برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر ملی امشب با رهبری مهمانِ آذربایجانی روی صحنه می‌رود
آقاوردی پاشایف: کار کردن با «فریدون شهبازیان» برای من افتخار بزرگی است
موسیقی ما – امشب در آغاز برنامه‌های سی‌وچهارمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، ارکستر ملی ایران به رهبری «فریدون شهبازیان» و رهبری مهمان «آقاوردی پاشایف» قطعاتی از جواد معروفی، حسین دهلوی، همایون رحیمیان، فکرت امیراف، توفیق علی اف را اجرا می‌کند. «آقاوردی پاشایف» درباره‌ی حضورش در این ارکستر می‌گوید: «خیلی خوشحالم از اینکه سابقه 20 ساله همکاری در ایران دارم و در شهرهای مختلف مثل اردبیل، زنجان، شیراز، تهران و اصفهان کنسرت داده‌ام؛ علاقه قلبی به ایران دارم و این مرا بسیار خوشحال می‌کند که موسیقی  آذربایجان در ایران مخاطب زیادی دارد.»

او همچنین خاطرنشان کرده است: «من این اجراها را خیلی مثبت ارزیابی می‌کنم و این همکاری موسیقایی بین دو کشور که ریشه‌های فرهنگی مشترک دارند خیلی خوب است و نتیجه صدرصد مثبت دارد؛ البته من پیش از این در کشورهایی مانند روسیه، اکراین، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، فرانسه، ترکیه و مراکش و چند کشور دیگر اجرا داشته‌ام. نوازندگان ارکستر ملی ایران بسیار خوب هستند و نت‌های تازه را خیلی خوب می‌توانند بنوازند و مطمئمنم که این ارکستر هر جای دنیا برود می‌تواند هرقطعه‌ای را اجرا کند. از همکاری با رهبر ارکستر ملی ایران لذت بردم؛ آقای شهبازیان موسیقی‌دان باسواد و با تجربه‌ای است و کارکردن با چنین انسانی برای من خیلی خوشایند و باعث افتخار است.»

او همچنین می‌گوید: «من یک آرزوی قلبی دارم که انشالله در آینده با ارکستر کشورخودمان آذربایجان و ارکستر ایران یک کنسرت مشترک در ایران و کشور‌های دیگر داشته باشیم؛ من تجربه این را دارم که ارکستر آذربایجان و قزاقستان با هم یک گروه 100 نفره شدند و یک اجرا مشترک در فرانسه داشتند که بسیار عالی بود و انشالله همین کار را با ایران داشته باشیم.»

او در مورد ویژگی قطعات آذربایجانی که در این کنسرت اجرا می‌شود گفت: در این کنسرت ما چند قطعه از آهنگسازان نامی آذربایجان اجرا می کنیم که در دنیا شناخته شده و جنبه بین‌المللی دارند. آثار آهنگسازانی چون، حاجی بیلی ، قاراقارایف ، فکرت امیرف و نیازی در این کنسرت اجرا می‌شود.
 
وی افزود: همچنین خواننده این قطعات سمیر جعفراف است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است.
 
ارکستر ملی ایران به مشاور هنری و رهبری فریدون شهبازیان و با حضور رهبر میهمان آقاوردی پاشایوف  در جشنواره موسیقی فجر از ساعت 18و30 دقیقه امروز در تالار وحدت قطعات ایرانی و آذربایجانی اجرا می‌کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 13:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آقاوردی پاشایف: کار کردن با «فریدون شهبازیان» برای من افتخار بزرگی است | موسیقی ما