برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایتی کاملاً مستند از زندگی یک جانباز شیمیایی / محمدرضا علیمردانی از قطعه "مگه داریم؟ مگه میشه؟" می‌گوید
موسیقی ما - محمدرضا علیمردانی بازیگر و صداپیشه درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: چندی پیش به‌مناسبت هفته دفاع مقدس قطعه‌ "مگه داریم؟ مگه میشه؟" را تولید کردیم که این کار روایتی کاملاً مستند از زندگی یک جانباز شیمیایی است. ترانه را حامد عسکری سرود، ملودی را مهدی زنگنه ساخت و امیر توسلی آن را تنظیم کرد.

او ادامه داد: این کار به تهیه‌کنندگی مهدی صفی یاری ساخته شد. بجز انتشار قطعه در فضای مجازی، یک موزیک ویدئو نیز برای آن ساخته‌ شده است. این کلیپ با انتخاب گلچینی از بخش‌های فیلم "مهمان‌ داریم" به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور ساخته شده است. این کار صرفاً از روی دل و به خاطر تقدیر و تشکر از مقام شهدا و جانبازان هشت سال جنگ نابرابر انجام شده است.

علیمردانی اضافه کرد: خیلی‌ها به نام این تراک ایراد می‌گیرند و آن را دست‌مایه طنز می‌دانند. در پاسخ باید بگویم زمانی که مشغول بازی در سریال "پایتخت 4" بودم، این تکه کلام محسن تنابنده بود که در آن زمان نیز بسیار گل کرده و بر سر زبان‌ها افتاد. از همان زمان به این مسئله فکر می‌کردم که چطور می‌شود چنین تکه کلامی برای مسائلی که جنبه تلخ و واقعی دارند نیز به کار برده شود و این دلیل نام‌گذاری کار بود. چطور جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس برای تأمین امنیت کشور و مملکت خود از خود و خانواده‌اش گذشتند؟ "مگه داریم؟ مگه میشه؟" درواقع می‌توانیم نوعی کنایه را در این کلام شاهد باشیم.

علیمردانی ادامه داد: کار همین‌جا به اتمام نرسید. من این ایده را با تنابنده مطرح کردم و او نیز استقبال کرد. در ادامه ماجرایی را در ذهنم شکل دادم که در واقعیت هم بتواند ملموس باشد. آن‌هم اینکه ترانه کار از زبان پدر یک جانباز شیمیایی نقل شود، پدری که سال‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیده و در حال حاضر زیر بار مشکلات خود و خانواده‌اش قرارگرفته است و در تمام این مدت تنها صبر کرده و گلایه‌ای نکرده است.

او تأکید کرد: بعد از به دست آوردن این داستان باز هم ایده‌ام را با تهیه‌کننده آلبومم مهدی صفی‌یاری در میان گذاشتم و او نیز ضمن استقبال، گروهی قابل را برای تولید اثر در زمان اندک آماده کرد و در نهایت قطعه "مگه داریم؟ مگه میشه؟" تهیه و تولید شد.

این خواننده در پایان گفت: این روزها مشغول کار روی آلبومم هستم. چند قطعه دیگر را نیز باید به آن اضافه کنم تا برای انتشار آماده شود. همچنین تیتراژ ابتدایی سریال "ساخت ایران 2" با صدای من این روزها در حال پخش است که از آن استقبال خوبی صورت گرفته است. از مردم می‌خواهم با دانلود قانونی این سریال به ادامه حیات شبکه نمایش خانگی کمک کنند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 - 00:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایتی کاملاً مستند از زندگی یک جانباز شیمیایی / محمدرضا علیمردانی از قطعه "مگه داریم؟ مگه میشه؟" می‌گوید | موسیقی ما