برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اهدای پارتیتور این اثر از سوی «اسوالدو گُلیجُف»
کوارتت شهرزاد اثر آهنگساز معاصر آرژانتینی را اجرا می‌کند
موسیقی ما - کوارتت شهرزاد در کنسرت بعدی خود قطعه‌ی «رویاها»، اثر «اسوالدو گُلیجُف» آهنگساز معاصر آرژانتینی را اجرا خواهد کرد.

«تینا جامه‌گرمی» نوازنده‌ی ویلن این کوارتت، درباره‌ی این اجرا به «موسیقی ما» می‌گوید: «پس از آشنایی با این قطعه که برای کوارتت زهی و کلارینت نوشته شده، نامه‌ای برای ناشرِ آثار آقای گُلیجُف ارسال کردیم و از او خواستیم تا نتِ این اثر را در مقابل هزینه‌ای که اعلام می‌کنند، در اختیار ما بگذارند. ناشر آن ایمیل را در اختیار ایشان قرار داده بود و آقای گُلیجُف طی ایمیلی به ما اعلام کردند از این‌که قراراست اثرشان در ایران اجرا شود، بسیار خوشحال هستند. ایشان از وب‌سایت کوارتت شهرزاد نیز بازدید کرده بودند و خوش‌بختانه آثار ما مورد پسندشان واقع شده بود؛ به‌همین خاطر بدون هیچ هزینه‌ای پارتیتور «رویاها» را برای ما امضا کردند و آن نت را به کوارتت شهرزاد هدیه دادند.»

به گفته‌ی این نوازنده، کوارتت شهرزاد هم‌اکنون مشغولِ تمرین روی این قطعه است و در سال جاری آن را به اجرا درخواهد آورد.

اُسوالدو گُلیجُف آهنگساز موسیقی کلاسیک و موسیقی فیلم اهل آرژانتین است که بیشتر به خاطر آثار ارکستری و آوازی‌اش مشهور است. او در سال ۲۰۰۷ برای اپرای چشمهٔ اشک برنده‌ی دو جایزه گرمی شد. از دیگر آثارِ او می‌توان به آهنگ‌سازی برای فیلم «جوانی بدون جوانی»، اثر «فرانسیس فورد کوپولا» اشاره کرد. کیهان کلهر نیز در قسمتی از موسیقی این فیلم کمانچه نواخته است.

کوارتت شهرزاد اردیبهشت سال جاری دومین آلبوم مستقل خود را با نام «سوی دیگر» به آهنگ‌سازی «هوشیار خیام» و تهیه‌کنندگی موسسه‌ی فرهنگی-هنری بارانا منتشر کرد. هم‌اکنون اعضای این کوارتت، «تینا جامه‌گرمی» و «یگانه حسینی‌‌نیا» ویلن، «لعیا اعتمادی» ویُلا و «نگار نوراد» ویلنسل هستند؛ نوازنده‌ی «کلارینت» نیز به صورتِ مهمان در این اجرا حضور خواهد داشت.
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398 - 12:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کوارتت شهرزاد اثر آهنگساز معاصر آرژانتینی را اجرا می‌کند | موسیقی ما