برنامه یاد بعضی نفرات
 
با مدیریت هنری و رهبری «نادر مشایخی»
رویداد شنیداری «میان‌ کنش» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود
 موسیقی ما - رویداد شنیداری «میان‌ کنش» با مدیریت هنری و رهبری «نادر مشایخی» با اجرای آثاری از نادر مشایخی (استخوان ایشانگو شماره 3 و...) و کوشا میرزایی (کاویان، غریو، باغ آشنایی، فالگیر، اشارات نظر،  سحری) یکشنبه 22 دی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.  

در این برنامه «کوشا میرزایی» به عنوان تک‌نوازِ سه‌تار و «ارغوان منتظری» به عنوان سولیستِ فلوت حضور دارند. «دانیال جوراب‌چی» نیز به عنوانِ کنسرت‌مایستر این کنسرت است.

دیگر اعضای ارکستر عبارتند از دانیال جورابچی ، فرمهر بیگلو، آناهیتا خانزاده، علی بهارلو ، کیانا کریمی، محمد عباسی (ویولن یک)، علیرضا چهره قانی ، موسی نجفی، علی علیزاده، سامان محجوب ، بهار کریم‌لی، رضا شرفی (ویولن دو)، پگاه عبدالله زاده، مهدی منادی، پگاه فاضلی، مینا آقارضایی (ویولا)، آناهیتا ایزدی پارسا،شهرزاد مجد، هستی شاپوری، مرتضی قائمی (ویولون‌سل)، پروانه انارکی، عادل اصغر زاده (کنترباس)، ارغوان منتظری (آلتو فلوت)، نازنین سلطانی (فلوت)، محمد نیک فرجام (کلارینت)، فرشاد شیخی و نرگس تقی‌پور (هورن)، میلاد عمرانلو، آرمین خیردان، سالار اصغری (پرکاشن) هستند.

سرپرستی ارکستر را در این برنامه «محمد عباسی» برعهده دارد. همچنین هماهنگی و انتخاب نوازندگان برعهده‌ی رضا شرفی و ارغوان منتظری است.

قرار است بخشی از عواید این اجرا به بنیاد نیکوکاری «کمک» برای کودکان ناشنوای نیازمند به عمل جراحی اختصاص پیدا کند.

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر است. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین در اتریش و در رشتهٔ آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد و با درجهٔ ممتاز فارغ‌التحصیل شد.

مشایخی در سال ۲۰۰۱ «آنسامبل وین ۲۰۰۱» را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری گروه‌هایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا و همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا را آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز شرکت در جشنواره‌های موسیقی در اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر، دانشکدهٔ صدا و سیما، کنسرواتوار تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد.

در میان تجربه‌های مشایخی در زمینهٔ آهنگسازی می‌توان به ساخت ۹۶ قطعه برای سُلو، موسیقی مجلسی، موسیقی ارکستری و اپرا، ساخت سمفونی فیه ما فیه (سه اثر)، اپرای ملکوت، قطعهٔ ارکستریِ پشیمانی کنتیمنتو، مجموعهٔ تولدی دیگر (روی ترجمهٔ آلمانی اشعار فروغ فرخزاد)، اجرای پروژه‌های موسیقی تلفیقی اصیل ایرانی در همکاری با هنرمندانی چون حسین علیزاده و هوشنگ ظریف (فستیوال سالزبورگ) و ساخت سمفونی مولانا برای صدا و سیما اشاره کرد. وی همچنین در پی کشف کیفیت موسیقایی متفاوتی در کارهای عالیم قاسمف، آثاری را با این هنرمند آذری و دخترش «فرغانه قاسمف» اجرا کرده‌است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 13:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رویداد شنیداری «میان‌ کنش» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود | موسیقی ما