برنامه یاد بعضی نفرات
 
با خوانندگی «حسین علیشاپور» و آهنگسازی «مازیار شاهی» برگزار می‌شود
کنسرت پژوهشی گروه «میرزاعبدالله» در مشهد
موسیقی ما - گروه «میرزاعبدالله» با آهنگسازی و سرپرستی «مازیار شاهی» و خوانندگی «حسین علیشاپور» پنجشنبه و جمعه 8 و 9 آذر در سالن ادیب در مشهد روی صحنه می‌رود. تصنیف «هوای روی تو دارم» که قرار است در این کنسرت اجرا شود، پیش‌تر در آلبوم «قافله‌سالار عشق» اجرا شده و «ببارد خزانم» نیز به شکلی دیگر در همان آلبوم شنیده شده، اما بقیه‌ی آهنگ‌های این اجرا، تا به حال منتشر نشده ‌است.

«مازیار شاهی» -نوازنده و آهنگساز- در مورد این اجرا گفت: «من به همراه گروه «میرزاعبدالله» که از بهترین هنرمندان موسیقی کشور هستند، ۸ و ۹ آذر در مشهد برنامه‌ای را در دستگاه شور و آواز دشتی اجرا خواهیم کرد. آهنگ‌های این اجرا از ساخته‌های من هستند که برخی از آنها برای اولین‌بار در این برنامه اجرا می‌شوند. «شب عاشقی»، «رحیل»، «ببارد خزانم»، «سر پروازم نیست»، «تا سحر»، «هوای روی تو دارم» برخی از قطعاتی هستند که در این برنامه اجرا می‌کنیم.»‌

شاهی در ادامه افزود: «شانس بزرگی که دارم این هست که با مجموعه‌ای از هنرمندانِ کم‌نظیر موسیقی ایرانی دوست هستم. در این روزگار که فرصت هم‌نشینی و هم‌نفسی خیلی دست نمی‌دهد، سعی کردم به بهانه‌ی گروه، هر هفته یکدیگر را ببینیم و این بهانه، نیازمند هدف‌گذاری است. فعالیت‌های گروه هم یا به اجرا یا به آلبوم ختم می‌شود. ما در گروه میرزاعبدالله، این دو مورد را به موازات پیش می‌بریم.»

نوازندگان گروه عبارتند از: علیرضا دریایی (کمانچه)، هوشمند عبادی (نی)، گوهرناز مسائلی (تمبک)، یحیی علوی (سنتور)، حمیدرضا برزویی (سنتور بم)، آوا اره‌سازان (عود)، محسن فروغی (موراژ)، محمد یوسفی (نی).

مازیار شاهی متولد ۱۳۶۰ مشهد، آهنگساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار است. او در دو گروه «عارف» به سرپرستی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه «شیدا» به سرپرستی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی به عنوان نوازنده‌ی تار حضور داشته و جزو معدود نوازندگان جوانی است که با هر دوی این اساتید ممتاز موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های «مشق عشق»، «در مکتب عشق»، و «قافله‌سالار عشق» جزو آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های «وطنم ایران»، «یادواره‌ی عارف»، «سایه‌ی جان»، و «هنر گام زمان» در گروه «شیدا»ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری وی هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آبان 1397 - 12:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت پژوهشی گروه «میرزاعبدالله» در مشهد | موسیقی ما