برنامه یاد بعضی نفرات
 
با یادداشتی از «حسین علیزاده»
آلبوم «مهتاب شبی» اثری از «حسام حسینی» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «مهتاب شبی» اثری از «حسام حسینی» منتشر شد. این آلبوم به آهنگسازی و نوازندگی حسام حسینی و با محوریت تکنوازی ویولن از سوی موسسه «طنین ترانه باربد» منتشر شد. تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در ضبط این مجموعه حضور داشته‌اند. آلبوم مهتاب شبی شامل ده اثر است که هفت قطعه آن ساخته و تنظیم حسام حسینی است. سایر آثار هم از ساخته‌های آهنگسازان مشهور دنیا مانند «انیو موریکونه» با تنظیم حسام حسینی است.

حسام حسینی درباره این آلبوم گفت:«ازسال‌های گذشته در ذهنم خواسته‌ای شکل گرفت که روزی قطعات ساخته خودم را اجرا کنم و در یک مجموعه منتشر کنم. این امر پس از سال‌ها تجربه در زمینه موسیقی به حقیقت پیوست. ضبط ویولن سولو و ارکستر با بالاترین کیفیت استانداردهای ایران و در استودیو های خوبی مانند استودیو صبا انجام شد. دقت و وسواس زیادی در امر میکس و مسترینگ آلبوم به خرج داده شد و تمام تلاش ما ارائه آلبومی با سطح کیفی بالا بود.»
 
او در ادامه اعلام کرد:«قطعه اول این آلبوم براساس تصویر ذهنی من از شعر‌ مشهوری از فریدون مشیری ساخته شده است که «مهتاب شبی» نام دارد. کار را برای استاد «حسین علیزاده» فرستادم تا نظر ایشان را که برایم بسیار ارزشمند است جویا شوم. استاد علیزاده پس از شنیدن آن پیشنهاد دادند تا مطلبی را برایم بنویسند. چندروز بعد نوشته‌ای زیبا و شعرگونه برایم فرستادند و من اجازه خواستم تا آن را در کتابچه آلبوم قرار دهم که از این امر بسیار خشنود و مفتخر هستم.»
 
این آهنگساز سپس گفت:«از سازهای زهی تا سازهای بادی استاندارد  ارکستر سمفونیک مانند فلوت، ابوا، کلارینت و همچنین سازهای دیگری چون هارمونیکا، گیتار و پیانو و درامز در این آلبوم استفاده شده است. در باب ملودی و هارمونی، سعی شده تا هم مخاطب عام و هم شنونده‌ حرفه‌ای را جذب نماید و اثری ماندگار در ذهن ثبت کند. هفت اثر، فضای ارکسترال دارند و یک قطعه برای کوارتت زهی نوشته شده و همچنین دو کار دیگر نیز دوئت هستند.»

حسام حسینی که پیش از این سابقه تنظیم و آهنگسازی برای خوانندگانی نظیر علیرضا قربانی و نوازندگی در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را دارد در پایان گفت:«امیدوارم در آینده مجموعه‌ای از آوازهای ایرانی برای کوارتت زهی را روانه بازار کنم که در سال 1397 نوشته‌ام و در کنفرانس جهانی ویولا که آذرماه 1398 در روتردام هلند برگزار شد در میان پنج اثر برگزیده آهنگسازی قرار گرفت.»

قطعه «مهتاب شبی» اثر حسام حسینی را از این صفحه می توانید بشنوید و دانلود کنید.
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 15:41

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 8 دی 1398 - 16:35

آلبوم بسیار زیبا و دلنوازیست

دوشنبه 9 دی 1398 - 12:50

اثر بسیار ارزشمندی ست در فضای هنری بدحال اکنون

دوشنبه 9 دی 1398 - 12:54

تهيه كردم،واقعا كار خوب و با ارزشيه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «مهتاب شبی» اثری از «حسام حسینی» منتشر شد | موسیقی ما