برنامه یاد بعضی نفرات
 
خالق نواهای ماندگار موسیقی در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» عنوان کرد
فریبرز لاچینی: در حال ساخت موسیقی برای مستندهای آمریکایی و انگلیسی هستم
موسیقی ما - فریبرز لاچینی، خالق نواهای خاطره‌انگیز موسیقی به مناسبت روز جهانی کودک، آرم برنامه کودک با نام «طوطی» را که پیش از این به شکل بی‌کلام از تلویزیون پخش می‌شد، با صدای پری زنگنه منتشر کرد.

فریبرز لاچینی با وجود سابقه طولانی فعالیت در زمینه موسیقی فیلم، سریال و همچنین همکاری با خواننده‌های دیگر، در زمینه موسیقی کودک هم آثار گوناگونی را تولید کرده که آلبوم‌های «کارناوال حیوانات»، «آواز فصل‌ها و رنگ‌ها»، «کودکانه» و «بزبز قندی» از جمله آثار باکلام و بی‌کلام او برای کودکان است.
 
لاچینی که در حوزه موسیقی فیلم و مستند هم فعال است در گفت‌وگو با خبرنگار «موسیقی ما» از ساخت موسیقی برای مستندهای آمریکایی و انگلیسی خبر داد. او حالا بیش از ده سال است که فعالیت‌های موسیقایی خود را به آن‌طرف مرزها معطوف کرده و علاوه بر آن، مشغول نوشتن کتاب‌هایی برای پیانو است.
 
می‌گوید تاکنون 600 کتاب در این حوزه نوشته که از دوره‌ای که قمرالملوک وزیری در آن زیست می‌کرده تا به امروز را شامل می شود و این روزها در حال کامل کردن آنها است: «بر اساس برآوردهایی که در دنیا انجام شده، من اولین کسی هستم که در زمینه کتاب‌های موسیقی، این تعداد اثر را نوشته‌ام. این کتاب‌ها برای همه نوازنده‌ها در سراسر دنیا قابل اجرا هستند. به نظر من نوشتن کتاب در زمینه موسیقی و فعالیت در این حوزه، تأثیر بیشتری نسبت به انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت دارد.»

او مدت‌ها است تصمیم گرفته بیشتر وقتش را در زمینه نگارش کتاب صرف کند که این آثار که در چند ورژن ساده، متوسط و سخت ارائه شده‌اند، از طریق سایت خودش قابل دسترسی هستند.

او می‌گوید در حال مستندسازی و علمی کردن بیش از هزار قطعه پاپ و فولکلور ایران در مجموعه «بوی دیروز» است که حاصل این تلاش، دعوت ناشر آلمانی Schott Music با سابقه درخشان ۲۷۰ ساله در نشر موسیقی کلاسیک، برای همکاری با او بوده است. این کمپانی که ناشر اساتید و بزرگانی در موسیقی کلاسیک چون بتهوون، واگنر و کارل ارف است، نشر کلیه آثار فریبرز لاچینی را در سطح گسترده و جهانی در برنامه کاری خود قرار داد.

فریبرز لاچینی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سوربن پاریس به عضویت آهنگسازان فرانسه درآمد و هم‌زمان به دعوت تلویزیون فرانسه همکاری خود را با این سازمان با نوشتن موسیقی برای کودکان آغاز کرد که اقامت در اروپا، سبک او را متأثر از سبک کلاسیک نمود.

آلبوم‌های پرفروش «پاییز طلایی» و نوآوری دکلمه شعر نو، از اولین آثار او پس از بازگشت به ایران هستند. موسیقی فیلم‌های «نار و نی»، «دندان مار»، «رد پای گرگ» و نوای آشنای برنامه کودک برای بیش از دو دهه و صدها پروژه دیگر، حاصل فعالیت‌های هنری این آهنگساز در دهه شصت است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 18 مهر 1397 - 16:00

کارهای آقای لاچینی فوق العاده است. سطح کار ایشان بسیار فراتر از موسیقی ایران است و امیدوارم در عرصه بین المللی هم موفق باشند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریبرز لاچینی: در حال ساخت موسیقی برای مستندهای آمریکایی و انگلیسی هستم | موسیقی ما