برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره موسیقی «آوای بیداری» با دبیری «جمشید جم»‌ آغاز شد
بسیج از انتشار آلبوم‌های موسیقی حمایت می‌کند
موسیقی ما - مراسم افتتاحیه جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه دوشنبه ۲۴ دی‌ماه، با حضور «امیر نصیربیگی» رئیس بسیج هنرمندان، «جمشید جم» دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان موسیقی در سالن بانک تجارت خرم‌آباد برگزار شد. این جشنواره از ۲۴ تا ۲۶ دی‌ماه در خرم‌آباد  برگزار می شود.
 
در ابتدای این مراسم طواق سعادتی هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی ترکمن همراه با «امیر سعادی» نوازنده کمانچه به اجرای قطعاتی پرداخت. قطعه اول این اجرا مربوط به موسیقی ضد آمریکایی بود که در سال‌های ابتدایی انقلاب توسط این هنرمند ترکمن نواخته و اجرا شده بود. 
 
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره در سخنانی کوتاه گفت: «امیدوارم این جشنواره همواره ادامه داشته باشد تا بتواند در بین مردم تاثیرگذار باشد و لحظات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند.»
 
سعادتی در ادامه قطعه بی کلام «تاختن اسب» را اجرا کرد و عنوان کرد: ترکمن‌ها چون با اسب‌سواری سروکار زیادی داشتند در موسیقی نیز به این مسئله پرداخته‌اند. این قطعه موسیقی با صدای پای تاختن اسب همراهی می‌کند. کما اینکه در جشنواره‌ای که در تهران برگزار شده بود این قطعه مورد استقبال قرار گرفت.
 
از سرودِ پاک و منزه ایرانی حمایت کنید
 
«جمشید جم» -رئیس انجمن موسیقی بسیج و دبیر چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج- هم  در این مراسم گفت: «همه داشته‌های ما در موسیقی متعلق به گذشتگان است، شمال غرب، غرب تا جنوب غرب ایران سرزمینی است که موسیقی ما را شکل داده و باید از آن به عنوان مادر موسیقی و سازهای حماسی یاد کرد.»
 
وی برگزاری جشنواره «آوای بیداری» را حاصل تلاش جوانان عرصه موسیقی دانست و توضیح داد: «این اتفاق حاصل تلاش جوانان عرصه موسیقی سراسر کشور است که آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. ۴۰ سال پیش ما در عرصه سرود آثار کمی داشتیم که جمع‌آوری شد و در رادیو پخش شد. بعدها در ۸ سال دفاع مقدس نیز سرودهای ممتازی ساخته شد که وقتی دوباره از سازندگان آن‌ها خواستیم تجربیاتشان را تکرار کنند، دیگر نتوانستند.»‌
 
دبیر جشنواره «آوای بیداری» به سطح کیفی آثار رسیده به این جشنواره اشاره کرد و گفت: «بسیاری از کارهای رسیده به جشنواره حرفه‌ای است و آثار ارزشمندی هستند که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را حفظ و حمایت کنیم. این جشنواره فقط متکی بر یک جشن نیست بلکه برای سال‌های بعد از هنرمندان حاضر حمایت می‌کند تا بتوانند آلبوم‌های موسیقی منتشر کنند و همچنین آثار آن‌ها را از صدا و سیما پخش کنیم که این وظیفه مهم و سنگین بر دوش بسیج هنرمندان کشور است.  سرود، موسیقی پاک و منزه ایرانی است که نیاز به حمایت دارد. این حمایت باعث می شود که ما  در همه عرصه‌های موسیقی اصیل ایرانی پیشرفت داشته باشیم.»
 
جم در ادامه قطعه «مُشت» را اجرا کرد و در توضیح آن گفت: «این قطعه را برای کودکان و مادران غزه ساختم که هرگاه آن را اجرا می‌کنم منقلب می‌شوم. امیدوارم بچه‌های ما و بچه‌های همه سرزمین‌های ملت‌های اسلامی در صلح و آرامش زندگی کنند.»
 
وی در ادامه قطعه «یار دبستانی» را اجرا کرد و توضیح داد: «داستان این قطعه نیز به سال ۵۷ برمی‌گردد. من در محرم ۵۷ در همان روزهایی که الله اکبر می‌گفتیم و راهپیمایی می‌کردیم تیر خوردم و جانباز شدم. شما جوانان قدر این روزهای خوب و آرام را بدانید. امیدوارم خاطراتمان به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند. من افتخار می‌کنم که خیلی از شهدای نسل دهه شصت را در آغوش گرفتم و با خاطرات آن‌ها زندگی می‌کنم.»
 
 بهمن اسکینی هنرمند لرستانی هم در ادامه این مراسم روی صحنه حاضر شد و قطعات «کُر لُر» و «ضامن آهو» را اجرا کرد. این در حالی است که در بخش پایانی این مراسم محمدحسین سپهوند خواننده لرستانی قطعه «جشن شادی» را به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی اجرا کرد. 
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 - 13:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بسیج از انتشار آلبوم‌های موسیقی حمایت می‌کند | موسیقی ما