهر، تام اشنابل و لیزا استنفورد؛ برای مشارکت‌های منحصر به فرد، چشمگیر و انگیزشی شما در عرصه هنر از شما سپاس‌گزاریم.»

globalFEST در توضیح مأموریت خود چنین آورده است: «گلوبال فست معتقد است که موسیقی می‌تواند یک محرکه به سوی جامعه‌ای باشد که «تنوع فرهنگی» را به عنوان منبع «وحدت» و نه «تفرقه»، می‌شناسد. با انتقال موسیقی بین‌المللی به مرکز حوزه هنرهای نمایشی، گلوبال فست یک اکوسیستم قوی و پایدار برای موسیقی جهانی در ایالات متحده ایجاد می‌کند.»

پس از انتشار خبر کسب این جایزه توسط کلهر، «محمد اللهیاری فومنی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی، به این هنرمند تبریک گفت: «ضمن ابراز خرسندی از کسب توفیقی دیگر برای جنابعالی به عنوان هنرمند سال ۲۰۲۰ در گلوبال فست، صمیمانه این موفقیت را پاس داشته و تقدیر خویش را به شما موسیقی‌دان شهیر، برجسته و معاصر ایرانی تقدیم می‌دارم. کسب این موفقیت در این برهه از زمان که در غم از دست دادن سپهبد پهلوانمان و جمعی از نخبگان و هموطنان عزیزمان، متاثریم، از غممان می‌کاهد و بار دیگر بر وحدت‌بخشی عنصر فرهنگ و هنر در ایران اسلامی صحه می‌گذارد. تداوم سلامتی و سربلندی شما را آرزومندم.»

کیهان کلهر پیش از این در سال ۲۰۱۹ برنده نوزدهمین جایزه جهانی هنرمند سال «وومکس» شده بود. او همچنین در آلبوم "Sing Me Home" از گروه «راه ابریشم» که در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه گرمی شده، همکاری داشته است. این هنرمند ۵۶ ساله، در چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» که آذرماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد، برای «یک عمر فعالیت هنری» مورد تقدیر قرار گرفت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398 - 23:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیهان کلهر هنرمند سال «گلوبال فست» شد | موسیقی ما