برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز 86 ساله «جنگ ستارگان» به دلیل بیماری از سه اجرا بازماند
«جان ویلیامز» به جای استیج به بیمارستان منتقل شد
موسیقی ما - جان ویلیامز، آهنگساز بزرگ فیلم‌هایی همچون «هری پاتر» و «جنگ ستارگان»، به دلیل بیماری از کنسرتش در لندن و وین بازماند و در بیمارستان بستری شد.
 
جان ویلیامز 86 ساله قرار بود روز جمعه ۲۶ اکتبر با ارکستر سمفونیک لندن در سالن کنسرت رویال آلبرت هال و روزهای ۳ و ۴ نوامبر به همراه ارکستر فیلارمونیک وین، گزیده‌ای از محبوب‌ترین آثارش را رهبری کند، اما این اجراها تحت تأثیر بیماری او قرار گرفته است. سالن رویال آلبرت هال روز 24 اکتبر توئیت کرد: «جان ویلیامز به دلیل بیماری که لحظه آخر به سراغش آمد  قادر به همراهی ما در این کنسرت نخواهد بود و دوست و همراهش دیرینه‌اش Dirk Brossé جایگزین او خواهد شد
 
ارکستر فیلارمونیک وین نیز که بیماری این آهنگساز بزرگ، کنسرت آنها را تحت تأثیر خود قرار داده است در بیانیه‌ای گفت: «اجرا با مایسترو جان ویلیامز برای ما افتخار بزرگی بود و امیدواریم به زودی سلامتی خود را به دست آورد
 
دوست و همراه دیرین این آهنگساز افسانه‌ای، Dirk Brossé جایگزین او در این کنسرت‌ها خواهد شد و ارکستر را رهبری خواهد کرد. Dirk Brossé بین سال‌های 2009 تا 2011، سرپرست اصلی تور کنسرت‌های ارکسترال «جنگ ستارگان» بود.
 
سالن رویال آلبرت هال با انتشار بیانیه‌ای که از طرف مدیربرنامه‌های این آهنگساز ارائه شده گفت: «جان از این‌که بیماری مانع اجرای او در روز جمعه شده، متأسف است و از دوستش، مایسترو Dirk Brossé که قرار است جایزه او را بگیرد، سپاسگزاراست. جان ویلیامز آرزو داشت می‌توانست در کنار بقیه حضور داشته باشد و دانستن این موضوع که 5000 نفر از دوستانش برای جشن موسیقی‌های او دور هم جمع می‌شوند، به بهبودی او کمک ویژه‌ای می‌کند. او امیدوار است همه یک شب دلپذیرموسیقایی داشته باشند.» در این بیانیه از بیماری که جان ویلیامز به خاطر آن بستری شده چیزی گفته نشده است.
 
جان ویلیامز یکی از برترین آهنگسازان عصر حاضر است که علاوه بر ساخت موسیقی مشهورش در تریلوژی جنگ ستارگان، بسیاری از موسیقی‌های مشهور دیگر همچون هری پاتر، سوپرمن، شیندلرز لیست، آرواره‌ها، برخورد نزدیک از نوع سوم، تنها در خانه، هوک، پارک ژوراسیک، ایندیانا جونز، E.T، دراکولا و... را ساخته است. این آهنگساز کارش را از دهه 1950 آغاز کرد؛ زمانی که به عنوان جانی ویلیامز شناخته می‌شد. او که برای سال‌های متمادی در دنیای موسیقی فعالیت کرده، بعد از والت دیزنی دومین شخصیت کسب نامزدی برای اسکار در تاریخ این آکادمی است. جان ویلیامز تاکنون 51 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که پنج بار این جایزه را به دست آورده است. او همچنین 24 جایزه گرمی، 7 جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و ۴ جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 15:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «جان ویلیامز» به جای استیج به بیمارستان منتقل شد | موسیقی ما