.
آهنگساز: 
تدوین: 
احمد خانی
توضیحات: 

نوازنده کمانچه: مهرنام رستگاری

plays 141180
موسیقی ما - سما بابایی: گروه «ژاو» از جوانان هنرمندی تشکیل شده است که با عشق و علاقه و تعهد به ارتقای سطح هنری موسیقی ملی ایران همکاری می‌کنند و از تلاش موسیقایی خود به بهترین شکل بهره می‌گیرند. آنان فارغ از هیاهو و تبلیغات بی‌پایه، کنسرت‌هایی را نیز برگزار کرده‌اند. شور و هیجان آنان قابل ستایش است و همین عامل عشق و هیجان است که اکثر دیگر جوانان موسیقی‌دان را به جمع‌شدن دور هم‌دیگر و تشکیل گروه‌های مختلف ناشناخته تشویق می‌کند. من آینده‌ روشنی را برای این هنرمندان جوان و باتجربه آرزو می‌کنم و امیدوارم این کنسرت مورد توجه قرار گیرد.» این را «هوشنگ کامکار» - آهنگساز برجسته‌ی موسیقی- درباره‌ی گروه «ژاو» گفته است. گروهی که سرپرستش «سیاوش کامکار» است و هم‌خوانش «صبا کامکار».

این دو از نسلِ سوم کامکارها هستند و اگرچه فعالیت‌های متعددی با این گروه دارند؛ اما نشان داده‌اند که چندان خودشان را به نامِ بزرگِ خانواده‌شان محدود نکرده‌اند و می‌خواهند حرف‌های خودشان را در موسیقی بزنند. در این گروه البته تعدادی دیگر از جوانانِ موسیقی نیز حضور دارند که به قولِ کامکارِ بزرگ دور هم جمع شده‌اند تا فارغ از هیاهوهایِ موجودِ موسیقی به دغدغه‌شان فکر کنند؛ به موسیقی. «ژاو» از آن سالی که تاسیس شد - 1390- تاکنون اجراهای متعددی را پشتِ سر گذاشته است؛ این اجرا اما یکی از دشوارترین اجراهای این گروه بود. قطعاتی که اگرچه تنها سازهای ایرانی آن را می‌نواختند، اما فنون کنترپوانتیک و پلی‌فونیک در آن وجود داشت. آخرین کنسرتِ «ژاو» 21 دی ماه در تالار وحدت و در دو بخش برگزار شد.

بخش نخست این کنسرت قطعاتی چون «در فراق» با آهنگسازی زنده‌یاد حسن کامکار و شعر پیام بهتاش بود و «سرود زمین» با شعری از لنگستون هیوز و ترجمه‌ احمد شاملو، سماع ضربی‌ها براساس شعر فولکلور کردی و «آن نفسی که با خودی» با شعر مولانا از ساخته‌های هوشنگ کامکار؛ اما بخش دوم کنسرت همگی از ساخته‌های هوشنگ کامکار بود و در آن قطعاتی چون «گل باغ آشنایی» براساس شعری از م. آزاد، «مژگان سیه» از حافظ، «می‌تراود مهتاب» با شعری از نیما یوشیج و «حجاب چهره‌ جان» از حافظ اجرا شدند.

در این کنسرت سیاوش کامکار علاوه بر سرپرستی گروه خود سنتور نیز نواخت. امین جهانگیری (سنتور)، نیریز کامکار (تار) و احسان امامی (عود)، امیر ناصر رنجبر (خواننده و کمانچه)، مرتضی مومنیان (تنبک و سازهای کوبه‌ای)، پارسا شرافتی (کمانچه) و سارا هاشم‌زاده (دف) و مهرنام رستگاری نیز دیگر نوازندگانِ این کنسرت بودند و البته «صبا کامکار» که قطعات را با همراهی «امیرناصر رنجبر» هم‌خوانی کرد.


دیدگاه‌ها

جمعه 5 بهمن 1397 - 16:50

عالییییییی

پنجشنبه 12 تیر 1399 - 15:54

عرض ادب و احترام ...بنظرم عالی هست به شرط اینکه توجه به حواشی و حاشیه ها نشود... یعنی مثل نسل دوم کامکار ها راه خود را طی و ادامه بدهند بدور از صرف انرژی بیهوده با اطرافیان ،،، باید این نقدها و مخالفت هارا به قال نیک گرفت و زیر پا گذاشت از ان پله ساخت برای رشد و ترقی.... پرسشم این هست .. چگونه میتوانم با اقای هوشنگ کامکار و یا یکی از نسل دوم کامکارها گفتگو کنم ترجیخا استاد هوشنگ ..با اخترام

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
17 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو کنسرت گروه ژاو از گروه ژاو | موسیقی ما