برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی «شهرام ناظری»
«حافظ ناظری» دور جدید فعالیت‌های خود را در کشور کانادا آغاز کرده است
موسیقی ما - «حافظ ناظری» (هنرمند موسیقی ایرانی) که چندی پیش ایران را بنا به دلایلی ترک کرد، دور جدید فعالیت‌‌های خود را در کشور کانادا از سرگرفته و اولین اجرای خود را ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) در اتاوا با همراهی «شهرام ناظری» روی صحنه برد. این در حالی است که ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) مونترال میزبان حافظ ناظری و گروهش بود.  اما ۲۱ اکتبر مصادف با ۲۹ مهرماه اعضای گروه به تورنتو سفر خواهند کرد؛ ۲۷ اکتبر (۵ آبان‌ماه) کلگری و در نهایت ۲۸ اکتبر (۶ آبان‌ماه) ونکوور میزبان فصل جدیدی از ناگفته خواهد بود.

این در حالی است که از بدو حضور حافظ ناظری در کانادا رسانه‌های این کشور با انتشار مقالاتی به این هنرمند  و تور کنسرت‌هایش پرداخته‌اند.

نشریه «لودویک وان» با تیتر «چگونه یک موزیسین ایرانی انقلابی در عرصه موسیقی کلاسیک ایران به وجود آورد؟» در بخشی از مقاله‌اش نوشته است: «پیشرفت‌های حافظ در عرصه موسیقی از نوجوانی و زمانی آغاز شد که همراه با پدرش استاد ناظری برای اجرا در صحنه حاضر می‌شد. در اوایل دهه دوم از زندگیش، حافظ جوان در پی انگیزه‌های خلاقانه‌اش و به دنبال یادگیری موسیقی کلاسیک غربی به نیویورک رفت. او به مدت هفت سال در مدرسه موسیقی "Mannes" در شهر نیویورک در رشته ی رهبری ارکستر تحصیل کرده و در همانجا بود که ایده اولیه ارکستر سمفونی رومی شکل گرفت.

به دنبال آن، توجه رسانه‌ها عمومی جلب و موسیقی سمفونی رومی از شبکه هایی نظیر CNN , ABC و Fox TV پخش شد. نقطه اوج موفقیت ناظری در آمریکا زمانی بود که اولین سری از سی‌دی‌های پروژه سمفونی رومی پس از ۵۰۰۰ ساعت ضبط استودیویی و پنج سال آماده سازی اولیه توسط کمپانی سونی و با لوگو سونی کلاسیکال منتشر شد.
 
پس از بازگشتش به ایران با سمفونی رومی، حافظ به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. او در زمانی پا به این دنیا گذاشت که استادی در ایران در یک چرخه نفوذ ناپذیر به طور مداوم ادامه داشت و این کار را برای هنرمندان جدید سخت می‌کرد.
 
بر خلاف این اختلاف نظرها، پروژه او همواره رو به پیشرفت بود؛ به گفته او نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ نفر در تور پروژه سمفونی رومی در سراسر ایران حضور یافتند. رکوردی برای بزرگترین کنسرت تور در تاریخ موسیقی ایران بر خلاف اساتید بزرگ، مخاطب او بیشتر در رده  سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بودند

همچنین نشریه «هول‌نت»  با تیتر «فصل جدید ناگفته» در بخشی از مقاله خود این‌گونه نوشته است: «پروژه سمفونی رومی بزرگترین کار اساتید ناظری است که توسط حافظ ناظری ساخته شده و به عنوان مجموعه ای بزرگ در حال تکامل با بهره گیری از اشعار مولانا و ترکیب عناصر فارسی، هندو و موسیقی کلاسیک غربی با تلفیقی از هارمونی، ارکستر و آواز جمعی در سال ۲۰۰۷ و در اولین اجرای خود در شهر لس‌آنجلس مشتاقانه مورد استقبال قرار گرفت.
آلبوم ناگفته از پروژه سمفونی رومی در سال ۲۰۱۴ توسط حافظ ناظری به همراه دیوید فراست، تهیه‌کننده برنده جایزه گرمی آن به تولید رسید که گفته شده ضبط این آلبوم بیش از ۵۰۰۰ ساعت زمان برده است. این آلبوم با بهره‌گیری از اشعار مولانا و توسط موزیسین‌های برجسته بین المللی و با صدای فوق‌العاده استاد شهرام ناظری توسط یکی از پرفروش‌ترین سازندگان، دیپاک چپرا تنظیم شده و اولین آلبوم هنرمندان خاورمیانه بود که به صدر چارت موسیقی کلاسیک بیلبورد رسید
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حافظ ناظری» دور جدید فعالیت‌های خود را در کشور کانادا آغاز کرده است | موسیقی ما