برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستند دیگری از ترانه‌سرای هرمزگانی اکران شد
روایت موزیکال زندگی ابراهیم منصفی در «چی‌چکا قصه‌ شب»
موسیقی ما - «چی‌چکا قصه‌ شب» مستندی ریتمیک ساخته‌ی «رها فریدی» که به زندگی «ابراهیم منصفی» موزیسین هرمزگانی می‌پردازد، در سینمای هنر و تجربه اکران شد.

این مستند یکی از متفاوت‌ترین مستندهای موزیکالی است که تا به حال در ایران ساخته شده است. چی‌چکا هم‌چنین معرف ۲۰ موزیسین و هنرمند جنوبی ایران و تاثیرپذیری آن‌ها از ترانه‌های ابراهیم منصفی‌ است.

این فیلم که تا کنون در فستیوال‌ها و مراکز فرهنگی کشورهای کانادا، آلمان، مصر و سوئد پخش شده است روایتی از غم‌ و شادی زندگی پر چالش ابراهیم منصفی موزیسین هرمزگانی است.

فریدی درباره‌ این مستند گفته است: «در هرمزگان به هر سویی که سفر می‌کنید، ترانه‌های «اِبرام» به گوش می خورد، پخش می‌شود، آموخته می‌شود، زمزمه و اجرا می‌شود. چی‌چکا پنجره‌ای به جنوب ایران باز می‌کند. هدفم بی شباهت به هدف خود منصفی نبود. او دوست داشت واژگان هرمزگان را با اشعارش زنده نگه دارد. تلاش کردم ظرافت‌های شخصیت منصفی، رنگ و روی بندر قدیم و موزیسین‌های معاصر هرمزگان را برای نسل‌های آینده ثبت کنم. امیدم این است که این فیلم سرنخی شود برای وصل حتی یک کودک کنجکاو هرمزگانی به کیفیت و تاریخچه‌ دیارش».
 
منصفی یکی از ویژه‌ترین ترانه‌سراهای ایرانی بود که در زمان خودش کمتر شناخته شده بود. اما امروز بسیاری از موزیسین‌های مطرح کشور از جمله گروه داماهی، سهیل نفیسی، ماکان اشگواری، و ناصر عبداللهی ترانه‌های او را بازخوانی کرده‌اند.
 
مستند چی‌چکا قصه‌ی شب به کارگردانی رها فریدی در سینماهای هنر و تجربه در حال اکران است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 12:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایت موزیکال زندگی ابراهیم منصفی در «چی‌چکا قصه‌ شب» | موسیقی ما