برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی از یک سریال موزیکال در باغ کتاب
موسیقی ما - مراسم رونمایی از فصل اول سریال موزیکال "رؤیای پرواز" به کارگردانی شاهین بیک جمعه 29 شهریورماه در باغ کتاب برگزار شد.

سعید حبیبی، سولماز حصاری، خورشید سعیدی و امین ایمانی در این سریال بازی می‌کنند که متن آن را سعید حبیبی نوشته است. شرکت بین‌المللی اسپادان تهیه‌کننده "رویای پرواز" است که پخش آنلاین آن به‌زودی آغاز می‌شود. شرکت بین‌المللى اسپادان تهیه‌کننده این مجموعه است.

موسیقى "رؤیای پرواز" را بهروز صفاریان، پوریا حیدرى و پیام هوشمند ساخته‌اند و علی استیری، محمد کاظمی، علی بحرینی، مریم اسدی و یاحا کاشانی ترانه‌سراهای سریال هستند. بامداد خواننده تمام قسمت‌های این مجموعه 16 اپیزودی است که 16 قطعه موسیقایی هم دارد. پوریا حیدری تنظیم‌کننده موسیقی سریال است.

در ابتدای مراسم رونمایی از این مجموعه محمد سلیمی مجری برنامه از مسعود فروتن نویسنده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آورد.

فروتن با توضیح پیشینه‌ای از فیلم‌های موزیکال و حضور خواننده‌ها در پیش از انقلاب گفت: در حال حاضر با یک سریال تمام موزیکال مواجه هستیم و این یک اتفاق تازه در تاریخ سریال‌سازی ایران است. منتظر هستم که مجموعه "رؤیای پرواز"به‌صورت کامل منتشر شود تا تکلیف خودم را با فیلم موزیکال بدانم. در گذشته تئاتری به نام جامه باربد در لاله‌زار بود که خیلی از بزرگان موسیقی در آنجا کار تئاتر ‌کردند و موسیقی یاد گرفتند. آن‌ها اپرت یاد گرفتند که با اپرا فاصله دارد. حتی استاد محمدرضا شجریان نیز در آنجا اپرت کار کرد و خواند. تمام این خوانندگان زیر نظر اسماعیل مهرتاش خواندن همراه با بازی روی صحنه را یاد گرفتند.

سعید حبیبی بازیگر، نویسنده و طراح "رؤیای پرواز" نیز بعد از پخش بخش‌هایی از سریال درباره چگونگی ساخت این پروژه توضیح داد: پیش‌تولید سریال از سه سال گذشته شروع شد و تاکنون ساخت فصل اول آن به پایان رسیده است. مجموعه مضمونی اجتماعی دارد و با توجه به فضای موسیقایی آن پخش و توزیع آن به بعد از ماه صفر و ایام عزاداری موکول شده است.

پوریا حیدری یکی از سه آهنگساز سریال "رؤیای پرواز" در ادامه درباره همکاری با این مجموعه توضیح داد: کاری لذت‌بخش بود. وقتی بدانید کاری که می‌کنید برای اولین بار است اتفاق می‌افتد، شرایط برای شما سخت‌تر می‌شود. ساخت این پروژه حدوداً شش سال طول کشید. بی‌صبرانه منتظر پخش این سریال هستم تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد. البته بعد از انقلاب نمونه‌های موزیکال دیده‌ایم. به‌عنوان مثال در فیلم "مکس" حدوداً چهار دقیقه‌ برای این اتفاق تلاش شد، اما ظاهراً خیلی خوب درنیامد و از جایی به بعد فیلمنامه عوض شد. امیدوارم با سریال "رویای پرواز" آنچه تعریف اصلی یک سریال موزیکال است اتفاق بیفتد.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 23:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از یک سریال موزیکال در باغ کتاب | موسیقی ما