برنامه یاد بعضی نفرات
 
آغاز دور جدید برنامه هزارصدای پاپ
خوانندگی حجت اشرف‌زاده با نوازنده ده ساله در هزارصدا
موسیقی ما - بیستم تیرماه 1398 فرهنگسرای ارسباران میزبان طرفداران برنامه هزارصدا بود.
 
این برنامه با یادی از زنده‌یاد عباس مهرپویا، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده صاحب‌سبک آغاز شد. مهرپویا متولد ششم تیرماه سال 1306 بود که در تاریخ چهارم خرداد سال 1371 فوت کرد.
برنامه با شعری از سیمین بهبهانی به بهانه تولد بانوی شعر و ادب که تیرماه می‌باشد شروع شد و سپس آرش نصیری مجری و برگزارکننده هزارصدا توضیحاتی در مورد روند شکل گیری و اجرای هزارصدا در شهرستان ها داد.
 
محمدرضا رامزی از شرکت کننده های دوره های گذشته برای اجرا به روی صحنه آمد و آهنگ پریزاد و یک آهنگ بختیاری را اجرا کرد.
 
عبدالجبار کاکایی، رضا تاجبخش و حجت اشرف زاده کارشناسان این برنامه بودند.
در این سری از هزارصدا شرکت کننده ها دو آهنگ را اجرا می‌کردند که یکی از کارهای خواننده های مطرح و اجرا شده و دیگری آهنگ شرکت کننده بود.
شش شرکت کننده در این برنامه حضور داشتند که قطعات خود را به صورت زنده اجرا کردند.
امیر نوشه ور، حسین هورام، مهرداد خطیبی مقدم، دانیال حسینی، همایون ابراهیمی و هومن سلیمی به ترتیب به روی صحنه آمدند و آهنگ های خود را اجرا کردند.
 
  • حواشی برنامه
 *آهنگ «نفس» رضا صادقی توسط چند شرکت‌کننده اجرا شد.
 
* گروه دکر که قرار بود به عنوان گروه مهمان اجرا داشته باشند به علت تصادف نوازنده ی گروه نتوانستند آهنگ های خود را اجرا کنند.
 
 *به دلیل کمبود وقت سورپرایز برنامه که قرار بود از استاد مرتضی لطفی و امید افخم که شاگرد وی بود دعوت شود برای یک اجرای دو نفره کنسل شد.
 
 *همایون ابراهیمی که از مازندران آمده بود از شرکت‌کننده‌های دوره‌های پیش بود و نفر اول برنامه شده بود، در این برنامه حضور یافت و اجرایش مورد تایید کارشناسان قرار گرفت و بعد از اجرای اولین آهنگ، رضا تاجبخش گفت شما که انقدر خوب خواندید فقط یک ترک اجرا می‌خواهید بکنید و ابراهیمی در جواب گفت کاری از روزبه بمانی را قرار است با پیانو اجرا کند که این کار یکی از بهترین های اجراهای برنامه بود بعد از اجرا کاکایی گفت با انتخاب این آهنگ مشخص شد به کلام توجه دارد و تاجبخش گفت خودمانی بخواهم بگویم این است که جای شما روی استیج برای مخاطبین خالی است و از تسلط خوانندگی شما بسیار لذت بردم.
 
از کارهای ابراهیمی می‌توان به آهنگ‌های «هیس» با ترانه «لیلا مهاجرانی» آهنگسازی «ساناز کریمی» و تنظیم «فرزاد ماهان»، «وقتی می‌خندی» با ترانه بیتا طایی، آهنگسازی ه«مایون ابراهیمی» و تنظیم «امیررضا نبی‌زاده» و «اسپرسو»، «دونفره»، «وای از عشقت» و «گفتم نرو» اشاره کرد.
 
ابراهیمی در شهریورماه کنسرت خود را در شهرهای شمالی اجرا خواهد کرد و همچنین این روزها منتظر مجوز گرفتن آلبوم موسیقی بی‌کلام خود که کار انتشار آن را مجموعه ایران‌مجوز برعهده دارد است.
 
او از پنج سالگی شروع به آموختن موسیقی کرده و در این زمینه تحصیل کرده. او علاوه بر خوانندگی سازهای کوبه ای و کلارینت و سه تار را می‌نوازد و ساز تخصصی اش پیانو می‌باشد وی در کارنامه هنری خود سابقه رهبری ارکستر را نیز دارد.
 
  • میان برنامه‌ها
«سام باجلان» نوازنده سازهای کوبه‌ای که در برنامه هزارصدا کودکان شرکت کرده بود با دو آهنگ از حجت اشرف زاده هم نوازی کرد که مورد استقبال شدید حضار و کارشناسان قرار گرفت.حجت اشرف زاده از سام باجلان برای اولین اجرای در پیش رو در گروه حجت اشرف زاده به عنوان نوازنده دعوت کرد.
 
گروه موسیقی خیابانی طهرانوبند به اجرای قطعاتی در دو قسمت از برنامه پرداختند و در مورد شکل گیری گروه خود توضیحاتی دادند.
 
کارشناسان بعد از اجرای هر شرکت کننده نکاتی را مانند انتخاب ترانه ی درست که جملات تکراری بکار نرفته باشد و کشف تازه ای باشد و همچنین نحوه ی اجرا که شامل ارتباط برقرار کردن با طرفداران و تسلط بر خوانندگی و از کوک خارج نشدن و راحت بودن بر روی استیج و همچنین یکنواخت نخواندن و اوج و بم داشتن صدا تاکید کردند.
 
کارشناسان بعد از مشورت نفرات برتر را انتخاب کردند.
 
نفر اول: هومن سلیمی
نفر دوم: همایون ابراهیمی
نفر سوم: مهراد خطیبی‌مقدم
 
در انتهای برنامه حجت اشرف‌زاده با نوازندگی پیانو رضا تاجبخش آهنگ «ماه و ماهی» را اجرا کرد.
 
به گفته «آرش نصیری» برنامه بعدی هزارصدا پاپ هفدهم مردادماه برگزار خواهد شد.

عکس ها: مهرنوش رضایی
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تیر 1398 - 15:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوانندگی حجت اشرف‌زاده با نوازنده ده ساله در هزارصدا | موسیقی ما